اعلام قطع شبکه اجتماعی تلگرام توسط حکومت آخوندی در هراس از قیام

اعلام قطع شبکه اجتماعی تلگرام


در هراس از انتشارِ اخبار قیام و استفاده قیام آفرینان از شبکة اجتماعیِ تلگرام برای سازماندهی تظاهرات و اعتراضات، حکومت آخوندی اعلام کرد که شبکه اجتماعی تلگرام تا پایان فروردین ماه از دسترس خارج می‌شود.

بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت مجلس رژیم با اعلام این خبر گفت: تصمیم خارج شدن تلگرام از دسترس در بالاترین سطح اتخاذ شده است.

 

آسوشیتدپرس گزارش داد رژیم ایران تلگرام را به خاطر دلایل امنیتی خواهد بست. بروجردی گفت که این تصمیم پاسخی به نقش مخرب تلگرام در اعتراضات ضدحکومتی است که در اواخر دسامبر شروع شد و طی آن دست‌کم 25 تن کشته و حدود پنج‌هزار تن دستگیر شدند.

 

در همین حال، آخوند ابطحی از باند روحانی در تلاشی برای تبرئه آخوند روحانی از این تصمیم گیری، گفت: نمی‌توان بار مسئولیت را در فیلتر تلگرام به گردن یک نفر مثل روحانی یا وزیر ارتباطات انداخت. حتی روحانی که ریاست شورای عالی فضای مجازی را برعهده دارد نمی‌تواند تصمیم اعضا را وتو کند.

 

از سوی دیگر، یک عضو کمیسیون امنیت مجلس رژیم از انتشار خبر اعلام تصمیم رژیم در مورد بستن تلگرام به خاطر واکنشهای اجتماعی ابراز نگرانی کرد و گفت:خبر فیلتر شدن تلگرام تا پایان ماه جاری از سوی مرجع مسئولی بیان نشده و بیش از اینکه بار خبری داشته باشد تاثیر آشفته سازی روانی و ایجاد نگرانی در بین مردم داشته است.
لطفا به اشتراک بگذارید: