سخنرانی نیکولو چیراچی در کنفرانس بین المللی برای آزادی زندانیان قیام

سخنرانی نیکولو چیراچی


کنفرانس قیام مردم ایران - فراخوان بین‌المللی برای آزادی زندانیان قیام - کنفرانس با حضور مریم رجوی، شخصیت‌های سیاسی وقانونگذاران از 9 کشور اروپایی

 

نیکولو چیراچی نمایندة پارلمان ایتالیا

خانم رئیس‌جمهور، دوستان عزیز، از شرکت در این جلسة مهم و به‌موقع، بعد از قیام سراسری در ایران بسیار خوشحالم. من برای ابراز همبستگی کامل با شما و مردم ایران اینجا هستم که در حال ساختن تاریخ هستند و علیه این دیکتاتور مذهبی مبارزه می‌کنند.

این اعتراضات سراسری عوامل مهمی را نشان داد، این‌که در برابرمان یک رژیم ضعیف و بی‌ثبات را داریم که مورد تنفر مردم قرار گرفته و این‌که هیچ حمایتی به‌ویژه در میان طبقات فقیر و محروم جامعة ایران ندارد.

برخلاف بعضی از تحلیل‌هایی که دربارة روحانی مطرح بود و او را مدره اعلام می‌کردند، ولی از جانب مردم دیدیم که همة باصطلاح مدره‌ها مثل روحانی یا رئیس‌جمهور سابق خاتمی، علیه تظاهرکنندگان و به نفع حکومت مذهبی حاکم موضع گرفتند. تظاهرکنندگان فریاد زدند که دیگر به بازی اصلاح‌طلب و اصول‌گرا باور ندارند.

در دسامبر گذشته، رئیس‌جمهور مریم رجوی در پارلمان اروپا صحبت کرد و گفت که وضعیت اکنون در ایران به یک حالت انفجاری رسیده است. چند هفته بعد، همان‌طور که قبلاً هم دیده بودیم، درستی سخنانش اثبات شد.

اتحادیة اروپا و از جمله کشور من ایتالیا، اکنون بایستی سیاست خارجی خود را تصحیح کنند و در کنار مردم ایران قرار گیرند. تغییر رژیم در ایران حق مردم ایران است و ما بایستی این حق آنها را محترم بشماریم.

رژیم ایران به‌روشنی گفته است که دشمن اصلی‌اش سازمان مجاهدین خلق ایران و جنبش تحت رهبری خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی است. دولت‌های ما بایستی درک کنند که این اپوزسیون، بهترین امکان برای یک ایران آزاد است، به‌خاطر همین، بایستی تمامی حمایت خودمان را از مقاومت ایران، در مقاومت تاریخی آن علیه آخوندها به‌عمل آوریم و مطمئن هستم که به‌زودی موفق خواهند شد.

با تشکر فراوان از شما.
لطفا به اشتراک بگذارید: