قیام ایران-شماره ۱۰۲ - اعتصابهای کارگران و زحمتکشان و اعتراضهای غارت شدگان

 

قیام ایران-شماره ۱۰۲

ادامه اعتصابهای کارگران و زحمتکشان و اعتراضهای غارت شدگان و دیگر محرومان

در روز دوشنبه ۱۴ اسفند نیز اعتصابها و اعتراضهای مردم به جان آمده به ویژه قشرهای محروم همچنان ادامه یافت:

  1. اعتصاب سراسری کارگران شرکت نیشکر هفت تپه از جمله کارگران بخشهای کشاورزی، تجهیزات و مهندسی برای دومین روز ادامه یافت. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه روز یکشنبه ۱۳ اسفند اعلام کرد که به دنبال خودکشی علی نقدی کارگر محروم نی‌بر، حقوق دی ماه کارگران نی بر پرداخت شده است. اما هنوز حقوق دیماه کارگران دیگر بخشهای کارخانه و همچنین حقوق بهمن و مزایا و پاداش پایان سال آنها هنوز پرداخت نشده است.

  2. کارگران گروه ملی فولاد اهواز برای سیزدهمین روز به اعتصاب خود در مقابل استانداری اهواز ادامه دادند. آنها شعار می‌دادند: می‌ایستیم ،می‌میریم،حقمان را می‌گیریم. عصر دوشنبه نیز گروهی از کارگران و خانواده ها و بستگان کارگران بازداشت شده در مقابل دادگستری اهواز تجمع کردند.

  3. بیش از صد تن از کارگران شرکت یوتاتک (U-TA-TEC ) از صنایع نفت و گاز جنوب ایران در بوشهر در اعتراض به پرداخت نشدن مطالباتشان که بین یک تا هفت میلیون تومان برای هر کارگر است، دست به اعتصاب زدند. این شرکت که متعلق به سپاه پاسداران است به طور مستمر کارگران محروم را تهدید به اخراج و دستگیری می کند. کارگران به دیرکرد در پرداخت دستمزدها، وضعیت خوابگاهها و فقدان حداقل خدمات ضروری اعتراض دارند.

  4. کارگران راه آهن تبریز برای دومین روز در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهایشان و سرباز زدن از استخدام رسمی آنها دست از کار کشیدند.

  5. صدها تن از کشاورزان محروم ورزنه اصفهان که چند روز است در اعتراض به خودداری رژیم از دادن حق‌آبه آنها، دست به اعتراض زده اند در مقابل بخشداری بن رود تجمع کردند. آنها می گویند دولت روحانی به آنها وعده های دروغ داده است و استاندار هم کاری برای کشاورزان انجام نمی‌دهد.

  6. جمعی از کارگران اخراجی نمک زدایی هفتگل درمقابل فرمانداری رژیم دست به اعتراض زدند.

  7. کارگران کارخانه روغن نباتی شهرک صنعتی شورمست سوادکوه برای دریافت پنج ماه حقوق عقب افتاده خود در محوطه کارخانه تجمع کردند.

  8. کارگران شهرداری خرمشهر در اعتراض به پرداخت نشدن شش ماه حقوق خود مقابل دفتر نماینده خامنه ای در این شهر تجمع کردند.

  9. جایگاهداران سوخت در تهران در اعتراض به واگذاری انحصار توزیع سوخت به شرکتهای وابسته به رژیم مقابل وزارت نفت رژیم تجمع کردند.

  10. کارگران پروژه‌های روگذر و زیرگذر شهرداری گرگان برای دریافت ماهها حقوق پرداخت نشده خود در محل «شورای شهر» گرگان تجمع کردند.

  11. کارگران نساجی قائمشهر به اعتراض خود به‌خاطر پرداخت نشدن سه ماه حقوق‌شان ادامه می‌دهند.

  12. کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در بیست و دومین روز اعتراض خود در مقابل شورای شهر تهران شعار می‌دادند: شهردار حیا کن، چاره کار ما کن؛ کارگران بیدارند، از دزدیها بیزارند؛ یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه.

  13. کارگران کارخانه کاشی حافظ زرقان فارس با تجمع مقابل کارخانه، خواستار پرداخت چندین ماه حقوق معوقه شان شدند.

  14. کسبه و بازاریان صنف پوشاک در جلفا در اعتراض به ترخیص نشدن کالاهای خود و تحمیل خسارت از این طریق به آنها در دفتر معاونت اقتصادی ارس دست به اعتراض زدند. و در آستانه نوروز به خاطر فقر از بودن کنار خانواده هایشان محرومند و توان تأمین معیشت آنها را ندارند.

  15. قبول شدگان نظارت اداره کشاورزی ایلام که تمامی مراحل قانونی استخدام را طی کرده‌اند، به خاطر به‌کارگرفته نشدن خود و وضعیت وخیم معیشت شان در مقابل استانداری این شهر دست به تجمع زدند.

  16. جمعی از غارت شدگان مؤسسه ولیعصر در نسیم شهر در استان تهران خواستار بازگرداندن سپرده های خود شدند.

  17. بازاریان شهر داران در استان اصفهان در اعتراض به وضعیت نابسامان اقتصادی تجمع کردند.


 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۵ اسفند ۱۳۹۶ (۶ مارس ۲۰۱۸)
لطفا به اشتراک بگذارید: