اطلاعیه قیام- شماره ۱۱۸-چهارشنبه سوری اعتراضات و درگیری در دهها شهر کشور

اطلاعیه قیام- شماره ۱۱۸

اعتراضات و درگیری در دهها شهر کشور و به آتش کشیدن عکسهای خامنه ای و مراکز بسیج

به‌رغم آماده‌باش عموم نیروهای سرکوبگر و تدابیر سرکوبگرانه رژیم آخوندی و دستگیریهای گسترده، شهرهای مختلف کشور شاهد اعتراضات گسترده مردمی علیه رژیم آخوندی در جشن چهارشنبه سوری ( ۲۲ اسفند ۱۳۹۶) بود. بر اساس گزارشهای اولیه:

  • در تهران و شهرهای مختلف کشور مانند تبریز، کرمانشاه، مشهد، بوشهر، اهواز، قم، بوشهر، همدان، خرم آباد، کرج، رشت، یاسوج، ماهشهر، ارومیه، سقز، نورآباد لرستان، اراک و ملایر جوانان عکسها و بنرهای خامنه ای را به‌آتش کشیدند.

  • در بسیاری از شهرها مانند تهران و لواسان در شمال تهران جوانان و مردم خشمگین مراکز بسیج و خودروهای ارگانها سرکوب را به آتش کشیدند. بسیج که یکی از ارگانهای اصلی خفقان و سرکوب رژیم است، به طور مشخص در سرکوب مردم در تظاهراتهای ضد رژیم اخیر نقش فعالی ایفا نمود. سخنگوی آتش نشانی در تهران شب گذشته اعلام کرد در فاصله ساعت ۱۶۳۰ تا ۲۲۳۰ بیش از ۱۶۰ مورد آتش سوزی گزارش شده است.

  • در نقاط مختلف تهران و برخی از شهرهای کشور مانند کرمانشاه، تبریز، شاهین شهر اصفهان ، فسا و درود، جوانان با نیروهای سرکوبگر به‌صورت بزن و در رو درگیر شدند.

  • در بسیاری از شهرها مانند تهران، کرمانشاه، رشت، گچساران، همدان، اراک،کرج و اردبیل جوانان و مردم در دسته‌های متحرک شعارهای مرگ بر خامنه ای، مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر بسیجی سر دادند.

  • بسیاری از شهرها مانند تهران، تبریز، رشت، همدان، اردبیل، و گچساران شاهد شعارنویسی‌های گسترده و بزرگ بر دیوارها از جمله «مرگ بر خامنه ای»، «مرگ بر روحانی»، « مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر بسیجی»، «درود بر رجوی»، «زنده باد ارتش ازادیبخش ملی ایران» یا شاهد نصب عکسهای خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت بود.

  • در بسیاری از شهرها جوانان با اقدامهای ابتکاری چهارشنبه سوری را به یک حرکت اعتراضی علیه حکومت تبدیل کردند. در صادقیه تهران جوانان تعداد زیادی بالنهای منور را که روی آنها شعارهای مرگ بر خامنه ای، درود بر رجوی نوشته شده بود به آسمان فرستادند. در کرمانشاه نیز بر روی بالنهای منور نوشته شده بود: مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر سپاه، مرگ بر بسیج، مرگ بر نیروی انتظامی.


این اقدامات در حالتی صورت گرفت که نیروهای انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی و همینطور سپاه پاسداران و سازمان بسیج در آماده باش کامل بودند و با تمام قوا سعی در ممانعت از برگزاری هر گونه اقدام ضد حکومتی نمودند. بالاترین فرماندهان نیروی انتظامی رژیم طی چند هفته گذشته با دادن هشدار و با توسل به تهدید، با تمام قوا تلاش کردند که با ایجاد فضای رعب و وحشت مانع از هر گونه اقدام ضد حکومتی گردند.

در روز سه شنبه ۲۲ اسفند شمار زیادی از جوانان در سراسر کشور دستگیر شدند. تنها در شهر قم بنا به گزارش سرهنگ صیاد درویشی جانشین فرمانده انتظامی این شهر «برخی افراد با آتش زدن لاستیک در وسط خیابان اقدام به ترافیک ،بی نظمی اجتماعی و ایجاد مزاحمت برای مردم می کردند که دراین رابطه ۹۰ تن دستگیر شدند».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۳ اسفند ۱۳۹۶(۱۴ مارس ۲۰۱۸)
لطفا به اشتراک بگذارید: