بحران رژیم برسر طرح مسدود کردن تلگرام – با فیلتر شکن ورود خواهند کرد

بحران رژیم برسر طرح مسدود کردن تلگرام


در حالی که حکومت آخوندی تمام توان خود را برای بستن تلگرام و جایگزین‌کردن آن با یک پیام‌رسان حکومتی به کار گرفته است، رسانه‌‌های رژیم اعتراف می‌کنند که این طرح، با مخالفتهای گستردة عمومی روبروست و مخاصمات درونی رژیم را دامن زده است.

گزارش کوتاهی در این رابطه باهم می بینیم:

به گزارش رسانه های حکومتی در روز ۲۸فروردین ، آخوند ذوالنوری عضو مجلس رژیم اعلام کرد: فیلتر کردن تلگرام جزو سیاست‌های اصلی است که مورد اتفاق مسئولین نظام در قوه سه گانه است که به زودی اتفاق خواهد افتاد.

 

هم چنین ابوالفضل ابوترابی، عضو هیئت رئیسه فراکسیون باند خامنه‌ای در مجلس رژیم، گفت: تلگرام اوایل اردیبهشت بسته می‌شود. اگر پیام‌رسان‌های خارجی همچون اینستاگرام و واتس آپ نیز قوانین کشورمان را نپذیرند به مرور بسته خواهند شد.

 

فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: تاریخی برای مسدود کردن پیام‌رسان تلگرام مطرح نشده اما هر لحظه ممکن است شرایطی برای انسداد تلگرام پیش بیاید؛

 

ازسوی دیگر روزنامه حکومتی اعتماد می‌نویسد: نکته‌ای که نباید از آن غافل شد، استفاده بیش از ٣٠ میلیون ایرانی از تلگرام است که بخش قابل توجهی از این جمعیت را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند. جوانانی که اگر قصد ترک تلگرام را نداشته باشند با استفاده از فیلترشکن به آن ورود خواهند کرد. فیلترشکنی که دیگر مرزی برای فضای مجازی در نظر نمی‌گیرد

این رسانه حکومتی می افزاید:‌ از همان روز‌های نخست که موضوع استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی مطرح شد، افکار عمومی میل چندانی به این کوچ نشان نداد....با وجود تبلیغات وسیع نرم‌افزار‌های داخلی مشابه تلگرام در صدا و سیما و حتی اجبار برخی ارگان‌ها بر ممنوعیت استفاده از تلگرام، به نظر می‌رسد پروسه این کوچ اجباری طولانی شده و برخی در ساختار قدرت تلاش دارند این پروسه را با فیلترینگ تلگرام سرعت ببخشند.
لطفا به اشتراک بگذارید: