قیام ایران-شماره ۱۳۳- تظاهرات گسترده کشاورزان در اصفهان و اعتراض غارت شدگان

قیام ایران-شماره ۱۳۳

تظاهرات گسترده کشاورزان در اصفهان و اعتراض غارت شدگان در شهرهای مختلف کشور

خانم رجوی با درود به معترضان عموم مردم به‌ویژه جوانان را به حمایت ازآنان فراخواند

کشاورزان ورزنه و دیگر شهرهای شرق استان اصفهان و شمار زیادی از مردم به‌ویژه جوانان اصفهان در ادامه اعتراضات هفته های گذشته دست به اعتراض زدند و از فلکه خوراسگان به سمت خیابان جی و فلکه احمد آباد تظاهرات کردند. حضور زنان در این تجمع اعتراضی چشمگیر بود. شماری از کشاورزان سالخورده با بیل‌های خود در تظاهرات شرکت کرده بودنند. آنها شعار می دادند: روحانی دروغگو زاینده رود ما کو؛ عزا، عزا است امروز، روز عزاست امروز، زندگی کشاورز روی هواست امروز؛ کشاورز می‌میرد، ذلت نمی پذیرد؛ کشاورز می‌میرد، صدقه نمی‌پذیرد؛ مسئولین بی غیرت، تشنه به خون ملت؛ گرسنه ایم بر نمی‌گردیم به خونه؛کی خسته است‌، دشمن؛ عرضه کار ندارید پست را کنار بگذارید.

مردم خطاب به نیروهای سرکوبگر که با ماشینها و تجهیزات سرکوب در مسیر تظاهرات مستقر شده بودند تا از پیوستن مردم به کشاورزان جلوگیری کنند، شعار می دادند: توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد؛ نیروی انتظامی بی‌غیرت بی‌غیرت.

در یک تحول دیگر غارت شدگان مؤسسات کلاهبرداری حکومتی در شهرهای مختلف از جمله تهران، رشت، اهواز، مشهد، کرمان، اردبیل دست به اعتراض زدند. در تهران معترضان مقابل مجلس رژیم گرد آمده و شعارهای مرگ بر سیف (رئیس بانک مرکزی)، سیف خیانت می‌کند، دولت حمایت می‌کند؛ هیهات منالذله؛ کاسپین دزدی کرده دولت حمایت کرده؛ سر دادند. نیروهای امنیتی و انتظامی با دستگیری شماری از تجمع‌کنندگان و جمع کردن بنرهای آنها مانع گسترش این حرکت اعتراضی شدند.

غارت شدگان مؤسسه آرمان وحدت در اهواز نیز در برابر شعبه این مؤسسه تجمع اعتراضی برپاکردند. آنان شعار می دادند: مرگ بر روحانی، دولت ورشکسته روی پول ما نشسته، یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل می‌شه؛

غارت شدگان موسسه کاسپین در رشت که به‌طور عمده از زنان بودند با شعارهای کاسپین دزدی کرده، دولت حمایت کرده؛ تا حق ام را نگیرم من از اینجا نمی‌روم؛ این دولت بی‌غیرت، عامل فقر ملت؛ تظاهرات کردند.

غارت شدگان در پارس آباد مغان (استان اردبیل) در محل مؤسسه کاسپین دست به اعتراض زدند. یکی از غارت شدگان بر اثر شدت فشارهای وارده حالش به وخامت گرایید و به بیمارستان منتقل شد.

در مشهد غارت شدگان مقابل شعبه سروش بلوار وکیل آباد تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها شعار می دادند: به ما خیانت شده، نقض امانت شده.

در کرمان نیز غارت شدگان در اعتراض به غارت سپرده‌هایشان در دفتر کاسپین در این شهر تحصن کردند.

روز یکشنبه ۱۹فروردین نیز صدها تن از غارت شدگان مؤسسه توسعه البرز مفابل سازمان تعاون روستایی در خیابان ولیعصر تهران دست به اعتراض زدند. آنها از جمله شعار می دادند: تا پول ما به باد است، هرروز همین بساط است؛ نیروی انتظامی به هوش باش، مالباخته ایم نه اوباش! نیروی انتظامی خجالت خجالت.

خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، به کشاورزان محروم و مردم به‌پاخاسته اصفهان و غارت شدگان در شهرهای مختلف کشور که به‌ٰرغم اقدامات گسترده نیروهای سرکوبگر به اعتراضهای خود ادامه می‌دهند، درود فرستاد و عموم مردم به‌ویژه جوانان را به حمایت از آنان فراخواند. وی گفت فقر و فساد و غارتگری سرمایه های مردم تنها با سرنگونی نظام ولایت فقیه و استقرار دموکراسی و حاکمیت مردم از بین می‌رود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰فروردین ۱۳۹۷ (۹ آوریل ۲۰۱۸)
لطفا به اشتراک بگذارید: