وحشت سردمداران رژیم از همسویی اروپا با آمریکا – ۶اردیبهشت۱۳۹۷

وحشت سردمداران رژیم از همسویی اروپا با آمریکا – ۶اردیبهشت۱۳۹۷


نگاهی به موضعگیری ها و اظهارات سران و مهره های نظام 


 اظهارات رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا در جریان سفر ماکرون به واشنگتن که بیش از پیش بیانگر همسو شدن این دو کشور است.

موجب ناامیدی به ویژه در باند روحانی شده و تشتت در این باند و دولت روحانی را عمیقتر و بارز نموده است.

در همین رابطه ظریف می‌گوید:

« اگرامریکاازبرجام خارج شود ما هم خارج میشویم»

اما روحانی بر ماندن در برجام تأکید کرده و می‌گوید:‌

« تا جایی که منافع ما در برجام تضمین شود، در برجام خواهیم ماند».

گزیده‌یی از این اظهارت و موضعگیریهای سردمداران رژیم از نظرتون می‌گذرد.


تلویزیون رژیم ۵ اردیبهشت

رئیس جمهور آمریکا همچنین بار دیگر با بیان اتهامات واهی درباره ایران برجام را احمقانه, مضحک و فاجعه بار خواند و گفت چنین توافقی هرگز نباید امضا میشد .

رئیس جمهور فرانسه هم که از حفظ برجام سخن می گفت در کاخ سفید از به اصطلاح اصلاح برجام حرف زد.

امانوئل مکرون گفت بدنبال توافقی درباره همه موضوعات همچون فعالیت های بلند مدت هسته ای, موشک های بالستیک و نفوذ منطقه ای ایران هستیم .

گزارشگر: رئیس جمهور فرانسه به واشنگتن آمده بود تا امریکا را به ماندن در برجام راضی کند به نمایندگی از اتحادیه اروپا اما گویا همزبان با ترامپ شده بود تا جائیکه مقابل دوربین ها گفت آرزومند توافق جدیدی ست که بحث های موشکی و منطقه ای ایران را هم شامل شود اما این را هم اضافه کرد که برجام بعنوان استوانه این محدودیتها باید حفظ شود که تا همین الان هم کارآیی داشته...

 خبرگزاری سپاه پاسداران ۵ اردیبهشت:


ماکرون: در سخنرانی کنگره؛خواستار توافقی جامع‌تر درباره ایران هستیم، کاری که من می خواهم انجام بدهم و کاری که با رئیس جمهورتان تصمیم گرفتیم انجام بدهیم این است که می توانیم روی توافقی جامع تر کار کنیم که به تمامی این نگرانی ها می پردازد.

به همین دلیل است که باید روی این توافق جامع تر بر اساس چهار ستون کار کنیم:

اصل توافق موجود؛ دوران پس از سال ۲۰۲۵- تا مطمئن شویم که هیچ فعالیت هسته ای از سوی ایران وجود نخواهد داشت- مهار نفوذ نظامی رژیم ایران در منطقه و نظارت بر فعالیت های موشکی ایران.

وی اضافه کرد: «به نظر من این چهار محور، محورهایی هستند که ترس‌های مشروع ایالات متحده و متحدان ما در منطقه را پوشش می‌دهند.

من معتقدم که ما باید برای تدوین این توافق جامع اکنون کار را بر روی این چهار محور آغاز کنیم.

برای اینکه مطمئن شویم، تصمیم ایالات متحده هر چه که باشد، عرصه را به بی‌قانونی و به نزاع میان قدرت‌ها در خاورمیانه واگذار نمی‌کنیم و خودمان به تنش‌ها و جنگ احتمالی دامن نمی‌زنیم.

این موضع من است و معتقدم که می‌توانیم برای ایجاد این توافق جامع با یکدیگر همکاری کنیم، چون فکر می‌کنیم که چنین توافقی نگرانی‌ها ما را برطرف می‌کند.»

خبرگزاری حکومتی ایلنا ۵ اردیبهشت


بسته پیشنهادی اروپا برای حفظ برجام به زودی ارائه می‌شود

به نقل از رویترز, منابع غربی اعلام کردند کشور های فرانسه, بریتانیا و آلمان به زودی بسته پیشنهادی خود برای حفط برجام را به دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ارائه می کنند.

منابع غربی به خبرنگار رویترز اعلام کردند مذاکرات سه ماه اخیر کشور های اروپایی که پشت درب های بسته انجام شده, در حال تبدیل شدن به بسته پیشنهادی است که بتواند ترامپ را قانع کرده و آمریکا را در برجام نگاه دارد.

آخوند روحانی ۵ اردیبهشت


اگر اروپا می خواهد ترامپ را راضی کند، از جیب خود او را راضی کند نه از جیب ملت ایران و ما نیز اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

تا جایی که منافع ما در برجام تضمین شود، در برجام خواهیم ماند و اگر این منافع تضمین نشود در آن نخواهیم ماند.

(روحانی ادامه داد) آنها اگر بخواهند برجام را زیر پا بگذارند ما اقدامات بسیار ارزشمندی را در زمینه هسته ای انجام خواهیم داد و آنچه را ما می گوییم در زمینه کاربرد صلح آمیز هسته ای است و به فکر استفاده غیر از آن هم نیستیم.

بدون هیچ مشکلی کشور را اداره خواهیم کرد زیرا درآمد ارزی به مقدار لازم داریم.

اگر آنها تصمیم غلطی را اتخاذ کنند من به عنوان کسی که تجربه بسیار زیادی در این امور دارد به مردم اطمینان می دهم که اینها زودگذر است و ما از این مرحله عبور خواهیم کرد

تلویزیون رژیم ۵ اردیبهشت


وزیر امور خارجه در پایان سفر به نیویورک در گفتگو با آسوشیتدپرس گفت اگر آمریکا از برجام خارج شود ایران هم به احتمال زیاد از این توافق خارج میشود .

پاسدار علی لاریجانی ۵ اردیبهشت


چند روز پیش رئیس‌جمهور خودشیفته و عقب‌افتاده آمریکا، ایران را تهدید کرد.

اما بداند که با این الفاظ و ژست‌های فضاحت‌آور نمی‌تواند بر روی ملت ایران تاثیر بگذارد.

آیا تصور می‌کنید با این تهدید روش ملت ایران تغییر می‌کند؟

چرا نمی‌فهمید فکر می‌کنید با این حرف‌های تند ایرانی‌ها را عصبانی می‌کنید؟

مانورهای دیپلماتیک شما تاثیری روی اراده ملت ما چه در موضوع هسته‌ای و چه در سایر امور ندارددانید که رفتارتان را رصد می‌کنیم و به موقع جواب می‌دهیم

پاسدار شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی رژیم ۵ اردیبهشت


هر توافقی که اروپا و آمریکا در مورد آینده برجام وآینده برنامه هسته‌‌‌‌‌‌ای ایران برای دوره بعد از محدودیت پیش‌‌‌بینی شده در برجام بکنند، از نظر ما بی‌‌‌اعتبار بوده و فاقد ارزش است.

در شرایطی که همه ما اذعان داریم که جنگ هیچ برنده‌‌ای نخواهد داشت و همه بازنده خواهند بود و بالعکس اصولاً در راه حل سیاسی، بازنده‌‌ای وجود ندارد، چون توافقی شکل نمی‌‌گیرد، استراتژی ما باید این باشد که نگذاریم اختلافات و چالش‌‌‌ها و تنش‌‌ها میان کشورها به خصومت و جنگ کشیده شود و جنگ‌‌‌های فعلی متوقف شود و تمامی توان خود را بسیج کنیم تا در قالب چارچوب‌‌‌‌های منطقه‌‌ای به راه حلی برای بحران‌‌‌های جاری دست یابیم.

اجلاس دو روزه مقامات عالی امنیتی پنج قاره جهان در سوچی روسیه برگزار شد.


دبیرشورایعالی امنیت ملی در این اجلاس گفت به جای ائتلاف برای جنگ باید ائتلاف برای صلح, دوستی و برادری تشکیل شود

دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت آمریکا منطقه را به انباری از سلاح و باروت تبدیل کرده است.


شمخانی در نشست مسئولان عالی امنیتی در سوچی افزود متاسفانه امروز با دولتی در آمریکا مواجه هستیم که نه تنها تعهد دولت پیشین این کشور را به سخره گرفته بلکه اصول اولیه حقوق بین الملل را نه فقط در توافق هسته ای ایران بلکه در دیگر معاهدات دوجانبه و بین المللی زیر پا میگذارد

رضا نجفی نماینده رژیم در سازمان ملل ۵ اردیبهشت


برجام نه مذاکره مجدد خواهد شد و نه تغییر خواهد کرد


ما آمریکا را به متوقف ساختن نقض تعهدات برجامی اش و اجرای کامل آنها فرا می خوانیم. دولت آمریکا آشکارا به برخی طرفهای برجام التیماتوم داده است که مفاد برجام را بطور یکجانبه تغییر دهند. پاسخ ما به چنین تهدیدی روشن و محکم است؛ نه، برجام نه مذاکره مجدد خواهد شد و نه تغییر خواهد کرد.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: