رژیم در بیم و تردید فیلترینگ تلگرام – ۲۴فروردین۱۳۹۷

رژیم در بیم و تردید فیلترینگ تلگرام – ۲۴فروردین۱۳۹۷


حرفهای جدید مهره های نظام در رابطه با تلگرام

 

- سری هم بزنیم به داستان پیام‌رسان تلگرام و ماجرای فیلترشدن یا نشدنش که هنوز هم درشمار خبرهای داغه و تلویزیون رژیم هر شب تعدادی از مقامهای رژیم و کارگزاران و کارشناسان ریز و درشت رژیم را به صحنه می‌آورد تا راجع به انواع تهدیدهای سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی تلگرام داد سخن بدهند. خب ببینیم در متن و حاشیه داستان تلگرام دیگر چه حرف‌های جدیدی زده شده است؟

-

 

«دبیر شورایعالی فضای مجازی گفت بر اساس قانون به حفظ حریم فضای خصوصی افراد در پیامرسان‌های داخل پایبندیم

فیروز آبادی: مصوب کردیم که قوه قضاییه به طور شفاف مسایل حریم خصوصی و رویه قضایی در کشور و موانعی که ممکنه در توسعه پیامرسانها کاهش پیدا بکنه و اعمالی به عمل بیاره و سران سه قوه هم مصوباتی داشتن که تاکید شد حفظ حریم خصوصی شهروندان در پیامرسانهای داخلی مشمول اصل 25 قانون اساسی شد و در داخلی ما تعهد می کنیم با کسانی که بخواهند به حریم خصوصی شهروندان ورود بکنند برخورد خواهد شد

 

 

 

- از سوی دیگر آخوند احمد خاتمی با سر دادن آه و ناله از دست فضای مجازی و با بیان اینکه امروزه اخبار کذب علیه نظام در فضاهای مجازی با مدیریت بیگانگان به ویژه در کانال‌های تلگرامی و اینستاگرام منتشر می‌شود یادآورشد : مردم ابتدا باید اصل را بر دروغ بودن این مطالب بگذارند و به شایعات و دروغ پردازی های دشمنان توجه نکنند.

 

 

- و در حرکتی دیگر، برخی رسانه‌های حکومتی شروع به تبلیغات برای پیام‌رسان‌های مجاز آخوندی و مدیران آنها کردند. خبرگزاری حکومتی ایسنا نوشت: با قوت‌گرفتن خبر فیلتر شدن پیام‌رسان تلگرام در ایران، حالا پیام‌رسان‌های داخلی با یکدیگر در حال رقابت هستند تا هرکدام امکانات و ویژگی‌های خود را به کاربران فضای مجازی معرفی کنند و میزبان کوچ بزرگ ایرانیان از پیام‌رسان پرمخاطب تلگرام باشند اما آنچه این روزها یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران ایرانی در این حوزه است، این است که پیام‌رسان‌ها توسط چه اشخاصی و چگونه اداره می‌شوند؟

 

-شرکت سازنده سروش یعنی شرکت «فن‌آوا» بنا به اطلاعات سایت رسمی این شرکت، خدمات دهنده اصلی بانک مهر اقتصاد متعلق به بسیج و نیروی انتظامی است! و بعلت وابستگی به نهادهای تروریستی رژیم، روز 20 فروردین مشمول تحریم‌های ضدتروریستی بین المللی قرار گرفت و از حضور در اپ استور(سرویس دهنده نرم‌افزاری بین المللی متعلق به اپل) منع شد.

 

 

- همزمان با این رویداد چند تن از مقامهای ذیربط رژیم در یک کنفرانس مشترک با فضاسازی و ایجاد پروپاگاندای منفی پیرامون پول مجازی شرکت کردند.

-

- ( نسل سوم ارز دیجیتال یا گرام چیست؟ ...پاول دوروف خبر از یک به روز رسانی بزرگ تلگرامی داده وی گفته قصد دارد یک ارز دیجیتالی به پول‌های دیجیتالی جهان اضافه کند

فیروز آبادی: بیت کوین نسل اول پول‌های تلگرامی است یک چیزی به اسم اتریوم نسل دو هست و گرام نسل سه!

خبرنگار: ارزهادیجیتالی ی که از فناوری غیر متمرکز استفاده می کنند اما در تلگرام ماجرا جور دیگری است

فیروزآبادی: بازیگر رمز ارز تلگرام فقط خود تلگرام است و کار یک دولت را انجام میده

جهرمی: یکی از کارهای اینها به زیر سوال بردن نظام بانکی تمام ارزهای فعلی سراسر دنیا است . این کاری که تلگرام شروع کرده فقط بحث ارزی رو درگیر نمی کنه فردا می تونه مباحث دیگه رو هم درگیر بکنه اگر در برابر تحولات فضای مجازی ما فعالانه برخورد نکنیم و موضعمان منفعلانه باشه حاکمیت ما دچار خدشه میشه

خبرنگار- این چه مضراتی برای کاربران ما خواهد داشت؟

پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: پیام رسانهایی که هیچ تعهدی برای نظام اقتصادی ما ندارند می توانند خساراتی برای ما ایجاد کنند

بروجردی: یه خسارتی مثل موسسات اعتباری داخل که مردم ما گله‌مند شدند که چرا دولت هشدار ندادند مقابله نکردند

 

- در کنار این ‌تبلیغات بر علیه تلگرام، تبلیغات برای پیام‌رسان‌های دست ساز رژیم کماکان ادامه دارد.

 

- حمایت این زوج از محصول ایرانی بعد از پوشاک شامل حال پیامرسانهای داخلی هم شده

زن فروشنده و همسرش برای سروش تبلیغ می کنند

-: همان کار پیامرسان‌های خارجی را انجام میدهد با این تفاوت که ایرانیه و تولید ملیه

 

- با اینهمه هنوز آخوندها جرات دست زدن به تلگرام را پیدا نکردهاند و روز 23فروردین ابوالحسن فیروزآبادی دبیرشورای عالی فضای مجازی رژیم اعلام کرد: نه تنها هنوز تصمیمی برای فیلتر تلگرام گرفته نشده است، بلکه تاریخی هم برای آن اعلام نشده است.

 

 

 

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: