رسوایی دین حکومتی یا حکومت دینی؟

رسوایی سوء استفاده آخوندها از دین برای اعمال حاکمیت فاشیستی بر مردم، آنچنان بالا گرفته که غیر از تنفر بی سابقه مردم از این حاکمیت ارتجاعی -که در قیام به خوبی نشان دادند-


در درون و میان مهرهها و سرمداران رژیم نیز تاثیر خودش را گذاشته آنچنانکه بالاجبار صحبت از مخالفت با حکومت دینی حتی در حوزههای آخوندی میشود.

آخوند مصباح یزدی مهره خامنهای در این زمینه می گوید: «ته دل بعضی مسئولین این است که با اسلام و دین نمی شود، کشورداری کرد،

نهایت حرف آنها سکولاریزه کردن نظام یا همان نظام بدون اسلام ناب است. الان متأسفانه دیدگاه برخی مسئولین همین است، ولی چون سیاستمدار هستند زیر پوستی حرکت و منش می کنند».

آخوند حبیب الله غفوری، قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه آخوندی نیز به ریزش و رویگردانی آخوندهای نجف و قم از ولایت خامنه ای و حاکمیت منحوس آخوندی با عنوان «جدایی دین ازسیاست حوزه قم و نجف را تهدیدمی کند»

چنین اعترا ف می کند: «بعضی از آقایان اساتید در قم! سر درس به طرق مختلف سعی می‌کردند اظهار کنند که بله! ما کاری به حکومت نداریم! ما آخوند دولتی و حکومتی نیستیم و

در صدد القاء این مطالب به طلاب بودند و به آن افتخار هم می‌کردند». ( خبرگزاری حکومتی حوزه24بهمن96 )

آخوند علم الهدی در تقابل با حرف های روحانی درزمینه برگزاری رفراندوم بر«مسئله دینی بودن و اسلامیت نظام وانقلاب» تاکید می کند و « بحث از مردم سالاری سکولار را غلط» و مغایر با دین حکومتی و «رهبری نظام می داند». ( خبرگزاری حکومتی ایسنا27 بهمن 96 )

سایت حکومتی خبر آنلاین 27 بهمن96 نیز نسبت به نفوذ در حوزه های آخوندی هشدار میدهد و مینویسد: «در صورتی که دشمن در این نهاد نفوذ کند، حتماً آسیب و ضرر بیشتری نسبت به نفوذ در سایر موارد خواهد داشت؛ از این رو باید حراست در مقابل نفوذی که در حوزه می‌شود بیشتر از نهادهای دیگر باشد».

واقعیت این است که درشرایط کنونی هم ریزش در قاعده رژیم ولایت فقیه یعنی حوزه های آخوندی قابل فهم است و هم هراس در میان سران و مهرههای وابسته به خامنه ای.

واقعیتی که بخصوص زیر ضرب قیام مردم ایران بیش از پیش بیرون زده است.

مردم در جریان قیام ایران با شعارهایی نظیر ”آخوندها حیا کنید مملکت را رها کنید”، ”اسلام را پله کردند مردم را ذله کردند”، با صریح ترین بیان نفرت وانزجارشان را از حاکمیت فاسد ولایت فقیه ابراز داشتند و خواستار سرنگونی آن شدند.

آری، زیر ضرب قیام مردم ایران است که زمزمههای جدایی دین از سیاست از حوزه های آخوندی هم به گوش می رسد و برای مثال آخوند حبیب الله غفوری می گوید: "جدایی دین ازسیاست حوزه قم و نجف را تهدید می کند".

و این واقعیت به مثابه به صدا درآمدن ناقوس مرگ حاکمیتی است که با سوء استفاده از دین و تحت عنوان حاکمیت دینی مردم را سرکوب میکند به انواع واقسام بحرانها نظیر فقر، بیکاری، گورخوابی، حاشیه نشینی و... مبتلا کرده است.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: