جابجایی نیم میلیون سوری بر اثر حملات ۵ ماه گذشته اسد – اعتصاب کارکنان راه‌آهن

جابجایی نیم میلیون سوری بر اثر حملات ۵ ماه گذشته اسد


به گزارش سایت ائتلاف ملی سوریه، طی چند ماه گذشته، در بزرگ‌ترین جابجایی اجباری ناشی از حملات رژیم اسد و متحدانش، حدود نیم میلیون تن از مردم سوریه، در داخل این کشور جابجا شده‌اند.

شبکة حقوق بشر سوریه در گزارش جدیدی گفت که در فاصلة پنج ماة بین 19 سپتامبر 2017 تا 15 فوریه 2018، 420 هزار نفر در حومة حما، حومة حلب و حومه‌های شرقی و جنوبی ادلب خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

 

اعتصاب گسترده کارکنان سیستم راه آهن فرانسه روز دوشنبه 2 آوریل آغاز شد

این اعتصاب بدنبال فراخوان چهار اتحادیه بزرگ کارگران فرانسه از کارکنان بخش حمل و نقل ریلی این کشور صورت می گیرد و برای سه ماه برنامه ریزی شده است.

در این اعتصاب که با حمایت سندیکاهای اصلی کارگری فرانسه همراه است، طی سه ماه آینده در هر پنج روز به مدت دو روز، کارکنان راه آهن در اعتراض به برنامه‌‌های دولت برای اصلاحات اقتصادی و حذف برخی مزایای کارگران سیستم حمل و نقل اعتصاب می کنند.

براثر این اعتصاب بسیاری از سفرها بوسیله قطار در فرانسه لغو و روند رفت و آمد و حمل ونقل بین این کشور و برخی از کشورهای همسایه دچار اختلال شده است.

 

نشریه فیز، نتایج یک پژوهش را درباره نخستین نقشه مقیاس بزرگ کهکشان راه شیری منتشر کرد که نشان می‌دهد دوره تشکیل هر ستاره حدود 4 میلیارد سال طول می‌کشد و روند تشکیل ستاره‌ها ساختار پیچیده‌ای را در قلب کهکشان ما ایجاد کرده است.

هدف نهایی این تحقیق، تهیه یک نقشه از تاریخ تشکیل ستاره‌های کهکشان راه شیری است. در این نقشه سرعت شکل گیری ستاره‌ها بر اساس قدمت و میزان فلز آنها مشخص خواهد شد. دستیابی به این نقشه یک عنصر مهم در تشریح داستان کامل شکل گیری کهکشان راه شیری خواهد بود.

به گزارش نشریه فیز، در حال حاضر، یک تیم بین‌المللی به مدیریت ستاره‌شناسان در "رصدخانه جنوبی اروپا"، در تحقیقات خود نوع رنگ، میزان روشنایی و اطلاعات مربوط به ترکیبات شیمیایی ستاره‌های کهکشان راه شیری را مورد بررسی قرار داده‌اند تا بتوانند نقشه‌ی شکل‌گیری ستاره‌ها را تهیه کنند.
لطفا به اشتراک بگذارید: