هراس و بحران در حاکمیت آخوندی پس از تهاجم هوایی به دیکتاتور سوریه

هراس و بحران در حاکمیت آخوندی


دیکتاتوری آخوندی با نگرانی از تحولات پس از تهاجم هوایی آمریکا و فرانسه و انگلستان به دیکتاتور سوریه، پیامدهای این حملة هوایی را بیش از همه برای حکومت آخوندی سنگین ارزیابی کرده و این رژیم را هدف اصلی ضربات موشکی بر دیکتاتور سوریه می‌داند.

گزارشی را در این زمینه ببینیم:

افشار سلیمانی سفیر سابق رژیم در جمهوری آذربایجان در سایت صادق خرازی، نوشت: روسیه قصد رویارویی با آمریکا را ندارد. این تهاجم عمدتا فشار بر جمهوری اسلامی و بشار اسد و همراهی روسیه با این پروژه بوده است. مسکو از ایران دور خواهد شد و معامله ای که با آمریکا در سوریه انجام خواهد داد عرصه بر ایران و حزب الله لبنان در سوریه سخت تر خواهد شد.

وی افزود: روسیه و جمهوری اسلامی و حزب الله نتوانستند هیچ واکنشی در برابر حمله نشان دهند. در صورت تهاجم همه جانبه آمریکا و متحدینش به سوریه مهم این نیست که طرف مقابل چقدر خسارت خواهد دید مهمتراین است که ایران چقدر آسیب خواهید دید؟

سفیر سابق رژیم در جمهوری آذربایجان اضافه کرد: استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی خود در قطر و اردن و همچنین پایگاه ناتو در اینجرلیک ترکیه، نشان از نوعی محاصره نظامی جمهوری اسلامی در منطقه است.

(نظام) باید با هدف تامین بیشتر منافع و امنیت ملی وارد مذاکرات گردد.

 

محمد هاشمی، برادر رفسنجانی نیز گفت: شرایط کنونی در منطقه بسیار دشوار شده است. به همین دلیل راه موفقیت روحانی بازگشت به سیاست تنش‌زدایی رفسنجانی است.

 

روزنامه شرق از باند روحانی نیز نوشت: روسیه به‌عنوان دوست اسرائیل با آنها اختلافی ندارد و دنبال منافع خود در پایگاه لاذقیه است و شاید به سازشی برای لغو تحریم‌هایش تن دهد. ترکیه نیز در هر حال عضو ناتو و نیز دارای روابط گسترده با اسرائیل است. تصور نمی‌رود روسیه خطر مقابله با آمریکا را برای حفاظت از سوریه یا بشار بپذیرد. ایران در مقطعی حساس قرار دارد.

 

روزنامه حکومتی ابتکار از تردیدهای جدی رژیم آخوندی و حزب الشیطان لبنان و حتی رژیم بشار اسد روی استمرار حمایت روسیه سخن به میان آورده و درتحلیلی راجع به حمله مشترک آمریکا و انگلستان و فرانسه به دیکتاتور سوریه، می نویسد: این حمله موشکی و هوایی... نمایشی از تهاجم محدود با اهدافی معلوم بود... مهمتر از همه اما سکوت و مصون ماندن پایگاه‌های روسیه در حمله شنبه گذشته به سوریه بود. این وضع و روشن نبودن دلایل آن، دیگر متحدان روسیه را دچار تردید جدی می‌کند که مواضع مسکو در آینده تا چه میزان به موازین جاری در یک اتحاد واقعی وفادار است؟ ایران، حزب‌الله و دولت بشار اسد در این‌باره پاسخ‌های روشن را از مسکو باید طلب کنند.

 

در این میان پاسدار علی لاریجانی رئیس مجلس رژیم نیز گفت: بمباران سوریه با هدف ایجاد فرصت برای تروریستها انجام شده است. با بمباران نمی‌توان مسائل سوریه را حل کرد و سوریه راه‌حل سیاسی می‌خواهد.
لطفا به اشتراک بگذارید: