مذاکره سه جانبه آمریکا عربستان و امارات در مورد مقابله با رفتار شرورانه رژیم ایران

مذاکره سه جانبه آمریکا عربستان و امارات


کاخ سفید از مذاکرات سه جانبه آمریکا، عربستان و امارات در مورد مقابله با رفتار شرورانه رژیم آخوندی خبر داد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: مشاوران امنیت ملی آمریکا, عربستان و امارات متحده عربی روز جمعه در کاخ سفید ملاقات کردند تا مسائل با اهمیت استراتژیک برای سه کشور شامل تلاشهای مشترک برای مقابله با نفوذ شریرانه و رفتار تحریک آمیز رژیم ایران را مورد بحث و گفتگو قرار دهند.

این بیانیه می‌افزاید: در این گفتگوها که مقامات ارشد از وزارت خارجه, وزارت دفاع, وزارت خزانه داری و جامعه اطلاعاتی شرکت داشتند، بر سر گفتگوهای منظم سه جانبه توافق به عمل آمد. در این گفتگوهای منظم قرار است چهارچوبهای مشترکی در مورد مقابله با تهدیدات منطقه‌ای تعیین و اجرا شود.

 

محکومیت گستردة بین‌المللی و عربی پرتاب موشک به عربستان توسط شبه نظامیان وابسته به رژیم آخوندی در یمن همچنان ادامه دارد.

دبیرکل ملل متحد، اتحادیة اروپا، فرانسه، آلمان، کانادا، روسیه، اتحادیة عرب، پارلمان عربی، مصر، الجزایر، تونس، سودان و جیبوتی طی موضع‌گیری‌های جداگانه‌یی، این اقدام حوثی‌ها را محکوم کردند.

 

دبیر کل سازمان ملل طی بیانیه‌ای «حملات موشکی شامگاه یکشنبه شبه‌نظامیان حوثی به شهرهای عربستان سعودی از جمله ریاض و به عهده گرفتن مسئولیت این حملات توسط شبه نظامیان حوثی را به شدت محکوم کرد.

 

وزیر خارجة فرانسه شلیک موشک توسط شبه نظامیان حوثی به شهرهای عربستان را محکوم کرد.

وزارت خارجة فرانسه در بیانیة خود، نوشت : «این حمله یک تعرض جدید به امنیت عربستان و به صلح و ثبات در منطقه است و جدیت تهدیدی را نشان می‌دهد که توسعة (موشک‌های) بالستیک برای تمام این منطقه در بردارد».

وزیر خارجة فرانسه، افزود: «ما بر حمایت و همبستگی‌مان با عربستان تأکید می‌کنیم و به اقدام همراه با شرکایمان برای پاسخ‌دادن به این تهدید ادامه خواهیم داد».

 

عربستان از شورای امنیت سازمان ملل خواست رژیم آخوندی را به خاطر مجهز کردن شبه‌نظامیان حوثی به موشک مجازات کند.

العربیه گزارش داد: المعلمی، سفیر عربستان در سازمان ملل در نامه‌ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت، خواستار برخورد با رژیم ایران به خاطر مجهز کردن شبه نظامیان حوثی یمن با موشک های بالستیک شد.

العربیه افزود: پیش از این، ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی در یک کنفرانس مطبوعاتی یک موشک را به نمایش گذاشت که رژیم ایران برای شبه‌نظامیان حوثی قاچاق کرده و پیش از آنکه به خاک عربستان شلیک شود، توسط ائتلاف عربی کشف و ضبط شد. او گفت که ائتلاف نظامی عربی هم‌چنین یک محموله موشک از نوع صیاد را ضبط کرده است.

سخنگوی ائتلاف عربی هم‌چنین گفت: موشکی که حوثی‌ها به سوی ریاض شلیک کردند یک موشک متعلق به رژیم ایران به نام قیام بود. و ایران به دلیل نقض قوانین بین‌المللی باید از سوی شورای امنیت تحت تعقیب قرار گیرد.

 

به گزارش العربیه عربستان اعلام کرد: در زمان و مکان مناسب به اقدامات رژیم ایران پاسخ خواهد داد.

 

سفیر عربستان در آمریکا در ارتباط با شلیک موشک به ریاض توسط عوامل رژیم آخوندی در یمن، اعلام کرد: «کارنامة (رژیم) ایران، کارنامه‌یی از مرگ و نابودی است... تنها راه جلوگیری از جنگ بیشتر در منطقه، حسابرسی از (رژیم) ایران به‌خاطر نقض تمامی قوانین بین‌المللی است».

خالد بن سلمان با اشاره به اعمال تروریستی رژیم از جمله در آرژانتین و عربستان، افزود: «(رژیم ایران) در گذشته تلاش کرد، (سفیر قبلی عربستان) را در واشینگتن ترور کند، آنها نخست‌وزیر لبنان رفیق حریری را کشتند و مخالفان سیاسی را در شهرهای اروپایی ترور کرده‌اند...».

 

بوریس جانسون وزیر خارجة انگلستان در بیانیة خود، ملل متحد را فراخواند تا دربارة منشاء موشک‌های شلیک‌شده توسط حوثی‌ها، تحقیق کند.

وی گفت: «من نسبت به پرتاب چندین موشک توسط حوثی‌ها به عربستان... شوکه شدم... ما با تکیه بر جدیدترین گزارش هیأت کارشناسان ملل متحد، سازمان ملل را فرا خواهیم خواند تا تحقیق کند (و دریابد) چه طور تازه‌ترین موشک‌ها در نقض قطعنامه‌های شورای امنیت، وارد یمن شده‌اند».
لطفا به اشتراک بگذارید: