حرکتهای اعتراضی اقشار مختلف مردم – اعتصاب بازاریان و کسبه بانه و جوانرود

حرکتهای اعتراضی اقشار مختلف مردم


روز دوشنبه مردم کازرون در اعتراض به جدایی بخشهایی از این شهر و ایجاد شهرستان جدید، در میدان اصلی این شهر موسوم به شهدا دست به اعتراض زده و راهپیمایی کردند. براساس اعلام قبلی بازار این شهر نیز تعطیل بوده است. تجمع کنندگان اعلام کردند در صورت بی توجهی به خواسته شان، روز سه شنبه ۲۸ فروردین نیز تجمع خواهند داشت.

روز دوشنبه ۲۷ فروردین ۹۷ بازاریان و کسبه بانه برای دومین روز متوالی در اعتراض به بسته شدن دروازه های مرزی و بالا رفتن تعرفه های گمرکی اعتصاب کردند. بزرگترین مرکز صنعتی بانه به اعتصاب سراسری بازاریان و کسبه پیوست.

در یک اقدام متهورانه جوانان شهر بانه یکی از مزدوران مسلح رژیم که برای متفرق کردن مردم معترض و مغازه داران محروم اقدام به شلیک تیر هوایی کرده بود را گوشمالی دادند.

بازاریان و کسبه جوانرود نیز در دومین روز اعتصاب؛ به سمت فرمانداری رژیم در این شهر راهپیمایی کردند. آنها همچنین به نشانه خالی بودن سفره های مردم از نان، یک سفره خالی در خیابان پهن کردند.

حوالی ساعت ۳ نیمه شب یکشنبه ۲۶ فروردین ۹۷ نیروهای سرکوبگر و بدنام اطلاعات رژیم در وحشت از استمرار اعتراضات کشاورزان، به منازل شماری از آنها حمله کرده و تعدادی از کشاورزان را دستگیر کردند. ماموران رژیم در نقاط مشخصی دست به بازرسی خودروها و مدارک مردم زدند. در این سلسله بازرسی ها شماری از مردم و جوانان دستگیر شده اند.

 

روز دوشنبه گروهی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس تهران برای دومین روز متوالی در اعتراض به سیاست های کارگزاران رژیم در این دانشگاه تجمع اعتراضی برپاکردند.

 

روز دوشنبه ۲۷ فروردین ۹۷ غارت شدگان موسسه آرمان وحدت در اعتراض به غارت دارایی هایشان، درب شعبه ملل اهواز را برای دومین بار گل گرفتند. تجمع کنندگان از جمله شعار می دادند:
چند ساله که دویدیم فقط دروغ شنیدیم

 

غارت شدگان موسسه کاسپین متعلق به سپاه پاسداران، روز دوشنبه در اعتراض به غارت اموالشان اقدام به تجمع اعتراضی در مقابل شعبه ستار خان کردند.

 

غارت شدگان موسسه کاسپین در رشت نیز در اعتراض به غارت اموالشان در مقابل شعبه سرپرستی تجمع کرده و تخم مرغ گندیده به سمت آن پرتاب کردند. این تجمع اعتراضی روز دوشنبه صورت گرفت

 

روز یکشنبه کارگران شرکت پرلیت در اعتراض به عدم دریافت شش ماه حقوق خود؛ در برابر پروژه ایران‌مال (وابسته به بانک آینده) تجمع کردند.

 

اهالی روستای جفیر در هویزه (واقع در استان خوزستان) تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار بهره برداری و استفاده از آب آشامیدنی پروژه جفیر شدند.

 

روز یکشنبه ۲۶ فروردین۹۷ جمعی از خانواده‌های جانباختگان سانحه هوایی یاسوج به دلیل کوتاهی کارگزاران رژیم برای جستجوی اجساد، مقابل ساختمان هلال‌احمر رژیم تجمع کرده و خواهان تحویل اجساد عزیزانشان شدند.
لطفا به اشتراک بگذارید: