وزارت دفاع آمریکا: انتشار تصاویر انهدام مراکز تسلیحات شیمیایی رژیم اسد

وزارت دفاع آمریکا


وزارت دفاع آمریکا تصاویر هوایی از تأسیسات رژیم اسد را که در حملة 14 آوریل هدف قرار گرفتند قبل و بعد از این حمله منتشر کرد که نشان‌دهندة حجم تخریب این سایت‌هاست.

وزارت دفاع آمریکا دربارة این حمله نوشت: «رئیس‌جمهور دونالد ترامپ حملة مشترک نیروهای ایالات متحده، فرانسه و انگلستان... را علیه توامندی‌های تسلیحات شیمیایی... در سوریه اعلام کرد تا بشار اسد... را از به‌کارگیری تسلیحات ممنوعة شیمیایی باز دارد».

 

وال استریت ژورنال نیز تصاویر هوایی دیگری را از این تأسیسات قبل و بعد از حملة مشترک سه کشور منتشر کرد؛ این منبع دربارة مرکز برزه در بیرون دمشق نوشت: «ژنرال مک‌کنزی (مدیر کمیتة قوای مسلح ارتش آمریکا) این مرکز را «‌قلب برنامة تسلیحات شیمیایی (رژیم) سوریه» نامید... به گفتة یک آژانس اطلاعات غربی، این تأسیسات در نصب تسلیحات شیمیایی بر روی موشک‌ها و توپ‌های دوربرد تخصص داشته است. تصاویر این سایت نشان می‌دهد که حمله (سه کشور) این مرکز را با خاک یکسان کرده است».

 

واشینگتن‌پست گزارش داد: به گفتة تلویزیون حکومت سوریه، بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی 11 روز بعد از حملة (شیمیایی) به دوما، سرانجام وارد این شهر شدند. پیش از آن روسیه اعلام کرده بود، بازرسان روز چهارشنبه اجازة ورود به محل حمله شیمیایی را دریافت خواهند کرد....

 

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: بازرسان بین‌الملل روز سه‌شنبه بعد از چند روز تأخیر و هشدارهای کشورهای غربی مبنی بر این‌که احتمالاً شواهد از (محل حملة شیمیایی) پاک‌سازی شده است، وارد این محل شدند.

 

تلویزیون سی.بی.اس. گزارشی را که توسط خبرنگارش در داخل شهر دوما و محل حملة شیمیایی تهیه شده، پخش کرد و گفت: اکنون 9 روز از حملة شیمیایی گذشته و اگر هم بازرسان وارد بشوند، ممکن است با صحنه‌یی مواجه شوند که دست‌کاری شده باشد.

یکی از ساکنان دوما که برادر خود را در حملة شیمیایی از دست داده در مصاحبه با سی.بی.اس. دربارة حملة شیمیایی گفت: به ناگهان گاز در همه‌جا منتشر شد و نمی‌توانستیم نفس بکشیم... بویی شبیه به (گاز) کلر به مشام می‌رسید.

وی در این گزارش، محل اصابت موشکی را که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی بوده، نشان داد.
لطفا به اشتراک بگذارید: