فلسطین – اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران – اجلاس اضطراری شورای امنیت

فلسطین – اطلاعیه شورای ملی مقاومت


شورای ملی مقاومت ایران کشتار مردم فلسطین را محکوم کرد و به مردم فلسطین و پرزیدنت محمود عباس تسلیت گفت.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد:

مقاومت ایران حمله روز جمعه دهم فروردین به تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم فلسطین و به قتل رساندن و مجروح کردن شمار زیادی از شهروندان بیدفاع و بی‌سلاح را محکوم می‌کند و همدردی و تسلیتهای خود را به خانواده قربانیان، مردم فلسطین و پرزیدنت محمود عباس ابراز می کند و برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع می‌کند.

شورای امنیت ملل متحد باید بلادرنگ این موضوع را مورد رسیدگی قرار داده و برای متوقف کردن خونریزی اقدام فوری کند.

 

خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد که روز شنبه، مراسم خاک‌سپاری شهیدان تظاهرات غزه با حضور هزاران نفر در محل‌های اقامِت آنان برگزار شد.

به‌دنبال جان‌باختن شماری از تظاهرکنندگانِ فلسطینی بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی اسراییل، پرزیدنت محمود عباس رئیس دولت فلسطین، که روز شنبه را، روز عزای عمومی اعلام کرده بود، گفت: «آمار (بالای) شهیدان و مجروحان تظاهرات مسالمت‌آمیزِ مردمی، لزوم مداخلة جامعة بین‌المللی را برای تأمین حفاظت از مردم بی‌دفاع فلسطین، مورد تأکید قرار می‌دهد».

سخنگوی محمود عباس نیز، گفت: «پیام مردم فلسطین روشن است. سرزمینِ فلسطین همیشه به صاحبان مشروع آن تعلق خواهد داشت و اشغال از بین خواهد رفت».

روز شنبه در نوار غزه و کرانة باختری، اعتصاب عمومی برگزار شد.

 

آنتونیو گوترز دبیرکل ملل متحد به تحقیقات مستقل و شفاف دربارة وقایع نوار غزه فراخوان داد و اتحادیة عرب، سازمان همکاری اسلامی، مصر و اردن نیز واکنش اسراییل به تظاهرات فلسطینیان را محکوم کردند.

در نیویورک، اجلاس اضطراری شورای امنیت به درخواست کویت برگزار شد.

فرستادة فلسطین ریاض منصور به اجلاس شورای امنیت گفت که در مجموع دست کم 17 شهروند فلسطینی جان باخته‌اند و بیش از 1400 تن مجروح شده‌اند.

سایت ملل متحد دربارة این جلسه، گزارش داد: اعضای شورای امنیت کشتار شهروندان فلسطینی... در نوار غزه را محکوم کردند.... آنها هم‌چنین نگرانی عمیق خود را نسبت به احتمال از کنترل خارج‌شدن خشونت‌ها ابراز کردند و بسیاری به تحقیقات و حسابرسی از عاملان فراخوان دادند.

هدر نارت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت ایالات متحده از کشته شدن تظاهرکنندگان فلسطینی در غزه در روز جمعه ”عمیقا متاسف” است.
لطفا به اشتراک بگذارید: