باتلاقی به اسم فیلترینگ تلگرام – ۲۰فروردین۱۳۹۷

حالیکه هنوز داستان تلگرام و فیلترشدن یا نشدنش، یکی از موضوع‌های اصلی فضای رسانه‌ایست، طی دو روز اخیر یک خبردیگری که درظاهر ربطی به فیلترینگ تلگرام ندارد، حاشیه ساز شده است:
اینترنت آزاد برای خبرنگاران!
البته نه همه خبرنگاران بلکه برخی خبرنگاران
از طرف دیگری این روزها تلویزیون آخوندی چپ و راست مدیران کانال‌های حکومتی را به صحنه میاورد و از طریق اونها به تبلیغات می پردازد:

-البته جوانان توانستند در همان اولین ساعاتی که این پیامرسانها تبلیغ می شدند،گاف امنیتی آنها را بگیرند و برای وزیر مربوطه بگذارند و باعث شرمندگی تبلیغاتچی‌های حکومتی شوند

- به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، تبلیغات پر سر و صدای پیام رسان سروش که در راستای برنامه جایگزینی پیام رسان‌های داخلی با خارجی انجام می‌شود نشان داد که از باگ‌های امنیتی زیادی برخوردار است.
در آخرین مورد شماره تلفن ادمین کانال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات لو رفت که نشان دهنده قابل اطمینان نبودن این پیام رسان داخلی است.

- و در یک تحول دیگر، رژیم تلاش کرد با رشوة برخوردار کردن خبرنگاران داخلی از اینتر نت آزاد در قبال بستن تلگرام، آنها را ساکت کند. افتضاح این اقدام سخیف به رسانه‌های خارجی هم کشیده شد

- دویچه وله سایت رادیوی دولتی آلمان نوشت:
تصمیم وزارت ارشاد برای ارائه "اینترنت بدون فیلتر" به ۱۰۰ خبرنگار، بازخوردی منفی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشته و بحث به خطر افتادن استقلال روزنامه‌نگاری یا نگرانی از رصد شدن فعالیت آنلاین خبرنگاران را دامن زده است.

- از سوی دیگر روزنامه حکومتی ابتکار روز ۱۸ فروردین در مقاله‌ای به قلم یکی از خبرنگارانش نوشت:
«چند روز پیش خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه با تایید مراجع ذی‌صلاح، به ۱۰۰ نفر از خبرنگاران مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اینترنت بدون فیلتر ارائه می‌شود. با گذشت زمان اندکی از انتشار این خبر، اهالی رسانه و مطبوعات نسبت به آن واکنش نشان دادند تا جایی که در فضای مجازی توییت ها و پست هایی با هشتگ «#من_ نیستم» در بین خبرنگارانی که از اینترنت ارائه شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده نخواهند کرد، منتشر می‌شد.»
نظر چندخبرنگار در همان روزنامه حکومتی قابل توجه است
«یک خبرنگار دیگر گفت: من به هیچ عنوان از این اینترنت استفاده نمی‌کنم چون در حالت عادی در توییتر رصد می‌شوم چه برسد به اینکه در بستری فعالیت کنم که کاملا امکان مانیتور شدن توسط نهادهای خاص را دارد.»

«خبرنگار دیگری افزود: اگر حقی برای تایید خبرنگاران وجود داشته باشد، متعلق به رسانه و سندیکای خبرنگاران است و من چنین حقی را به وزارت ارشاد یا یک نهاد دولتی نمی‌دهم»
«امتیاز شغلی یا باج دولتی؟»

«یکی هم نظرش این بود که: بدون شک اینترنت بدون فیلتر کمک بزرگی به جامعه خبرنگاران است. این موضوع سال‌ها مدنظر بوده‌است اما آیا باقی شهروندان آن هم در شرایط گسترش شبکه‌های اجتماعی حق‌ندارند از اینترنت بدون فیلتر استفاده کنند؟»

- و به این ترتیب، تلاش‌و تقلاهای حکومتی برای حل و فصل فیلترینگ تلگرام به باتلاقی تبدیل شده که رژیم هرچه بیشتر در اون دست و پا میزنه، بیشتر درش فرو میره!
لطفا به اشتراک بگذارید: