ایتالیا – شهرداری کونئو – کنفرانس در حمایت از قیام مردم ایران

ایتالیا – شهرداری کونئو


ایتالیا-شهرداری کونئو

کنفرانس باحضورنمایندگان پارلمان وسنای ایتالیا

وشخصیتهای سیاسی ومدافعان حقوق بشر

 

حمایت از قیام مردم ایران

فراخوان به تحقیقات مستقل درباره قتل عام 67

کنفرانسی در شهرداری شهر کونئو به ابتکار انجمن ملی پارتیزانهای ایتالیا شاخه کونئو، و با همکاری شهرداری و عفو بین الملل شاخه کونئو و همچنین انجمن بین المللی حقوق بشرزنان و انجمن پزشکان ایرانی در ایتالیا برگزار شد.

در این جلسه سناتور پاتریتزیا ماناسارو معاون شهردار شهر کونئو و ماریانو رابینو عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا ، شماری از شخصیتهای مدافع حقوق بشر و همچنین زندانیان از بندرسته و شاهدان و خانواده های شهیدان قتل عام شده، شرکت داشتند و بر ضرورت دادخواهی و تحقیقات مستقل در مورد عاملین و آمرین قتل عام 67 و قراردادن آنها در برابر عدالت تاکید کردند. سخنرانان همچنین جنایات رژیم در جریان قیام دیماه و بعد از آن علیه قیام آفرینان و دستگیرشدگان را محکوم کردند و از جامعه بین المللی خواستار اقدام فوری برای توقف این جنایات و آزادی دستگیرشدگان قیام شدند

خانم اوگتا بیانکوتو رئیس انجمن ملی پارتیزانهای ایتالیا در شهر کونئو با اشاره به قتل عام 67 در ایران گفت : بدنبال فراخوان به جنبش دادخواهی قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 ،امروز در این سالن شهرداری گرد هم آمده ایم تا حمایت خود را از مردم ایران و مقاومت سازمانیافته آن اعلام کنیم. شهر کونئو صاحب مدال طلا برای مقاومت ضد فاشیستی همیشه در کنار مردم ایران ایستاده است

شهرکونئو خواهر شهر اشرف این افتخار را داشته است تا شهروندی افتخاری این شهر را به خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران اهدا کند.

خانم مریم رجوی همراه با زنان قهرمان دیگر با پرداخت بهایی سنگین، این مبارزه را به پیش میبرند. به روح پاک شهدای آزادی درود میفرستیم.

خانم بیانکوتو در ادامه افزود : در قیامهای اخیر دهها تن شهید و هزاران تن دستگیر شده اند و ما از جامعه بین المللی میخواهیم که در برابر این جنایات سکوت نکنند.

ایتالیا با مقاومت ضد فاشیستی خود به آزادی رسید و این آرزو را نیز برای مردم ایران داریم و در کنار یک دیگر برای آن تلاش میکنیم.

خانم سناتور پاتریتزیا ماناسارو معاون شهردار شهر کونئو در سخنان خود گفت :

من سلامهای گرم اقای شهردار و شهروندان این شهر را برای شما و مقاومت ایران و همه ی مردم ایران آورده ام.

این باعث افتخار ماست که شهروندی افتخاری شهر کونئو را به خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران اهدا کرده ایم.

ما که هفتاد سال پیش از دیکتاتوری فاشیستی رها شدیم، مردم ایران را خوب درک میکنیم و حمایت خودمان را از مقاومت مردم ایران اعلام می کنیم و از حقوق بشر درایران دفاع می کنیم. تجارب مقاومت ایران و قیامهای اخیر ما را دلگرم میکند و گویای آینده ی روشن ایران است.

ماریانو رابینو عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا سخنران دیگر این کنفرانس بود. وی با اشاره به سابقه آشنایی اش با مقاومت ایران گفت: ملت ایران با تمدن چند هزارساله بدون شک شایسته ی چنین حکومتی نیست. رژیمی که خدا و اسلام را وسیله ای برای سرکوب مردم قرار میدهد. از اعدام نوجوانان نیز کوتاهی نمی کند. متاسفانه اتحادیه ی اروپا در قیامهای اخیر در ایران همه چیز را فدای روابط تجاری خود کرد. این وظیفه همگی ماست که در کنار مردم ایران بایستیم و شجاعانه و مسولانه با مسایل ایران برخورد کنیم.

سخنران دیگر این کنفرانس، دکتر خسرو نیک ذات از انجمن پزشکان ایرانی در ایتالیا بود وی به تشریح قتل عام 30000 زندانی سیاسی با فتوای خمینی و سکوت جامعه بین المللی پرداخت و گفت که همین سکوت که منجر به استمرار جنایات رژیم تا کنون شده است

دکتر خسرو نیک ذات ضمن مروری بر جریانات قیام دیماه مردم ایران و دستگیری 80000 نفر از قیام آفرینان توسط رژیم تاکید کرد که این قیام تا سرنگونی این رژیم همچنان ادامه دارد و خواستار اقدام فوری برای واداشتن رژیم برای آزادی دستگیر شدگان شد.

در این کنفرانس تعدادی از شاهدان قتل عام 67 که در آن مقطع در زندانهای رژیم بسر می بردند، و همچنین شماری از خانواده های قتل عام شدگان، مشاهدات خود را از قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان 67 در زندانهای رژیم را تشریح کردند
لطفا به اشتراک بگذارید: