حادثه جانگداز سقوط هواپیمای فرسوده در مسیر تهران یاسوج – پیام تسلیت مریم رجوی

حادثه جانگداز سقوط هواپیما


تسلیت خانم مریم رجوی بخاطر فاجعه جانگداز سقوط هواپیمای فرسوده در مسیر تهران-یاسوج با 66 کشته :

جان باختن سرنشینان هواپیمای تهران یاسوج را به‌ بازماندگان داغدار و همه هموطنان تسلیت میگویم. هواپیما در 7 سال گذشته زمینگیر بوده بکارگیری آن تصمیم جنایتکارانه رژیم و سرتیپ ‌پاسدارانی است که آخوندها به مدیریت شرکت هواپیمایی گمارده‌اند .

بدون تردید، این فاجعه نیز مانند فاجعه نفتکش سانچی با 32 کشته در ماه گذشته، با مراعات استانداردهای اولیه ایمنی قابل اجتناب و جلوگیری بود.

 

آسوشیتد پرس گزارش کرد هواپیمای دو موتوره توربینی که در 780 کیلومتری تهران در یاسوج سقوط کرد و 66 کشته برجای گذاشت، مورد استفاده برای فواصل کوتاه بوده است.

آسوشیتد پرس خاطر نشان کرد ناوگان هواپیماهای مسافری ایران فرسوده هستند و تصادفات هوایی بطور مستمر سالانه اتفاق می افتد.

 

خبرگزاری سپاه پاسداران نیز اذعان کرد، ای‌تی‌آر ۷۲ ، هواپیمای دو موتوره کوتاه برد منطقه‌ای است که توسط شرکت هواپیماسازی فرانسوی-ایتالیایی ای‌تی‌آر تولید می‌شود.مدلهای مختلف این هواپیما که تولید آن از 29 سال پیش در سال 1989 آغاز شده است، حداکثر تا 78 نفر گنجایش دارد.

هواپیمای سقوط کرده که خلبانها و مهمانداران آنهم کشته شدند، 19 سال پیش ساخته شده بود. گزارش های دیگر بر خلاف سپاه پاسداران آخوندی حاکی از این است که این هواپیما 25 سال پیش ساخته شده است. گفته میشود که همین هواپیما 24 روز پیش در پنجم بهمن نیز دچار نقض فنی شده و برگشت داده شده بود.

تعجب آور اینکه لاشه هواپیمایی که ساعت 8 صبح از تهران پرواز کرده بود هنوز پیدا نشده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: