خبرگزاری سوئیس مخالفان به لغو سفر آوایی فراخوان می دهند – گفتگو با بهزاد نظیری

لغو سفر آوایی


خبرگزاری سوئیس گزارش داد: «مخالفان (رژیم) ایران به لغو سفر علیرضا آوایی به ژنو فراخوان می‌دهند و می‌گویند که حضور او، به خاطر اینکه مرتکب جنایت علیه بشریت شده است، «اهانتی» به شورای حقوق بشر خواهد بود.

در این گزارش آمده است: «قرار است وزیر جنجالی دادگستری (رژیم) ایران علیرضا آوایی روز سه‌شنبة آینده در شورای حقوق بشر ملل متحد در ژنو سخنرانی کند. او متهم است که از مسئولان قتل عام 1988 در ایران است؛ او هم‌چنین در لیست تحریم‌های مالی اعمال‌شده توسط سوئیس قرار دارد. سوئیس به‌طور معمول از اقدامات شورای امنیت ملل متحد پیروی می‌کند. اما در رابطه با (رژیم) ایران با تصمیمات اتحادیة اروپا نیز همراه است که علیرضا آوایی را در سال 2011 به‌خاطر نقض شدید حقوق بشر در لیست تحریم‌های مالی خود قرار داد.

 

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از اعتراضها به سفر دژخیم علیرضا آوایی وزیر دادگستری آخوند روحانی به سوییس برای شرکت در اجلاس حقوق‌بشر سازمان ملل، نوشت« معترضان خشم خود را از سفر وزیر دادگستری رژیم ایران در هفته آینده به ژنو نشان دادند. وی با وجودی که به‌خاطر نقض حقوق‌بشر با تحریمهای سوئیس و اتحادیه اروپا مواجه است می‌خواهد در نهاد حقوق‌بشری سازمان ملل سخنرانی کند».

این خبرگزاری افزود : اتحادیه اروپا و سوییس، تحریمهایی را علیه آوایی اعمال کرده‌اند و گفته‌اند که او دادستان سابق تهران و «مسئول نقض حقوق‌بشر و دستگیریهای خودسرانه و محروم‌کردن زندانیان از حقوقشان و افزایش اعدامها» بوده است.

خبرگزاری فرانسه می‌افزاید: به گفته اعضای اپوزیسیون ایران، او نقشی کلیدی در قتل‌عام سال 67 علیه زندانیان سیاسی ایفا کرده است.

شاهین قبادی گفت «اجازه دادن به آوایی برای سخنرانی در شورای حقوق‌بشر شرم‌آور و به سخره گرفتن سازمان ملل و مکانیزمهای حقوق بشری آن است».

قبادی افزود: یک حرکت اعتراضی در مقابل مقرات اصلی سازمان ملل در ژنو در سه‌شنبه آینده که آوایی قرار است صحبت کند برنامه‌ریزی شده است.

در ارتباط با حضور دژخیم آوایی، از عاملان قتل عام سال 67 در ژنو آقای بهزاد نظیری، از اعضای کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت گفت:

با سلام به بینندگان عزیز سیمای آزادی همانطوریکه میدانید روال معمول این است که در روز افتتاحیه شورای حقوق بشر که هر سال در این موقع در ژنو تشکیل می شود مقاماتی از کشورها برای سخنرانی در روز افتتاحیه شرکت می کنند خوب این یک روال معمول سازمان ملل است ولی خوب در مورد این رژیم که هیچ چیزش با نورم ها و قواعد بین المللی سازگار نیست نمایندگان جرم و جنایت خودش را به صحنه می فرستند و در این مورد هم وزیر جنایتکار دادگستری روحانی هست که جایگزین جلاد دیگری قبل از خودش پورمحمدی که هر دو عضو کمیسیون مرگ و همان کمیته های مأمور از طرف خمینی برای قتل عام ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی بودند. موضوع قتل عام ۶۷ هم همانطور که می دانید بعد از ثبت تاریخی درگزارش مرحوم عاصمه جهانگیر داشت وارد مدار جدیدی شد و دیگر در این مقطع همه دست اندرکاران در این جنایت بزرگ و فراموش ناشدنی در صورتی که قصد خروج از کشور کنند آرام و قراری نباید داشته باشند و نخواهند داشت و همه آنها لیست نزدیک به ۱۰۰ نفر آنها از جمله خود آواییکه سوابقش کاملاً معلوم است چه در قتل عام ۶۷ که به عنوان دادستان در کمیسیون مرگ در مشخصاٌ زندان یونسکو دزفول مسئول اعدام دسته دسته زندانیان حتی زندانیان نوجوان و کمتر از ۱۸ سال در یک محوطه‌ای به نام حیاط خلوت زندان یونسکو بوده در گروه‌های دو سه نفره در اونجا اعدام می شدند و بعد از آن هم در مقطع قیامهای سال ۸۸ باز هم در سرکوب و دستگیری و شکنجه تظاهرکنندگان شرکت داشته و از این بابت هم در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرارداد داره هم در لیست مجازاتهای مالی دولت سوئیس به خاطر هم نقضهای حقوق بشر، دستگیری‌های خودسرانه، انکار حقوق زندانیان افزایش اعدامها، این همه چیزهایی است که اسمش ثبت شده. از این بابت، این جنایتکار سزاوار آمدن به خارج از کشور نیست الا اینکه دستگیر شود و در مقابل دادگاه بین المللی قرار بگیرد چون شریک بوده در جنایت علیه بشریت. و به خصوص که الان به عنوان وزیر دادگستری آخوند روحانی بایستی پاسخگوی تمام سرکوب وحشیانه تظاهرات مردمی و دستگیریهای گسترده بیاخیر بیش از ۸ هزار تن از تظاهرکنندگان و قتل در زیر شکنجه تعدادی از آنها که بیشتر از ۱۰ نفر شان ثبت شدند در این رابطه، باشد. بنابراین الان حتماً اطلاع دارید که نه تنها خبرگزاری ها که به صورت گسترده به این موضوع پرداختند بلکه سازمان‌های غیردولتی واکنش نشان داده‌اند و واکنشهای بیشتری هم نشان خواهند داد و هم افکار عمومی خارج از کشور و هم به خصوص اشرف نشانها با تظاهرات و اعتراضات خودشان استقبالی آن طور که شایسته این جنایتکار هست برایش تدارک دیده اند و خواهند نه فقط در این سفر این جانی مستحق دستگیری است و نه سخنرانی در مقابل سازمان ملل بلکه کیفر واقعی جنایاتی که آوایی و دیگر مقامات این رژیم در قتل عام ۶۷ و بعد از آن مرتکب شدند توسط مردم قهرمان ایران و جوانان خیام آفرین داده خواهد شد که کیفر واقعی همان سرنگونی این رژیم جنایتکار هست و بعد هم محاکمه همه دست اندرکاران این جنایات بزرگ در مقابل عدالت مردم ایران.

بله گفتگویی بود با آقای بهزاد نظیری از اعضای کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران
لطفا به اشتراک بگذارید: