استمرار جنایات جنگی بشار اسد در غوطه شرقی با همدستی رژیم آخوندی

استمرار جنایات جنگی بشار اسد


آمریکا از شورای امنیت خواهان تصویب یک قطعنامة جدید برای برقراری آتش‌بس فوری در دمشق و غوطة شرقی شد.

در جلسة شورای امنیت، نیکی هیلی سفیر آمریکا با یادآوری حملات موشکی به پایگاه نظامی اسد در پاسخ به جنایت شیمیایی در خان شیخون هشدار داد که اگر شورای امنیت نتواند در رابطه با وضعیت سوریه دست به عمل بزند، ایالات متحده اقدام خواهد کرد.

نیکی هیلی تأکید کرد: «ما به هر کشوری که مصمم باشد خواست خود را از طریق حملات شیمیایی و درد و رنج انسانی اعمال کند و به ویژه به رژیم سوریه هشدار می‌دهیم که ایالات متحده آماده است که دست به عمل بزند. این مسیر مرجح ما نیست، اما نشان داده‌ایم که آماده‌ایم بار دیگر آن‌را در پیش بگیریم».

وی با اعلام این‌که آتش‌بس قبلی شکست خورده است گفت که در قطعنامة جدید ارائه‌شده از سوی آمریکا، شکاف‌های قطعنامة قبلی وجود ندارد و نمی‌توان تحت عنوان مبارزه با تروریست‌ها از آن سوءاستفاده کرد.

 

با ادامة حملات جنایتکارانة رژیم اسد با پشتیبانی تمام‌عیار حکومت آخوندی به مردم تحت محاصرة غوطة شرقی، وضعیت این منطقه هر روز رو به وخامت می‌گذارد.

اورینت‌نیوز گزارش داد که در حملات روز دوشنبه به غوطة شرقی، 21 شهروند غیر نظامی کشته شدند.

 

به گزارش خبرگزاری رویتر، روز سه‌شنبه شماری از مجروحان و بیماران توانستند طبق توافق حاصل‌شده بین گروه جیش‌الاسلام و روسیه، غوطه را ترک کنند.

در همین حال سخنگوی جیش‌الاسلام گفت: رزمندگان تا به آخر به دفاع از سرزمینشان ادامه خواهند داد.

 

در این جلسه آنتونیو گوترز دبیرکل ملل متحد گزارش خود را دربارة سوریه ارائه داد و گفت که به‌رغم قطعنامة ملل متحد، آتش‌بس در این کشور برقرار نشده است.

گوترز گفت: «از سوریه از داخل و خارج آن خون می‌ریزد».

 

یونیسف صندوق کودکان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که سال 2017 میلادی مرگبارترین سال برای کودکان طی هفت سال جنگ در سوریه بوده است.

بنا به این گزارش، در سال 2017 بیش از 900 کودک در سوریه کشته‌اند که نسبت به سال قبل از آن، یک افزایش 50 درصدی را نشان می‌دهد.

مقامات سازمان ملل هشدار دادند که وضعیت در سال 2018 می‌تواند از این هم وخیم‌تر بشود... فقط در دو ماه اول سال جاری میلادی، 1000 کودک کشته و مجروح شده‌اند.

بنا به گزارش‌های ملل متحد، جنگ در سوریه در مجموع منجر به جابجایی بیش از 6 میلیون تن از مردم در داخل کشور و پناهنده‌شدن 5.6 میلیون تن از آنها به خارج از سوریه شده است. بیش از 13 میلیون تن از مردم در داخل سوریه شامل حدود شش میلیون کودک نیازمند کمک‌های انسانی هستند.

 

هادی بحره عضو کمیتة سیاسی ائتلاف ملی سوریه با تأکید بر این‌که حکومت آخوندی اصلی‌ترین حامی رژیم اسد است، به حسابرسی از رژیم به‌خاطر جنایات عوامل و شبه نظامیان وابسته به آن فراخوان داد.

وی گفت، استمرار سیاست‌های ویرانگر (رژیم) ایران در سوریه و منطقه به گسترش تروریسم و منازعات فرقه‌یی منجر می‌شود... و تحقق صلح و برقراری امنیت و ثبات در منطقه را غیر ممکن می‌سازد.

هادی بحره خواهان اجرای قطعنامة آتش‌بس شورای امنیت شد و با انتقاد از بی‌عملی جامعة جهانی در قبال وضعیت مردم سوریه، گفت: «(جهان) طی هفت سال پی در پی مبارزات مرسم سوریه علیه جنایات رژیم استبدادی (اسد)، آنها را تنها گذاشته است».
لطفا به اشتراک بگذارید: