واکنشهای هراسان رژیم آخوندی نسبت به تغییرات دولت آمریکا

واکنشهای هراسان رژیم


عراقچی در جلسه کمیسیون برجام در مجلس رژیم گفت: درصورتیکه آمریکا از برجام خارج شود، رژیم هم از برجام خارج خواهد شد. عراقچی تاکید کرد از نظر رئیس جمهور آمریکا برجام باید موضوع موشکی را هم شامل شود.

 

در همین حال، تلویزیون حکومت آخوندی تغییرات در دولت آمریکا در رابطه با رژیم و شکست برجام را « بسیار خطرناک» توصیف می کند . توجه شما را به بخشی از گزارش تلویزیون رژیم در۲۳اسفند جلب می کنیم:

مجری تلویزیون رژیم: همچنان این موضوع در صدر توجه رسانه های دنیاست, آیا سیاستهای کاخ سفید در قبال کشورهای دیگه دستخوش تغییر جدی میشه؟ ارتباط این تغییرات با موضع دولت ترامپ در قبال برجام چیه؟

موسوی (کارشناس): ... یک چیزی که باز ممکنه از همه اینها خطرناکتر باشه اینه که صحبت اینه که آقای مک مستر که مشاور امنیت ملی هست احتمال جدی وجود داره که طی چند هفته آینده ایشون هم برکنار بشه و کاندید شماره یک برای جایگزینی ایشون آقای جان بولتونه که یک آدم نیوکان خیلی خطرناکی است یعنی در واقع این تغییرات عمدتا متاسفانه به سمت اشخاص تند تر پیش رفته اما در نهایت بنظرم نمیشه گفت که اینها تغییر در ساختار کلی سیاست خارجی آمریکاست ولی قطعا نسبت به مسائل مختلف از جمله ایران فکر میکنم که سیاست های تند تری رو باید انتظار داشته باشیم .

متقی کارشناس:

برجام مطمئنا در فضای پمپئو الگوی رفتاری آمریکا مثل دوران قبل نخواهد بود, الگوی رفتار مشروط رو در دستور کار قرار میده, اینکه خواسته باشه تمدید بکنه تعلیق ها رو تحلیلی که من دارم, تمدید تعلیق ها دیگه دورانش تمام شده. این یک فضای تغییر جدید رو ایجاد می کنه مگر اینکه بحثهای مربوط به غروب برجام, بحثهای مربوط به فعالیتهای ایران و بنوعی بازرسیهای جدید و مسائل مربوط به قطعنامه 2231 رو هم خواسته باشند به نوعی در فضای مذاکرات جدید قرار بدهند..

حالا یک چیزی که اتفاقا شما اشاره کردید توی بحث کره شمالی, اتفاقا بنظرم این موضوعی که پیش آمده, مذاکرات مستقیم اتفاقا یک جوی بوجود آورده تیم ترامپ که سیاستهای تحریم و سیاستهای فشار جواب میده, یعنی همینطور که ما روی کره شمالی فشار آوردیم و مجبورش کردیم بیاد مذاکره بکنه, همین سیاست رو هم باید در قبال کشورهایی مثل ایران داشته باشیم و این بنظرم خیلی میتوانه خطرناک باشه.
لطفا به اشتراک بگذارید: