گردهمایی آغاز سال نو در پارلمان انگلستان در حمایت از قیام مردم ایران

گردهمایی آغاز سال نو


گردهمایی آغاز سال نو در پارلمان انگلستان

حمایت از مقاومت سازمان یافته و قیام مردم ایران

در یک گردهمایی که عصر روز چهارشنبه ۸فروردین به مناسبت آِغاز سال ۱۳۹۷ در پارلمان انگلستان برگزار شد، نمایندگان پارلمان از تمام احزاب انگلستان شرکت داشتند واز فراخوان برای تغییر دمکراتیک در ایران و به رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت ایران به عنوان آلترناتیو دموکراتیک برای استبداد مذهبی حمایت کردند.

در این گردهمایی علاوه بر نمایندگان پارلمان از هر دو مجلس ، شخصیتهای سیاسی، رهبران پیشین اتحادیه های کارگری انگلستان، وکلای برجسته و مدافعان حقوق بشر همراه با اعضای جوامع ایرانیان مقیم انگلستان شرکت داشتند

نمایندگان مجلسین عوام و اعیان و حقوقدانان برجسته از تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل در اوائل این ماه که مأموریت گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد ایران را تمدید کرد استقبال کردند.

سخنرانان دولت انگلستان را فراخواندند تا در سازمان ملل گامهای محکم بردارد و پرونده نقض وحشتناک حقوق بشر توسط رژیم آخوندی را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع دهد تا مقامات این رژیم را به خاطر دهها سال نقض سیستماتیک حقوق بشر، از جمله قتل عام 67 مورد حسابرسی قرار دهد.

رئیس جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی در یک پیام ویدئویی به این گردهمایی، از نمایندگان مجلسین عوام و اعیان ازهمه ا حزاب انگلستان به خاطر حمایت آنها از خواست مردم ایران برای آزادی و دمکراسی قدردانی کرد و گفت:


مریم رجوی: معامله با رژیم علیه مردم ایران و صلح و امنیت جهان




مریم رجوی:  معامله با رژیم علیه مردم ایران و صلح و امنیت جهان





روز چهارشنبه ۸فروردین ۹۷، به‌مناسبت آغاز سال نو ایرانی، جلسه‌یی در پارلمان انگلستان برگزار شد. در این جلسه شماری از اعضای دو مجلس انگلستان، وکلا و شخصیت‌های سیاسی و نیز نمایندگانی از جوامع ایرانیان مقیم انگلستان شرکت داشتند. مریم رجوی طی یک پیام ویدئویی به این جلسه، ضمن تقدیر از حمایت‌های نمایندگان و شخصیت‌های انگلستان از آزادی و دمکراسی در ایران، به مروری کوتاه بر تحولات سال ۹۶ پرداخت.




مریم رجوی به استمرار سیاست‌های سرکوبگرانه و تروریستی رژیم آخوندی در داخل و خارج ایران، کرنش و تمکین روحانی در مقابل ولی‌فقیه به‌رغم دعاوی اعتدال و میانه‌روی، ادامه برنامه موشکی و دخالت‌های جنگ‌افروزانه رژیم در منطقه، و هم‌چنین قیام سراسری مردم در دی‌ماه علیه تمامیت نظام آخوندی و اظهارات خامنه‌ای در‌باره نقش مجاهدین در قیام و استمرار اعتراضات اقشار مختلف مردم اشاره کرد و خطاب به نمایندگان مجلسین انگلستان گفت:
مردم ایران برای تغییر رژیم به‌پاخاسته‌اند. این تحولی است که آزادی را برای ایران می‌آورد و امنیت را برای جهان.
بنابراین هموطنان من انتظار دارند که دولت‌های غرب به‌ویژه انگلستان، سیاست خود را تغییر داده و اقدامات عملی و مشخصی برای کمک به مردم ایران انجام بدهند. آن‌ها انتظار دارند که مبارزه‌شان برای سرنگونی رژیم آخوندی به‌رسمیت شناخته شود. هم‌چنین انتظار دارند که آلترناتیو این رژیم یعنی شورای ملی مقاومت به‌رسمیت شناخته شود.
انتظار دارند که قدرت‌های جهانی روابط خود با آخوندها را به‌قطع شکنجه و اعدام مشروط کنند،
رژیم و سپاه پاسداران‌اش از منطقه خاورمیانه اخراج شوند و آخوندها وادار شوند که برنامه موشکی‌ خود را تعطیل کنند.
هم‌چنین غنی‌‌سازی اورانیوم توسط این رژیم باید به‌طول کامل ممنوع شود، رژیم به‌پذیرش بازرسی بی‌قید و شرط از همه مراکز نظامی و اتمی وادار شود و دست این رژیم از سیستم جهانی بانکی قطع شود.
بگذارید روشن باشد که طرف معاملات اروپا، در اساس، سپاه پاسداران و ارگان‌های وابسته به ولی‌فقیه هستند. این معاملات برخلاف منافع مردم ایران و صلح و امنیت در منطقه است.
این‌ها قدم‌های مهمی در جهت کمک به برقراری آزادی در ایران است و به از بین بردن خطرات مبرم کنونی علیه جهان کمک می‌کند.
شورای ملی مقاومت ایران، برای استقرار یک جمهوری بر مبنای جدایی دین و دولت، برابری جنسی، تأمین خودمختاری برای ملیت‌های مختلف در چارچوب وحدت کشور، لغو حکم اعدام مبارزه می‌کند و یک ایران غیر اتمی که در دوستی و همزیستی با سایر کشورها باشد.
از همگی شما تشکر می‌کنم.







دکتر متیو اوفورد نماینده پارلمان که ریاست این گردهمایی را بعهده داشت، ضمن تبریک فرارسیدن نوروز و بهار، به پیروزی بزرگ مقاومت ایران در انتقال جمعی رزمندگان آزادی از لیبرتی به آلبانی برغم توطئه های رژیم اشاره کرد و درباره قیام مردم در دیماه گذشته گفت ”تظاهرات توده ای که حکومت مذهبی را در کلیتش هدف قرار داد شروع یک دوران جدید برای ملت ایران و یک علامت روشن است که مردم ایران واقعا خواستار و مشتاق تغییر رژیم در کشورشان در استانه سال نوی ایرانی هستند.“ دکتر متیو اوفورد در ادامه سخنان خود گفت:

ما اخیرا نه تنها شاهد اعتراضات در ایران بودیم بلکه مردم در واقع نشان دادند که یک جایگزین برای رژیم ایران وجود دارد و مردم خواهان تعامل و پذیرفتن آن هستند. من درک میکنم که دولت ایران در آنموقع به رئیس جمهور فرانسه تلفن زد که بگوید اینها مشکلات زیادی در کشور ایجاد کرده اند. بنابراین جهان میداند که یک جایگزین رژیم وجود دارد و خانم رجوی این جایگزین را ارائه میدهد

بسیاری از ما به کارزار ادامه میدهیم به خصوص در باره قتل عام سال ۱۳۶۷ که امسال نیز توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شد. ما همچنین مطمئنا به کارزار برای اطمینان از آزاد شدن کسانی که از شروع تظاهرات در ایران تا کنون دستگیر و زندانی شده اند ادامه میدهیم و ما به کار برای اطمینان از اینکه ایران یک کشور آزاد شود ادامه خواهیم داد

 

دیوید جونز وزیر سابق ولز در کابینه دیوید کامرون و نماینده ارشد پارلمان انگلستان ابتدا پیام نوروزی ترزا می نخست وزیر انگلستان را قرائت کرد دیوید جونز سپس با اشاره به سفرش به کشورهای منطقه، دخالتهای تروریستی رژیم در این کشورها را برشمرد و در ادامه گفتٌ

من فکر می کنم بسیار واضح است که رژیم ایران مشکلات بزرگی در داخل دارد و به خاطر منحرف کردن اذهان از مشکلات داخلی درگیر ماجراجویی‌های خارجی است. آنها در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت می کنند و در حال حاضر تهدیدی جدی برای صلح در منطقه هستند؛ در حقیقت آنها بیش از یک تهدید هستند، آنها صلح در منطقه را مختل می کنند. بنابراین من فکر می کنم در حال حاضر تلاش هایی که توسط شورای ملی مقاومت ایران صورت می گیرد، بسیار مهم هستند

شکی نیست که مردم ایران به دنبال صلح هستند، آنها به دنبال یک شروع جدید هستند، آنها به دنبال راهی جدید برای زندگی هستند و به دنبال برقراری ارتباط با جهان بیرونی و گسترده‌تری هستند، و من فکر می کنم که آنچه شما اینجا در این کشور برای حمایت از آن خواسته انجام می دهید کاملا قابل ستایش است. من مطمئن هستم که همه همکاران من در اینجا موافقند که ما بیش از همه خوشحال هستیم، خیلی مشتاقیم که در این تلاش به شما کمک کنیم. بنابراین یک بار دیگر از طرف من، همانطور که از بسیاری از همکاران من خواهید شنید، نوروزتان پیروز. خیلی ممنون.

 

لرد کارلایل عضو مجلس اعیان و رئیس مشترک کمیته بریتانیایی برای ازادی ایران، ضمن آرزوی پیروزی برای مردم ایران در سال جدید به دیدارش با رزمندگان آزادی در آلبانی اشاره کرد و این انتقال جمعی را پیروزی بزرگ مقاومت ایران در برابر توطئه های رژیم علیه این مقاومت دانست.

لرد کارلایل در ادامه بر تعهد خود و بسیاری از نمایندگان پارلمان انگلستان در حمایت از مقاومت ایران تاکید کرد و افزود:

من زمانی که بررسی کننده مستقل قانون تروریسم دولت بودم فعالیت های سازمان مجاهدین خلق ایران را برای مدت های طولانی دنبال میکردم و در واقع مدت کوتاهی هم بعد از آنکه سازمان مجاهدین از لیست سازمان های ممنوعه در انگلستان برداشته شد. آنچه که در مورد لغو نامگذاری تروریستی بسیار مهم بود این است که از طریق دادگاه های انگلستان و پرونده ای مملو از اسناد و شواهد صورت گرفت. این امر ابتدا در کمیسیون های استیناف سازمان های ممنوعه و در دادگاه استیناف لندن در انگلستان به چالش کشیده شد و سپس در اصول و در عمل توسط وزارت خارجه آمریکا هم به اجرا درآمد.

من امیدوارم که همه ما در این نوروز شاد خواسته ها و عزم خود را برای کمک به مردم ایران مجددا احیاء کنیم تا یک روز ما قادر باشیم همراه با شما آزادانه در خیابان های تهران قدم بزنیم.

 

سر دیوید ایمس نماینده ارشد پارلمان انگلستان و رئیس مشترک کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران سخنران دیگر گردهمایی در پارلمان انگلستان بود. وی در سخنان خود گفت:

دستاوردهای قابل توجهی در جهت سرنگونی رژیم مذهبی و ایجاد ایرانی آزاد و دمکراتیک بدست آمده است. کشوری که مردم بتوانند بدون سرکوب و نقض حقوق بشر در آن زندگی کنند.

سر دیوید ایمس در ادامه سخنان خود افزود

در (گردهمایی) ماه ژوئیه گذشته (درپاریس) من افتخار این را داشتم که یک هیئت چند حزبی از هر دو مجلس را رهبری کنم شش ماه پس از این گردهم آئی ما شاهد قیام ها در سراسر کشور بودیم. این قیام ها با سرکوب شدید نیروهای امنیتی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه شد.

تحولات اخیر و حمایت های گسترده بین المللی نشان میدهد که ورق در حال برگشتن به سود شورای ملی مقاومت ایران است. با این وجود لازم است که ما کماکان تحریم های شدید را بر علیه رژیم نگهداشته و سپاه پاسداران را نیز بعنوان یک سازمان تروریستی طبقه بندی کنیم. همانطوریکه ما در کمیته آزادی ایران بارها گفته ایم سازمان ملل متحد باید از رژیم ایران حسابرسی کند. زمان آن رسیده که نقض سیستماتیک حقوق بشر و به ویژه قتل عام ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در سال ۱۹۸۸ مورد توجه قرار بگیرد. در نتیجه خانم ها و آقایان ضروری است که ما اقدامات تنبیهی مشخصی برای پاسخ به تهدیدات رو به رشد رژیم ایران اتخاذ نمائیم. ما باید بر آنها فشار بیاوریم تا افرادیکه در جریان اعتراضات اخیر دستگیر کرده اند بهمراه تمام زندانیان سیاسی دیگر را آزاد کنند. من امیدوارم که امسال آخرین سال حکومت این رژیم خودکامه باشد و ما عید نوروز سال دیگر را در یک ایران آزاد و دموکراتیک جشن بگیریم.

 

سخنران دیگر این گردهمایی، راجر لاینز رئیس پیشین اتحادیه‌های کارگری انگلستان بود. وی در سخنان خود گفت:

دلیل حضور من امروز در این جلسه این است که میلیونها کارگر در این کشور میخواهند همبستگی خود را با کارگران ایران و خانواده هایشان اعلام کنند. شجاعت کارگرانی که در ماههای دسامبر و ژانویه دیکتاتوری حاکم بر ایران را به چالش کشیدند قابل احترام است. این اعتراضات مانند اینجا که شما چند دقیقه بیرون بروید و پلاکاردی در دست بگیرید نیست در آنجا شما جانتان را در معرض خطر قرار میدهید. بسیاری از این افراد زخمی و زندانی شده اند. این اقدامات برای ما قابل احترام است و در چند ماه آینده نیز همبستگی بیشتری با آنها نشان خواهیم داد. زیرا در ماههای آینده این افراد آخوندها و استبداد حاکم را بیشتر به چالش خواهند کشید وما هر کاری از دستمان بر آید در حمایت از آنها انجام خواهیم داد.



 

دکتر جاسلین اسکات حقوقدان و استاد دانشگاه کمبریج لندن همبستگی خود رابا قیام مردم ایران بویژه مبارزات کارگران و کشاورزان در خوزستان و اصفهان ابراز کرد. وی سپس خاطره شهیدانی را که در جریان قیام مردم ایران توسط رژیم آخوندی به شهادت رسیده اند گرامی داشت و برای آزادی زندانیان سیاسی و کسانی که هم اکنون در زندانهای رژیم در زیر شکنجه هستند فراخوان داد. وی گفت:

رژیم حاکم بر ایران آزادی ها را نقص کرده و تلاش می کند با حاکم کردن جو سرکوب، وحشت ایجاد کند

ما در کنار مردمی که در خیابان ها علیه این اقدامات رژیم تظاهرات می کنند و در کنار رزمندگانی که برای آزادی در برابر این رژیم مبارزه و مقاومت می کنند ایستاده ایم.



 

سخنران دیگر گردهمایی پارلمان انگلستان در شروع سال جدید، لوئیز المان نماینده مجلس عوام بود. وی سال جدید را به مردم ایران تبریک گفت و با اشاره به اقدامات سرکوبگرانه رژیم علیه قیام کنندگان افزود:

آزار و اذیت مداوم زنان و اقلیت ها و هر کسی که با این رژیم مستبد مخالفت کند در ایران متداول است. من به شما اطمینان میدهم که در مجالس عوام و اعیان همه احزاب دست به دست هم داده اند تا این اشکالات را برجسته نمایند و برای آنچه که باید باشد مبارزه کنند. ما از اینکه با شما در این جشن سهیم هستیم خوشحالیم اما باید با هم کار کنیم تا ظلم ٬ ستم و آزار و اذیت را برجسته نمائیم و تا از بین بردن آن از پای ننشینیم.
لطفا به اشتراک بگذارید: