سی ان ان: ارتش آمریکا روی طرحهایی برای اعزام نیروهای بیشتر به سوریه کار میکند

سی ان ان: ارتش آمریکا


تلویزیون سی.ان.ان. به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد، ارتش آمریکا روی طرح‌هایی برای اعزام نیروهای بیشتر به شمال سوریه کار می‌کند.

بنا به این گزارش، طرح اعزام نیروهای بیشتر آمریکایی به سوریه، چندین روز است که در دولت آمریکا مورد بحث و بررسی قرار دارد.

 

روز سه‌شنبه رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سران کشورهای بالتیک در کاخ سفید، در پاسخ به سئوال خبرنگاران پیرامون حضور نیروهای آمریکایی در سوریه، گفت: «مأموریت اصلی ما خلاص‌شدن از شر داعش بوده است که تقریباً آن‌را به سرانجام رسانده‌ایم... به‌زودی زود تصمیمی را در هماهنگی با سایرین در آن منطقه، اتخاذ خواهیم کرد. عربستان سعودی نسبت به تصمیم ما بسیار علاقه‌مند است و من گفتم، اگر می‌خواهید ما بمانیم، شاید باید شما (هزینة آن‌را) بپردازید... دربارة کاری که انجام خواهیم داد، در آیندة بسیار نزدیک تصمیم‌گیری خواهیم کرد و با گروهی از افراد خودمان و گروه‌هایی از متحدانمان، مشورت خواهیم کرد».

 

سی.ان.بی.سی. آمریکا، گزارش داد: «(روز سه‌شنبه) ژنرال جوزف ووتل فرمانده سنتکام (ستاد مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه)،... ارزیابی کرد که بیش از 90 درصد سرزمین‌های داعش توسط نیروهای تحت پشتیبانی آمریکا، بازپس گرفته شده‌اند. وی گفت که گام بعدی 2000 نیروی آمریکایی در سوریه، کمک به باثبات‌کردن این منطقه خواهد بود».

ژنرال ووتل افزود: «قسمت دشوار کار، پیش روی ماست؛ یعنی باثبات‌کردن این مناطق، تثبیت دستاوردهایمان و بازگرداندن مردم به خانه‌هایشان».
لطفا به اشتراک بگذارید: