وحشت دبیر فضای مجازی رژیم: ادامه فعالیت تلگرام در کشور به صلاح نیست

وحشت دبیر فضای مجازی رژیم


ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی رژیم طی یادداشتی نگرانی خود را از ادامه فعالیت تلگرام در کشور نشان داد و نوشت: کانال‌های تلگرام نوعی ترویج لمپنیسم در کشور است.

نوعی خبررسانی یک‌طرفه است. غوغاسالاری و ایجاد فتنه است. روی این شبکه، فیلترشکن می‌گذارند. سوال این است که اگر می‌خواهند شبکه پیام‌رسان در کشورها ایجاد کنند پس چرا فیلترشکن روی آن قرار می‌دهند؟

وی افزود: با صراحت می‌گویم ادامه فعالیت تلگرام با وضعیت فعلی به صلاح نیست.

خاطرنشان می شود حمیده زرآبادی مجلس ارتجاع روز شنبه گفت:‌«بنابر اطلاعات موثقی که از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارم، فیلترینگ دائم تلگرام پس از اعتراض‌های دی‌ماه انجام می‌گیرد.

روزنامه حکومتی جهان صنعت در شماره امروز یکشنبه به شکست طرح فیلتر کردن تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی اعتراف کرد و نوشت:‌ هجوم برای محدود ساختن فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در ایران آغاز شده است.

پس از ناآرامی‌های زمستان گذشته به ویژه نهادهای امنیتی تلاش زیادی کردند تا همه شبکه‌های اجتماعی مسدود شوند و شبکه‌های داخلی جایگزین آنها شوند.

اما شبکه‌های داخلی با وجود دوپینگ‌های متعدد نتوانستند پاسخگوی مخاطبان ایرانی باشند به ویژه آنکه احتمال سانسور و رهگیری محتوا از جانب دستگاه‌های نظامی و امنیتی، شهروندان ایرانی را نسبت به استفاده از شبکه اجتماعی وطنی بدگمان کرده بود.
لطفا به اشتراک بگذارید: