پارلمان انگلستان – گردهمایی نوروزی در حمایت از قیام مردم ایران قسمت دوم

پارلمان انگلستان – گردهمایی نوروزی


گردهمایی آغاز سال نو در پارلمان انگلستان حمایت از مقاومت سازمانیافته و قیام مردم ایران

 

در گردهمایی در پارلمان انگلستان که به مناسبت آغاز سال 1397 با حضور نمایندگان هر دو مجلس از تمام احزاب این کشور برگزار شد، ترزا ویلیرز نمایندة ارشد پارلمان و وزیر پیشین ایرلند شمالی در دولت انگلستان در سخنرانی خود ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو، گفت: مهم است که ادامة بی‌عدالتی که مردم ایران به‌دست این دیکتاتوری وحشی و خشونت گرا تجربه کرده‌اند انعکاس یابد. این باعث تأسف دوستان شما در پارلمان (انگلستان) است که این وضعیت وحشتناک و نقض حقوق بشر در ایران ادامه دارد. (مردم ایران) به دست این رژیم وحشی بیش از حد متحمل درد و رنج شده‌اند و ما به فراخوان به عدالت و احترام برای حقوق ادامه می‌دهیم

 

آنِلیزه دادز نمایندة ارشد حزب کارگر و وزیر سایه در امور خزانه‌داری در سخنان خود با اشاره به فعالیت‌هایش در دورانی که نمایندة پارلمان اروپا بوده، گفت: در پارلمان اروپا نگرانی‌های زیادی نسبت به بسیاری از اعمال رژیم ایران وجود دارد؛ به خصوص استفادة زیاد از مجازات مرگ، از جمله اعدام نوجوانان و رفتار با زنان می‌دانم که بسیاری از همکارانم نگران این وضعیت هستند و بسیاری از آنان را در جلوی خودم می بینم؛ فکر می کنم که این نشان‌دهنده حمایت قوی از شما در سراسر پارلمان انگلستان از تمامی احزاب مختلف است».

 

بارونس هریس معاون پیشین سخنگوی مجلس اعیان و نمایندة ارشد حزب لیبرال‌دموکرات در این مجلس در سخنرانی خود در گردهمایی سال نو در پارلمان انگلستان، گفت:

من نیز می‌خواهم با همکارانم هم‌صدا شوم و بگویم، این امری ضروری است که ما از همة احزاب سیاسی انگلستان از مبارزه مردم ایران علیه یکی از بدترین دیکتاتوری‌های جهان که حقوق بشر، آزادی و دموکراسی را از آنها سلب کرده، حمایت کنیم.

ما موظفیم از شما و از همة مردم دنیا که مانند شما با تحمل همة سختی‌ها مبارزه کرده‌اند، حمایت کنیم.

 

در جلسة پارلمان انگلستان لرد تونی کلارک نمایندة ارشد مجلس اعیان و رئیس پیشین حزب کارگر خطاب به اعضا و حامیان مقاومت ایران، گفت:

مبارزه ادامه دارد، ایران آزاد خواهد شد و قادر خواهد بود سال نو را با شادی برگزار کند و سپیده دم جدیدی برای مردم مصمم، سخت‌کوش و شریف برای برقراری دموکراسی در ایران طلوع خواهد کرد.

 

در این گردهمایی جیم شانون نمایندة پارلمان انگلستان از حزب اتحاد دموکراتیک ایرلند شمالی در آغاز سخنرانی خود، گفت:

بسیار خوشحالم که به‌عنوان سخنگوی حقوق بشر حزب اتحاد دموکراتیک ایرلند طی سالیان متمادی، در مناسبت‌های مختلف برای حمایت از حقوق بشر در ایران، با شما هستم. وی سپس سرکوب پیروان مذاهب مختلف و سرکوب و تبعیض علیه زنان توسط رژیم آخوندی را «شرم‌آور» توصیف کرد، و افزود:

آنچه آنها نسبت به زنان انجام می‌دهند، تبعیض‌آمیز و آزاردهنده است. زنان از حق برابری که شایستة آن هستند، برخوردار نیستند. آنها هم‌چنین هدف اسیدپاشی در بسیاری از نقاط ایران قرار دارند. اینها چیزهایی است که من طی این سالیان نسبت به آنها نگران بوده‌ام و در آینده هم به‌عنوان سخنگوی شما در این پارلمان به وظیفة خودم ادامه می‌دهم، برای دفاع از حقوق بشر، آزادی مذهب، آزادی برگزاری مراسم مذهبی؛ من هم‌چنین خواستار تغییر رژیم هستم؛ برای تمام کسانی که به ما گوش می‌دهند و خطاب به همة کسانی که طرفدار رژیم هستند می‌گویم که زمان شما به سر رسیده است؛ زمان آن فرا رسیده است که تسلیم شوید، به مردم ایران تسلیم شوید، مردمی که خواستار آزادی هستند، مردمی که خواستار دموکراسی هستند و مردمی که آزادی می‌خواهند، به خصوص جوانانی که شایستة آن هستند. ما در این پارلمان بسیار خوشبختیم که از دموکراسی و آزادی برخورداریم، مردم ایران هم شایستة آن هستند. خانم‌ها و آقایان، من به‌طور کامل از شما و آن‌چه انجام می‌دهید، حمایت می‌کنم. بسیار متشکرم.

 

استیو مک‌کیب نمایندة ارشد حزب کارگر در پارلمان انگلستان از دیگر سخنرانان گردهمایی نوروزی در لندن بود؛ وی دربارة قیام بزرگ مردم ایران، گفت: این تظاهرات با اعتراض مردم نسبت به وضعیت اقتصادی شروع شد، اما به سرعت به اعتراض مردم نسبت به حکومت استبدادی ارتقا یافت و به کانونی برای اعتراضات مردم نسبت به سرکوب تبدیل شد بنابراین ما شاهد اعتراضات مختلف مردم در اقصی نقاط کشور هستیم که به نظر من به شکل ساده بیانگر این است که شما می‌توانید مردم را به زندان بیندازید، می‌توانید مردم را کتک بزنید و شکنجه کنید، شما می‌توانید مردم از جمله کودکان را اعدام کنید، حتی می‌توانید اعضای بدن مردم را قطع کنید، اما نمی‌توانید تمام مردم را پشت دیوار نگه دارید؛ آزادی و دموکراسی سرانجام پیروز خواهد شد. نوروز مبارک».

 

استیفن پاوند نماینده پارلمان انگلستان در سخنرانی خود با اشاره به حضورش در گردهمایی بزرگ مقاومت در سال گذشته در پاریس و ملاقات با رئیس جمهور برگزیده مقاومت ، با آرزوی اینکه نوروز و بهار آزادی مردم ایران هرچه سریعتر فرابرسد گفت:

ایران تحت حاکمیت آخوندها بمثابه کشوری یخ زده است اما در زیر آن یخ ما توانائی رشد و شکوفائی این جامعه بزرگ را بخوبی میبینیم. مردم ایران دارای فرهنگی فوق العاده شگفت انگیز است که جهان را تحت تاثیر خود قرار داد. این مردم شکست ناپذیر هستند. آخوندها آمدند و خواهند رفت و به فراموشی سپرده خواهند شد اما ایران کماکان سربلند و مستحکم به حیات خود ادامه خواهد داد و بزودی جهان شاهد شکوفائی فرهنگ غنی آن خواهد بود. بهار ایران بزودی فرا خواهد رسید و بهار جهان را نیز بهمراه خواهد آورد و شما مجددا جایگاه قانونی خود را در میان ملت های جهان بدست خواهید آورد. به امید روزی که بزرگترین و شادترین جشن نوروز را در تهران برگزار کنیم.

 

جوان رایان نماینده ارشد پارلمان انگلستان از حزب کارگر سخنران دیگر این گردهمایی بود. وی با آرزوی فرارسیدن بهار آزادی ایران گفت:

در ماه دسامبر و ژانویه شاهد اعتراضات و قیامهای جمعی در شهرهای ایران بودیم.با وجود مشکلات اقتصادی، فرصت های محدود و تهدید آزار و اذیت، مردم ایران شجاعانه به رژیم اعتراض کردند.

اما پاسخ حکومت به این تظاهرات موجی از دستگیری ها و سرکوب آزادی بیان بود جوان رایان با اشاره به وضعیت حقوق بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها سرکوب زنان و ملیتها در ایران توسط آخوندها را محکوم کرد و دخالتهای رژیم در کشورهای منطقه را تهدیدی نه تنها برای منطقه خاورمیانه بلکه برای کل جهان ارزیابی کرد. وی گفت که فعالیتهای شورای ملی مقاومت فریاد آزادیخواهانه مردم ایران را بازتاب می کند و تاکید کرد که همچنان به فعالیتهایش در دفاع از حقوق مردم ایران در پارلمان انگلستان ادامه خواهد داد.

 

در گردهمایی به مناسبت فرا رسیدن سال 1397 در پارلمان انگلستان، توبی پرکینز نمایندة این پارلمان از حزب کارگر در سخنرانی خود دربارة مبارزات مردم ایران علیه رژیم ولایت فقیه، تأکید کرد: مبارزه برای آزادی در ایران و برای عدالت برای مردم ایران یکی از مبارزات انساندوستانة اصلی است که در قرن 21م با آن مواجه هستیم. مردم سال‌هاست که از برخورداری از عدالت محروم شده‌اند؛ سال‌هاست قادر نبوده‌اند به جایی برگردند که آن‌را خانه خود می‌نامند؛ و این کارزاری است که حمایت سراسری پارلمان را به‌دست آورده است (یکی از واقعیت‌هایی) که ما را خوش‌بین می‌کند عدالت و حقانیت موضوعی است که از طرف مردم ایران عرضه می‌شود.

 

کاترین وست نماینده پارلمان انگلستان در سخنانش، با اشاره به جنایات رژیم آخوندی علیه مردم ایران، گفت:

ما داستان‌ها و روایت‌های زیادی را در مورد شکنجه و زندانی کردن افراد می‌دانیم. کسانی که اعضای خانوادةشان ناپدید شده‌اند؛ و ما در کنار شما برای یک ایران بهتر می‌ایستیم.

 

مارگارت اوئن حقوقدان و مدیر انجمن زنان برای صلح و دموکراسی در سخنرانی خود در گردهمایی لندن، پیشتازی زنان ایران را در قیام سراسری به‌رغم اقدامات سرکوبگرانة رژیم ستود، و گفت:

اکنون من فکر می‌کنم یک امید واقعی وجود دارد که دوران آخوندها به پایان رسیده است.

زمانی که این اعمال جنایتکارانه (علیه مردم ایران) رخ می‌دهد، ما نمی‌توانیم ساکت باشیم.

یک موضوع شوکه‌کننده قتل عام سی هزار زندانی (سیاسی در سال 67 است که طی آن) زنان، مردان و حتی جوانان کشته شدند. ما می‌دانیم که وزیر دادگستری کنونی (رژیم) ایران یکی از عاملان این جنایت است. ما نمی‌توانیم این بی‌رحمی‌ها را نادیده بگیریم و عاملان جنایات را بدون حسابرسی بگذاریم؛ من مطمئنم که آخوندها روزی به سزای اعمالشان خواهند رسید.

همة ما با هم بایستی از تلاش‌های سخت شورای ملی مقاومت و خانم رجوی حمایت کنیم

 

در گردهمایی نوروزی در لندن، نغمه رجبی نمایندة کمیتة متخصصین ایرانی در انگلستان در سخنان خود ضمن تشریح آداب و رسوم ایرانیان در جشن‌های سال نو، گفت: «نوروز علاوه بر جشن‌هایش، ایامی برای یادبود هم هست؛ ایامی برای به‌یاد آوردن کسانی که... نمی‌توانند آن‌را جشن بگیرند، کسانی که به‌ناحق در بدترین شرایط در زندان‌های (رژیم) ایران نگه داشته می‌شوند و کسانی که دیگر در میان ما نیستند. از این‌رو در این سال جدید، خوب است که به یاد همة آنها باشیم و خواستة مردم ایران را برای تحقق یک روز نو و خلاص‌شدن از نیروهای شر و تاریکی که توسط رژیم آخوندی نمایندگی می‌شود و هم‌چنین برخورداری از آزادی و خوشبختی در تمام روزهای سال، به‌خاطر داشته باشیم».

 

در گردهمایی پارلمان انگلستان، سینا ادهمی از طرف انجمن جوانان ایرانی سخنرانی کرد؛ وی خطاب به نمایندگان پارلمان و شخصیت‌های حامی مقاومت ایران در انگلستان، گفت:

با جشن‌های نوروز، با دیدن شما و این‌که شما در سمت (مردم ایران) ایستاده‌اید، آنها امید زیادی پیدا می‌کنند.

رژیم ایران

از طریق سرکوب، شکنجه، زندان و اعدام‌ها در ملاء عام، قصد پایان‌دادن به احساس امید، آرزو و اعتقاد به زندگی بهتر را دارد. با این حال، تلاش آنها برای از بین‌بردن و بازنویسی ارزش‌ها و آداب و رسوم ایران، شکست خورده است. امروز، در ایران، ما می‌بینیم که مردم با این رژیم بی‌رحم در تمامی عرصه‌ها مبارزه می‌کنند: زنان، مردان، دانشجویان، معلمان، کارگران، زندانیان سیاسی و تمامی اقشار ملت، همه یکدیگر را حمایت می‌کنند: برای اعتصاب، اعتراض و سرنگون‌کردن این رژیم شیطانی و تمام گروه‌های نیابتی‌اش در سراسر جهان.

ما باید اطمینان حاصل کنیم که صدای مردم ایران در سراسر جهان شنیده می‌شود.

باید رژیم ایران را مورد حسابرسی قرار بدهیم و آنها را به خاطر تمام جنایاتشان، از جمله قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67، به محاکمه بکشانیم.

ما انتظار داریم دولت انگلستان با به رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت به‌عنوان آلترناتیو رژیم ایران از آرمان های دموکراتیک مردم ایران حمایت کند.

 

در این گردهمایی حمیدرضا طاهرزاده، به همراه آقای علی ترشیزی چند قطعه موسیفی سنتی ایرانی را اجرا کردند
لطفا به اشتراک بگذارید: