جلسه علنی مجلس صحنه گوشه‌هایی از وضعیت آشفته کشور

جلسه علنی مجلس صحنه گوشه‌هایی از وضعیت آشفته کشور


اظهارات نمایندگان مجلس ارتجاع – ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

امروز هم جلسة علنی مجلس ارتجاع صحنة نمایش گوشه‌‌هایی از وضعیت آشفتة کشور است که مردم سراسر آن در آتش فقر و بیکاری و ناامیدی می‌سوزند. به عنوان نمونه به بخشهایی از اظهارات نمایندة رژیم از استان هرمزگان و نمایندة رژیم از جنوب استان کرمان جلب می‌کنیم. اینها البته به عنوان نمونه است و به هر جای این میهن ستمزده که برویم آسمان همین رنگ است.

ابتدا به سخنان مرادی از هرمزگان گوش می‌کنیم که صحبت خود را با این سؤال جالب شروع می‌کند که 40سا است که از پیروزی انقلاب می‌گذرد، کجای کار اشتباه بوده که اکنون شاهد چنین وضعی هستیم.

 

«چرا بعد از 40سال می‌بینیم... 40 سال است که این انقلاب با کمک همین مردم پشت سر گذاشته ایم، کجای کار اشتباه بوده است که امروز فقر، بیکاری فساد اداری و ناهنجاری اجتماعی رو به افزایش است.

مرادی تصریح کرد: ایران از منابع عظیم اقتصادی برخوردار است و ما می توانیم کشور ثروتمندی باشیم به شرط اینکه مدیران آن از صدر تا ذیل جهادی فکر کنند و جهادی عمل کنند، چرا که مدیران ناکارآمد و غیر متخصص هزینه های بسیاری را به کشور تحمیل می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت سیاست زده به اشکال مختلف در وزارتخانه ها و سازمان های دولتی رسوخ کرده اند و شاهد نوعی بی هویتی و روزمرگی در مدیریت خرد و کلان کشور شده ایم که نمونه بارز آن بحران ارزی اخیر در کشور است، آیا با این شیوه مدیریت امکان تبدیل شدن به قدرت اقتصادی منطقه در افق سال 1404 وجود دارد؟

مرادی افزود: همه می‌دانیم که مشکلات اصلی مردم بیکاری و کاهش قدرت اقتصادی آنها است، مجلس و دولت اراده به خرج دهند و بر قانون نظارت و قوانین زاید و دست وپا گیر را حذف کنند، چرا که ازدیاد قوانین هیچ دردی از مردم را دوا نخواهد کرد، بلکه به ابهامات افزوده و شفافیت را از بین می برد.

 اقتصاد مریض نتیجه عملکرد مدیران بی انگیزه و عافیت طلب

وی گفت: چرا بعد از گذشت 40 سال می بینیم معلمان، کشاورزان، کارگران، کاسبان، بازنشستگان، صیادان، کارمندان و سرمایه‌گذاران همگی به نوعی از شرایط زندگی خود شکوه دارند؟ چرا مسئولان دچار فرافکنی شده اند و عزم و اراده ای برای رفع مشکلات مردم دیده نمی شود؟ کشوری که مدیران آن بی انگیزه و عافیت طلب باشند اقتصاد آن مریض خواهد شد و کشوری که اقتصاد آن مریض شد قیمت اجناس و ارز و بیکاری افزایش پیدا خواهد کرد.

مرادی با اشاره به مشکلات مربوط به استان هرمزگان تاکید کرد: هرمزگانی که مردم آن از تبعیض و بی‌عدالتی در همین نظام رنج می برند، هرمزگانی که سرشار از ثروت است و مردم آن در فقر اقتصادی به سر می‌برند، هرمزگانی که فولاد و آلومینیوم آن را به تاراج می برند و صدایی در حمایت از مردم بلند نمی شود، هرمزگانی که مردم آن هیچ سهمی در مناطق آزاد آن ندارند و اجازه ندارند در جفایی که در حق بومیان جزیره می شود و نیروهای مستعد و حتی همسوی با دولت از هیات مدیره آن کنار گذاشته می شوند، اعتراض کنند، هرمزگانی که ورزشکاران و هنرمندانش سرشار از استعدادهای ملی هستند ولی به علت عدم حمایت تبدیل به آدم های بی انگیزه، بیکار و افسرده می‌شوند، هرمزگانی که در آن زمینه اشتغال برای همه جوانان از سراسر کشور فراهم می باشد ولی جوانانش بیکار و سرخورده شده اند.

جوانان و تحصیلکردگان هرمزگان سهمی از منابع استان ندارند


مرادی افزود: من می خواهم از هرمزگانی بگویم که با ظرفیت های خود توانسته است زمینه حضور در هیات مدیره برای جوانان و تحصیلکردگان سایر استان ها فراهم آورد، ولی جوان و تحصیلکردگان خود را در حال مسافرکشی و دست فروشی می‌بیند.

وی یادآورشد: هرمزگانی که مردم آن از قدیم الایام به مهمان نوازی مشهور بوده اند ولی هم اکنون در استان خود احساس غربت کرده و با آنها همچون غریبه برخورد می شود.

مرادی عنوان کرد: مردم بزرگ ایران بدانید که در این استان با وجود تمام ثروت ها و درآمدهایی است که برای کشورها میسر گردیده است به بهانه کمبود اعتبارات دولتی فاضلاب آن به دریا سرازیر می گردد و شهر و دریا را آلوده ساخته است، کلاس‌‌های درس دانش آموزانش در حال فرو ریختن است، بیمارستان‌هایش فقط جان مردم را می‌گیرند، کشاورزانش به دلیل آفت بیماری های باغی، کشت و زرع را رها و روانه شهرها گردیده‌اند و 60 درصد جاده های آن خاکی و صعب العبور هستند.

تاریخ بر ظلم و بی‌عدالتی نسبت به مردم هرمزگان گواهی خواهد داد

وی افزود: من مطمئن هستم تاریخ گواهی خواهد داد که چه ظلم و بی عدالتی در حق مردم مظلوم هرمزگان روا شده است».

«من مطمئن هستم که تاریخ گواهی خواهد داد که چه ظلم و بی‌عدالتی در حق هرمزگان روا شده است».

بله مطمئناً تاریخ گواهی خواهد داد که چه ظلمی نه تنها در حق مردم هرمزگان، بلکه در حق تمام مردم ایران شده است، اما هم‌چنین تاریخ مطمئنا گواهی خواهد داد که مردم ایران تسلیم این ظلم نشده و با انقلاب خود بساط آن را در هم پیچیدند.
لطفا به اشتراک بگذارید: