مایک پمپئو در ریاض: رژیم ایران در واقع بزرگترین حامی تروریسم در جهان است

مایک پمپئو در ریاض


مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا:وزیرخارجه می داند که امنیت عربستان سعودی برای آمریکا یک اولویت است.

ما با شرکای عربستان سعودی مان برای مقابله باتهدیدات علیه امنیت این کشور همکاری می کنیم. این امر البته با رژیم ایران شروع می شود.

رژیم ایران کل این منطقه را بی ثبات می کند . از شبه نظامیان نیابتی و گروه های تروریستی حمایت می کند. شبه نظامیان حوثی در یمن را مسلح می کند و فعالیتهای هک کردن اینترنتی را پیش می برد. از رژیم جنایتکار اسد نیز حمایت می کند. برخلاف دولت پیشین، ما از تروریسم گسترده رژیم ایران چشم پوشی نخواهیم کرد.

رژیم ایران در واقع بزرگترین حامی تروریسم در جهان است و ما مصمم هستیم که مطمئن شویم هرگز به سلاح اتمی دسترسی پیدا نکند.

توافق رژیم ایران در شکل کنونی اش این تضمین را نمی دهد ما به کار با متحدان اروپایی مان ادامه می دهیم تا آن توافق را اصلاح کنیم ولی اگر به توافقی نرسیم دونالد گفته است که او از این توافق بیرون می کشد.

من همچنین برای وزیر خارجه تاکید کردم که اتحاد خیلج فارس نیز ضروریست . ما باید به آن دستیابیم.

در یمن رژیم ایران به حمایت از خشونت و شبه نظامیان حوثی با تامین تجهیزات نظامی و حمایت مالی و آموزش آنها ادامه می دهد.این در نقض قطعنامه های شورای امنیت است .

شبه نظامیان حوثی همچنان به شلیک موشک به عربستان سعودی بطور مرتب ادامه داده و کشتی رانی در دریای سرخ را هدف قرار داده و مردم عربستان سعودی را تهدید می کنند.

در حالی که ما به کمک به عربستان سعودی در نیازهای دفاعی آن و به حمایت از حفاظت آن از مرزهایش ادامه می دهیم، یک راه حل سیاسی تنهاراه ثبات دراز مدت در یمن و پایان دادن به درد و رنج می باشد و می دانم که برسر آن توافق داریم.

عادل الجیر و من کاملاً از تلاشهای نماینده سازمان ملل برای پیشبرد راه حل سیاسی که به این جنگ داخلی پایان دهد و از یک راه حل پایدار برای این جنگ و وضعیت وخیم انسانی متعاقب آن ، حمایت می کنیم.

شبه نظامیان القاعده و داعش در شبه جزیره عربی از خلاء طولانی مدت سیاسی امنیتی ایجاد شده دراثر جنگ و وخیم ترشدن وضعیت انسانی در یمن، سواستفاده کرده اند.

زمانی که به این گروه ها مکان امنی داده می شود کشور آمریکا در معرض تهدید قرار می گیرد.
لطفا به اشتراک بگذارید: