سناتور باب کورکر:‌ پشتیبانی رژیم ایران از شبه نظامیان حوثی، بسیار ویرانگر بوده است

سناتور باب کورکر:‌ پشتیبانی رژیم ایران


جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که به بررسی موضوع یمن اختصاص داشت روز سه شنبه 28فروردین برگزار شد.

سناتور باب کورکر که ریاست جلسه را بر عهده داشت گفت:‌ پشتیبانی رژیم ایران از شبه نظامیان حوثی، بسیار ویرانگر بوده است.

به مدت بیش از دو سال شبه نظامیان حوثی موشکهای تولید شده رژیم ایران را به عربستان سعودی شلیک کرده است.

سناتور رابرت منندز گفت: .... اثر انگشت رژیم ایران در همه فعالیتهای تروریستی شبه نظامیان حوثی یمن دیده می شود

 سفیر ساترفیلد گفت: حمایت رژیم ایران و فراهم کردن تسلیحات پیچیده برای شبه نظامیان حوثی هم این جنگ و درد و رنج آن را تشدید میکند و هم جاه طلبیهای منطقه یی رژیم ایران را پیش می برد.

شبه نظامیان حوثی مکررا از موشکهای بالستیک و تکنولوژی موشک کروز رژیم ایران استفاده کردند.

رابرت کارم،Robert Karem دستیار وزیر در امور امنیت بین المللی از وزارت دفاع گفت: ... یک راه حل سیاسی برای جنگ یمن هرج و مرجی که رژیم ایران از آن سوء استفاده کرده تا برنامه شرورانه خود را پیش ببرد، را کاهش خواهد داد.

با کمک رژیم ایران شبه نظامیان حوثی بیش از 100 موشک بالستیک و راکتهای بی شماری به عربستان سعودی شلیک کرده اند که به سمت مراکز جمعتی اصلی و فرودگاههای بین المللی، تأسیسات نظامی و زیر ساختهای نفتی هدایت شده بود. فقط در ماه گذشته شبه نظامیان حوثی بیش از 13 موشک بالستیک و موشکهای برد بلند به عربستان سعودی شلیک کردند.

من شما و همه اعضای کمیته را دعوت میکنم تا از نمایشگاه اجناس رژیم ایران در پایگاه مشترک بازدید کنید تا مستقیم موشکهای بالستیک تولید شده رژیم ایران را ببینید که در نوامبر 2017 به فرودگاه بین المللی ریاض شلیک شد و همچنین مدارک دیگری از پشتیبانی رژیم ایران از شبه نظامیان حوثی و تلاشهایش برای بی ثبات کردن منطقه را ببینید.

یمن تبدیل به یک زمین آزمایش برای فعالیتهای شرورانه رژیم ایران شده است. : من واقعا این را نیز میگویم که رژیم ایران از ادامه یافتن جنگ بهره میبرد. آنها به جنگ سوخت رسانی می کنند همانطور که در سوریه و جاهای دیگر میکنند
لطفا به اشتراک بگذارید: