کنفرانس در واشینگتن در آغاز سال نو – قیام دی ماه و سیاست آمریکا در قبال ایران

کنفرانس در واشینگتن در آغاز سال نو


 

در کنفرانسی که همزمان با فرارسیدن سال جدید در واشینگتن ازسوی دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا، با حضور شخصیتهای سیاسی و دیپلماتیک و دانشگاهی و همچنین نمایندگان رسانه های جمعی برگزار شد، سخنرانان ضمن تبریک فرارسیدن نوروز و بهار، بر ضرورت حمایت از قیام مردم ایران علیه تمامیت رژیم آخوندی تاکید کردند و خواستار برسمیت شناختن آلترناتیو شورای ملی مقاومت ایران بعنوان تنها جایگزین رژیم آخوندی شدند

سخنرانان این جلسه عبارت بودند از:

فرماندار تام ریج، اولین وزیر امنیت ملی آمریکا

سفیر لینکلن بلومفیلد، مدیرکل پیشین وزارت خارجه در امور سیاسی-نظامی

سفیر رابرت جوزف، معاون سابق وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین المللی

کنث بلکول، سفیر پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق بشر ملل متحد

مارک گینزبرگ، سفیر پیشن آمریکا در مراکش

سرهنگ وسلی مارتین،

سرهنگ توماس کنتول

پروفسور ایوان ساشا شیهان، مدیر بخش روابط جهانی و امنیت انسانی در دانشگاه بالتیمور

سناتور رابرت توریسلی،

پروفسور ریموند تنتر عضو پیشین شورای امنیت ملی آمریکا

خانم فرح آتاسی بنیانگزار انجمن ملی زنان سوریه

و سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن

در این جلسه شماری از نمایندگان هیئت های دیپلماتیک، شامل دکتر احمد بن مبارک، سفیر یمن در ایالات متحده آمریکا، مقامات پیشین دولت آمریکا شامل آدام ارلی، سفیر سابق آمریکا در بحرین، سفیر جوزف دیترانی، مقام پیشین تیم مذاکره کننده آمریکا در رابطه با تسلیحات اتمی، و بیل نیتزه، معاون پیشین مدیر کل وزارتخارجه در زمینه انرژی شرکت داشتند.

 

 

دکتر صوفی سعیدی از اعضای شورای ملی مقاومت ایران که مدیریت این جلسه را برعهده داشت در سخنان افتتاحیه خود ضمن خیرمقدم به حاضران و تبریک فرارسیدن نوروز و بهار گفت: :

نوروز به معنی یک روز نو است و من امیدوارم امسال، 1397، در تقویم ایران، پیام آور روزی نو در سرزمین اسیرما، باشد و به یک ایران آزاد و دمکراتیک منجر شود.

 

در این جلسه سونا صمصامی، نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا ضمن خیرمقدم و تبریک به شرکت کنندگان، نوروز امسال را نوید بخش بهار آزادی توصیف و تاکید کرد که

در قیام سراسری دی ماه، مردم ایران باز هم به جهان نشان دادندکه تمامیت استبداد مذهبی را رد میکنند و خواهان تغییر رژیم هستند. آنها با شعار «اصلاح طلب, اصول گرا, دیگه تمومه ماجرا»، مهر پایانی بر همه مانورهای فریبکارانه باندهای درونی رژیم و حامیان مماشاتگر این رژیم ضد بشری زدند.

وی به استمرار حرکتهای اعتراضی مستمر کارگران،کشاورزان، غارتشدگان و اقشار مختلف و فعالیتهای کانونهای شورشی در نقاط مختلف کشور و بن بست نظام آخوندی در پهنه داخلی و منطقه ای پرداخت و ضمن اشاره به شعارهای قیام سراسری علیه دخالتهای تروریستی و جنگ افروزانه دیکتاتوری آخوندی گفت:

مردم ایران شعار میدهند «سوریه را رها کن, فکری به حال ما کن», «نه غزه نه لبنان, جانم فدای ایران». این شعارها نشان میدهد که مردم ایران سیاست های رژیم حاکم را که منابع طبیعی و انسانی ایران را در کشورهای خارجی هدر میدهد تا حاکمیت شیطانی آخوندها را حفاظت کند.

در آمریکا, اکنون یک سیاست با قاطعیت بیشتر تدوین میشود نسبت به ماجراجویی رژیم تهران و همچنین تولید موشک های بالستیکی و دخالت مخرب آن در خاورمیانه. با این همه, گام های بیشتری نیاز است, منجمله اخراج رژیم ایران از منطقه, مهر و موم کردن برنامه موشکی و غنی سازی اتمی آن, بلوکه کردن دسترسی آن به نظام بانکی بین المللی, و برسمیت شناختن خواست مردم ایران برای تغییر رژیم.

مردم و مقاومت ایران هزینه گزافی, از خون و ثروت, در طول مبارزه 39 ساله خود علیه رژیم پرداخته اند. اما همانطور که توماس پین گفته است «با سخت تر شدن مبارزه, پیروزی هم به همان اندازه شکوهمندتر خواهد شد. اگر چیزی بسادگی بدست آید ارزش آن کمتر دیده میشود. تنها سختی است که به همه چیز ارزش میدهد».

در این روز, در این نوروز, ما مطمئنیم که عصر این استبداد مذهبی منفور به سر رسیده است. افق پیش رو رسیدن یک جمهوری جدید, آزاد, دمکراتیک, مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیراتمی در ایران را نوید میدهد. از همه شما بسیار متشکرم که امشب نزد ما آمده و به ما پیوسته اید.

 

سناتور رابرت توریسلی در سخنان خود، در گردهمایی در واشینگتن، شکست توطئه های جنایتکارانه رژیم آخوندی برای انهدام مقاومت سازمانیافته و انتقال جمعی مجاهدان آزادی از لیبرتی را پیروزی بزرگی برای مقاومت ایران دانست و ضمن آرزوی پیروزی قیام و فداکاریهای مردم ایران برای نیل به آزادی، حقوق بشر و خوشبختی ، گفت:

در هر سال جدید، در تقویم ایرانی یا تقویم مسیحی، ما دوباره خود را متعهد به سال جدید می کنیم. اما هر یک از ما سال جاری را متعهد به مقابله با همان عزم و اراده خانم رجوی و هر عضو سازمان مجاهدین خلق می کنیم، بدون توجه به اینکه چه مدت طول می کشد، بدون توجه به اینکه چه فداکاری بزرگی را می طلبد،بدون توجه به اینکه با چقدر تلاش، ، سرانجام آخوندها سقوط خواهند کرد، آزادی طلوع خواهد کرد و کودکان ایران در رفاه و در این دوران بزرگ در تجربه انسانی سهیم خواهند بود. به این منظور، در این سال جدید، بیایید همه ما دوباره خود را متعهد کنیم. از همه شما متشکرم.

 

تام ریج اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا سخنران دیگر این گردهمایی بود. وی در شروع سخنان خود بر حمایت دو حزبی در آمریکا و همچنین حمایت رهبران مذهبی و فرماندهان نظامی در امریکا از مقاومت ایران تاکید کرد و در ادامه گفت:

بنظر من این سال جدید و هر سال جدیدی که شما جشن میگیرید, بویژه در طول چند دهه گذشته, یادآور شجاعت و از خودگذشتگی و فدای زنان و مردان و خانواده ها و هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران نسبت به مردم این سرزمین و فرهنگ بزرگ آن است. آنها را باید در این روز ویژه به یاد آورد. من اولین ملاقاتم را با چند مادر شهدا به یاد دارم. آنها همسر و مادر بودند و همسران آنها از بین ما رفتند. فرزندان آنها, بسیاری تحت شکنجه شدند و به قتل رسیدند. و میتوان در چشمان و قلوب و فکر آنها خواند که آن شهدا بیخود و بیهوده جان خود را از دست ندادند. آن افراد جان خود را بیهوده فدا نکرده‌اند. آنها میدانند که آرمانی فراتر از خانواده وجود دارد. همین تجارب هزاران و هزاران بار برای سایر خانواده ها در داخل ایران تکرار شده است. بنابراین ما باید به این تجارب در این روز فکر کنیم و آن دسته از ما که در آمریکا هستیم باید تمام آنچه در توان داریم را همچنان انجام دهیم. یک ائتلاف بزرگ و وسیع حمایت وجود دارد که بنظر من در تاریخ معاصر این کشور نظیر نداشته است. اما در خط مقدم این مبارزه زنان و مردانی, فرزندانی و خانواده هایی بوده اند که چند دهه برای آزادی و رهایی مبارزه کرده اند.

به پیشرفتی که حاصل شده فکر کنید. من به گردهمایی های فوق العاده در پاریس در فرانسه فکر میکنم. به افرادی نگاه کنید که از اقصی نقاط جهان حمایت خود را ابراز میکنند. شش یا هفت سال پیش و بعد به جلو و میبینید هیئت هایی از تمام جهان بطور متحد از سازمان مجاهدین خلق ایران و خانم مریم رجوی و یک ایران آزاد و مستقل حمایت میکنند. یک ایران بردبار که مردم آن از آزادی هایی بهره مند باشند که بسیاری از ما در جهان دموکراتیک آنها را نادیده میگیریم.

اما میتوان احساس شور و شعفی که در این سالن است را حس کرد بخاطر قیامی که در دهها نقطه ایران در جریان ماههای گذشته بوقوع پیوست, و همچنین در میان رهبری مجاهدین در پاریس, که فشار (بر روی رژیم) بیشتر میشود, حمایت (از مجاهدین) افزایش پیدا کرده, و ما در آینده باید به پایداری ادامه دهیم و خستگی ناپذیر باشیم آزادی و رهایی جنگی را می طلبد که ارزش آن را دارد. جنگجویان زیادی وجود داشته اند. شهدای زیادی وجود داشته اند. اما آن دسته از ما که باقی مانده ایم و فرصت ایجاد تغییر داریم در این کشور باید به آن کسانی بپیوندیم که مبارزه را رهبری میکنند, آن شهروندانی ایرانی که بر علیه روحانی و آخوندها و سرکوب مقاومت میکنند. آنها زنان و مردان قهرمانان واقعی این مبارزه هستند. همانطور که ما طی پیشروی خود به سمت آزادی و استقلال آمریکا قهرمانان زن و مرد داشته ایم. حال یک روز نزدیک در تهران جمع میشویم تا به نعمت فداکاری آنها, آزادی و رهایی که آنها خیلی سخت برای حصول آن برای مردم خود مبارزه کردند را جشن بگیریم.

و اجازه میخواهم که به نیابت از این ائتلاف بزرگ که شما میشناسید و برخی از آنها اینجا هستند, زنان و مردان فوق العاده - و من طی سالیان طولانی فعالیت سیاسی خود, بیش از سه دهه, هیچ چیزی نظیر این ائتلاف ندیده ام. و در مرکز این ائتلاف تعهد واقعی نسبت به آنچه ما ارج میگذاریم و آنچه شما جویای آن هستید وجود دارد, یعنی آزادی و رهایی. و صادقانه بگویم که از جانب این ائتلاف, ما همه افتخار میکنیم که بخشی از ائتلاف شما هستیم که برای آرمان پیشرفت و ترقی فرهنگ و مردم سرزمین بزرگ ایران مبارزه میکند. از شما بسیار متشکرم.

 

سفیر کنت بلکول، نماینده آمریکا در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد سخنران دیگر گردهمایی در واشینگتن بود. وی در سخنان خود، ضمن برشمردن ارزشهای مبارزه برای آزادی و پذیرفتن ریسک و خطر در این مسیر، قیام مردم ایران علیه رژیم آخوندی را شکفتن شکوفه های آزادی در ایران توصیف کرد و گفت: ما باید هرآنچه را که در اختیار داریم در هرجایی که هستیم برای تحقق خیر و آزادی در ایران بکار بگیریم. همچنانکه مجاهدین و کسانی که در سراسر جهان در تبعید هستند، برای روشن کردن شمع آزادی مردم ایران، وجود خودشان را فدا کردند بنابراین ما با هم به مقابله با تاریکی زمانمان رفته ایم وحفره هایی را

در این تاریکی ایجاد کرده ایم. و امیدواریم و می دانیم که به این ترتیب، راه را برای یک ایران آزاد و قدردانی کامل از کرامت انسانی برای همه مشخص کرده ایم.

 

سفیر لینکلن بلومفیلد مدیرکل پیشین وزارت خارجه آمریکا در امور سیاسی-نظامی در سخنان خود گفت:

من شخصا از اینکه با بسیاری از اعضای سازمان جوامع ایرانی مقیم آمریکا و همچنین با اعضای مقاومت در پاریس و سراسر نقاط جهان آشنا شده ام قدردانی می کنم.

چرا که آنها مقاومت پیشه کرده اند و بستگان و یارانشان بخاطر جستجوی آزادی شکنجه شده و جان باخته اند.

سفیر لینکلن بلومفیلد سپس با شرح مداخلات رژیم در سوریه و گسیل انبوه مزدوران و سرازیر کردن میلیاردها دلار سرمایه های مردم ایران برای کشتار زنان و کودکان این کشور نمونه هایی از اقدامات سرکوبگرانه رژیم علیه مردم ایران در خیابانها و در فضای مجازی و سوءاستفاده از مذهب برای تشدید سرکوب مردم ایران را برشمرد و در ادامه به قیام مردم ایران پرداخت و گفت:

در ماه دی مردم عادی ایران قیام کردند و گفتند دیگر کافی است. فرستادن پول برای بمباران سوریه دیگر کافی است. سرکوب دیگر کافی است. اعدام دیگر کافی است. و باید بگویم این نوروز به ما یادآوری میکند که این جشن فراتر از فرارسیدن یک فصل جدید است. بلکه بیداری فرهنگ و تمدن بزرگ و 5000 ساله ایران است.

من اینجا هستم که از اعضای سازمان جوامع ایرانیان مقیم آمریکا و شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران و شهروندان شجاع ایران ستایش کنم و به آنها سلام بفرستم. آنها همه بخشی از جنبشی هستند که این ابرهای سیاه را از بین میبرند. و درحالیکه تمدن ایران خود را در سال جدید باز می یابد باید به شما بگویم که شما دارید کمک میکنید که آمریکا هم بازیابد که مواضعش چیست و در دفاع از چه چیزی ایستادگی میکند. و به همین خاطر، من همیشه به شما وامدار هستم. از شما متشکرم.
لطفا به اشتراک بگذارید: