سنای آمریکا محکومیت دخالتهای تروریستی رژیم آخوندی در منطقه – استماع کنگره

سنای آمریکا محکومیت دخالتهای تروریستی رژیم


به گزارش پولیتیکو، سناتور باب کورکر رئیس کمیتة خارجی سنای آمریکا گفت اگر توافقی با کشورهای اروپایی برای پاسخ‌دادن به نگرانی‌های رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به برجام داده نشود، دونالد ترامپ کاملاً موافق خروج از این توافق خواهد بود.

وی افزود نسبت به پیشرفت در این رابطه حین سفرهای رئیس‌جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان به آمریکا، مقداری امیدوار است، اما «اگر از الآن تا 12 ماه می (22 اردیبهشت)، هیچ تغییری صورت نگیرد... رئیس‌جمهور قطعاً از توافق (اتمی) خارج خواهد شد».

 

در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، سناتور باب کورکر رئیس این کمیته، گفت: پشتیبانی رژیم ایران از شبه‌نظامیان حوثی، بسیار ویرانگر بوده است. به مدت بیش از دو سال شبه‌نظامیان حوثی موشکهای تولید شده رژیم ایران را به عربستان سعودی شلیک کرده است.

در این جلسه که به موضوع یمن اختصاص داشت، هم‌چنین سناتور دموکرات باب منندز نیز اظهار داشت: اثر انگشت رژیم ایران در همه فعالیتهای تروریستی شبه‌نظامیان حوثی یمن دیده می‌شود.

 

سفیر ساترفیلد نیز در این جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: حمایت رژیم ایران و فراهم کردن تسلیحات پیچیده برای شبه‌نظامیان حوثی هم این جنگ و درد و رنج آن را تشدید می‌کند و هم جاه‌ طلبیهای منطقه‌یی رژیم ایران را پیش می‌برد. شبه‌نظامیان حوثی مکرراً از موشکهای بالستیک و تکنولوژی موشک کروز رژیم ایران استفاده کرده اند.

هم‌چنین رابرت کارم، دستیار وزیر در امور امنیت بین‌المللی از وزارت دفاع گفت: یمن تبدیل به میدان فعالیتهای شرورانه رژیم ایران شده است.

 

سخنگوی وزارت خارجة آمریکا در کنفرانس خبری خود، گفت: «دولت (ما) نسبت به دولت‌های قبلی... و قطعاً نسبت به دولت قبلی (آمریکا)، موضع سخت‌تری را در قبال (رژیم) ایران اتخاذ کرده است. ما به (رژیم) ایران در تمامیت فعالیت‌های بد و شرورانة آن نه فقط در منطقه، بلکه در سراسر جهان نگاه می‌کنیم...».

وی دربارة حمله به دیکتاتور سوریه نیز، تأکید کرد: «ما بر این باوریم... که (با این حمله به رژیم سوریه) نشان دادیم که بسیار جدی هستیم... و استفاده از تسلیحات شیمیایی ممنوعه برای کشتار مردان، زنان و کودکان بی‌گناه را تحمل نخواهیم کرد».

 

کاتلین رایس Kathleen. Rice عضو برجسته کمیته ضدتروریسم و اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه استماع این کمیته گفت: رژیم ایران تهدیدات زیادی برای منافع آمریکا دارد بخصوص از طریق کمک مالی به گروههای تروریستی. در سوریه رژیم ایران از یک دیکتاتور بیرحم حمایت می کند.

وی افزود: رژیم ایران دروغ می گوید و تقلب می کند و به حمایت از تروریسم ادامه می دهد و خشونت را در منطقه گسترش می دهد.‌ ما باید این رژیم را به خاطر حمایت از تروریسم مورد حسابرسی قرار دهیم
لطفا به اشتراک بگذارید: