لرزه وحشت از پیامدهای حمله نظامی به سوریه بر پیکر رژیم – ۲۳فروردین۱۳۹۷

- چند روز است که مردم دنیا در انتظار حمله و واکنش نظامی آمریکا و فرانسه در واکنش به کشتار و بمباران شیمیایی مردم بیگناه توسط رژیم جنایتکار اسد با حمایت رژیم ایران و روسیه هستند؛ اما این انتظار در رژیم آخوندی با دلهره و وحشت بسیاری همراه است؛‌این وحشت بخصوص به خاطر پیامدهای این اقدام نظامی است که می‌تواند آغازگر روندی باشد که به جارو شدن کامل رژیم از سوریه بینجامد، برخی اظهار نظرهای تحلیلگران و مهره‌های رژیم در این زمینه از نظرتان میگذرد:
تلویزیون رژیم ۲۲ فروردین
سید افقهی کارشناس مسائل غرب آسیا : تاکنون هفت بار شورای امنیت بخاطر مسائل غوطه و مسائل حاشیه ای غوطه مثل داستان اتهام ارتش سوریه به کار گیری بمب شیمیایی یا گاز کلر اینها همه اش دنبال این هستند که به یک نحوی مسئله غوطه رو همینجور سرپا نگه دارند تا فتح بابی بشه و گشایشی بشه برای ورود به صحنه میدانی و تغییر معادلات میدانی بنفع خودشون بنابراین من تصور میکنم که مسائلی که در ارتباط با این برخوردهای اخیری که بین آمریکا و روسیه شده بسیار جدی ست و در عین حال جناب آقای خسروی خیلی حساس و خطرناکه حالا چه اظهارات ترامپ نسبت به پوتین شخصا مسئله رو متوجه ایشون میکنه وقتی که میگه من آقای پوتین رو متهم میکنم به مسئله بکار گیری گاز شیمیایی, آقای پوتین هم الان اعلام آماده باش صد درصد به تمام نیروهای روسیه داده در سرتاسر منطقه در داخل خود روسیه تا شبه جزیره کریمه , بنابراین شرایط شرایط بسیار جدی ست بسیار حساسه و هر کدام از دو طرف اگر بخواهند خدایی نکرده دست از پا خطا بکنند جمع کردن این درگیری و صحنه نبرد بسیار دشوار و مشکل خواهد بود برای منطقه و کل جهان .

قاسم محبعلی دیپلمات سابق رژیم ۲۲ فروردین
ایران باید احتیاط کند. بعید نیست توافقی بین آمریکا و روسیه صورت بگیرد که طی آن، آمریکا اهداف ایرانی را مورد هدف قرار داده و سپس روسیه از ایران بخواهد تا سوریه را ترک کند.بنابراین ایران در جهات منافع و حفظ امنیت ملی خود، باید احتیاط کند و فریب تندروهای منطقه و حمایت شفاهی روس ها را نخورد و اجازه دهد اگر قرار است اقدامی صورت بگیرد، خود روسیه پیشگام شود نه ایران.
روزنامه حکومتی اعتماد ۲۲ فروردین
لزوم اجتناب از تنش بین کشورها در قلمرو سوریه
هر چند حمله احتمالی امریکا به اهدافی در سوریه در غیاب یک استراتژی جامع بیشتر به درد راضی کردن خود و افکار عمومی می‌خورد، اما چنین حمله‌ای می‌تواند ابعاد بین‌المللی بحران سوریه را تشدید و برجسته‌تر کند. در چنین شرایطی، مقامات ذی‌ربط ایرانی باید بکوشند تا مانع بالا گرفتن منازعات در قلمرو سوریه شوند و به خاطر داشته باشند که با توجه به بسیاری عوامل مانند دوری پشت جبهه، یعنی قلمرو ایران، امکان اخلال در خطوط تدارکاتی، حضور قوی امریکا در مدیترانه، ناروشن بودن نوع برخورد روسیه و بسیاری عوامل دیگر لازم است از برخورد نظامی دامنه‌دار در قلمرو سوریه اجتناب شود.
خبر گزاری سپاه پاسداران ۲۲ فروردین
حسین کنعانی مقدم
پازل تحولات منطقه
رصد تحرکات میدانی و سیاسی مثلث غربی، عربی و عبری در ماه‌های اخیر در غرب آسیا، نموداری با افت‌وخیزهای فراوان به دست می‌دهد و حاکی از آن است که روزها و ماه‌های آینده، آبستن رویدادهایی است که آینده منطقه را تا حد زیادی تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

قربان اوغلی دیپلمات سابق رژیم ۲۲ فروردین
ما باید حواسمان را جمع کنیم که در یارگیری‌ها اشتباه محاسباتی نداشته باشیم و تصور نکنیم که همپیمانانی داریم که در کنار ما یا کشور‌های متحد ما قرار می‌گیرند.محتاطانه رفتار کنیم
این‌ها مجموعه شرایطی است که سال ۱۳۹۷ را برای ایران پرمخاطره می‌کند. ضرورت دارد که ما با هوشیاری و چشم باز عمل کنیم و گرنه ممکن است برخی رفتار‌های ما مثل چاشنی به جنگ ناخواسته‌ای دامن بزند که می‌تواند فاجعه بار باشددر این صورت ممکن است ایران وارد جنگ ناخواسته‌ای شود که عواقب آن ویرانگر و فاجعه بار خواهد بود. به این ترتیب ضروری است که همه این مسائل در بین رهبران کشور فکر شود و سعی کنیم از شرایط پیش آمده با یک هنرمندی سیاسی، دستاورد‌های نظامی را به یک دستاورد سیاسی تبدیل کنیم.
مهدی محمدی ازباند خامنه ای ۲۲ فروردین
اردیبهشت و خرداد، دو ماه مین‌گذاری شده در سال 97 است. برجام، ارز، منطقه (با تمرکز بر سوریه) و تحریم، 4 حوزه‌ای است که تلاش خواهد شد در آنها بحران ایجاد شود. تبدیل مساله به بحران، غیرقابل حل نشان دادن موضوعات، ایجاد تبعات امنیت ملی برای موضوعات و در نهایت روی میز گذاشتن راه‌حل‌هایی از جنس سازش، مهم‌ترین پدیده‌هایی است که با آنها مواجه خواهیم بود.
لطفا به اشتراک بگذارید: