فیلتر تلگرام همه با هم – ۱۲اردیبهشت۱۳۹۷

فیلتر تلگرام همه با هم – ۱۲اردیبهشت۱۳۹۷


گزیده ای از مواضع و اظهارات مهره های نظام در زمینه فیلترینگ تلگرام


بعد از اعلام دستور مسدود کردن تلگرام توسط یک بازپرس قضایی از قضاییه آخوندی، واکنش باند روحانی این بود که به شکلی کاسه کوزه این کار را بر سر باند رقیب بشکنه. و به همین خاطر دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت در اطلاعیه یی مواضع روحانی را اعلام کرد :

دراین اطلاعیه آمده رییس جمهور به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی و رییس شورایعالی فضای مجازی مواضعش را در مواجهه با فرصت ها ، آسیب ها و تهدیدهای فضای مجازی در موارد مختلف بیان کرده که بر اساس آن تشخیص تهدید امنیت ملی، و سیاست گذاری مناسب، صرفا بر عهده شورای عالی امنیت ملی است که باید هوشمندانه متکی بر تجربیات جهانی و با رعایت ملاحظات، امکانات فنی و ظرفیت های اجتماعی باشد.

در این اطلاعیه همچنین ایجاد ابهام و تردید در جامعه به هیچ وجه صحیح و به مصلحت ندونسته و اثربخشی هر گونه اقدام در عرصه عمومی منوط به اقناع، همراهی و مشارکت مردم دونسته.

‌ نکته یی را که تلویزیون رژیم از این بیانیه دولتی حذف کرده اینه که روحانی با کلی بافی های معمول تقصیر را گردن باند رقیب انداخته و نوشته:

« تعیین تکلیف امور عمومی که مرتبط با نیازها و خواسته های ده ها میلیون نفر از شهروندان است، نمی تواند صرفا مبتنی بر تشخیص و تصمیم موردی قضایی باشد.

متأسفانه وجود اختلاف نظر در مورد حدود صلاحیت ها و تشخیص مصالح عمومی منجر به تداخل وظایف، صدور احکام و اقدامات مختلف و بعضا متعارض در مورد دسترسی عمومی به پایگاه ها و شبکه های اجتماعی شده است».

به گفتة ناظران سیاسی، روحانی با دوجایه خوری هم خواسته تلگرام فیلتر بشه و هم خواسته از گردن خودش باز کنه.همین روش را وزیر فن آوری ارتباطاتش هم در پیش گرفت و در روز اعلام مسدود شدن تلگرام جو استعفا و تکذیب در رسانه ها راه انداخت تا نقش خودش را کمرنگ کنه. اما نتونست.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس(تسنیم)-11 اردیبهشت


حزب مؤتلفه خبر دیدار شاخه جوانان احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب با وزیر ارتباطات را منتشر کرد. در این نشست آذری جهرمی موافقت خود با فیلتر تلگرام را اعلام کرده است.

براساس این گزارش، وزیر ارتباطات با تأیید این نکته که تلگرام و پاول دوروف، به تعهدات خود عمل نکرده و حامی تروریسم در دنیاست، اظهار کرد: من با فیلترینگ تلگرام موافقم اما در شورای ملی فضای مجازی فقط یک حق رأی دارم.

جالبه که به رغم عملی شدن فیلترینگ و مبهم گویی روحانی که گفت«هر گونه سیاست‌گذاری در حوزه فضای مجازی باید هوشمندانه، متکی بر تجربیات جهانی و با رعایت ملاحظات، واقعیات، امکانات فنی و ظرفیت‌های اجتماعی اتخاذ شود»،

در این میان عده ای همسو و متحد باند روحانی بازهم معنای مبهم حرف زدن او را نگرفته و حرفهای دیگری زده اند:

غلامرضا حیدری عضو فراکسیون موسوم به امید در مجلس ارتجاع گفت: فیلتر کردن تلگرام مغایر منافع ملی است/ دیگر توجیهی برای حمایتمان از روحانی نداریم/ به وزیر ارتباطات اعتماد ندارم

غلامعلی جعفرزاده عضو مجلس ارتجاع از باند موسوم به مستقلین:فیلتر کردن تلگرام شکاف بین حاکمیت و مردم را افزایش می‌دهد/ آخرین سنگر اعتماد مردم نسبت به رئیس‌جمهور در حال سقوط است.مردم با فیلتر کردن تلگرام به بهشت نمی‌روند.

در مورد مواضع دو پهلوی روحانی و ابراز مخالفت مقامات و مهره های همسو با او در مخالفت با فیلترینگ ناظران میگویند این فیگورها فقط برای این است که بازهم مدعی شوند راه حل از درون این نظام امکان دارد. و به خیال خودشون تظر مماشات گران خارجی و معدود نیروهای داخلی نظام را جلب کنند.

غافل از اینکه دوران تاریخی مماشات با نظام به سر آمده، و از آن مهم تر بازپرس قضاییه رژیم که دستور مسدود کردن تلگرام را داد به صراحت وحشت رژیم از تکرار قیامی دیگر و حضور مجاهدین درصحنه مثل قیام دیماه سال گذشته را ابراز کرد:

عبدالصمد خرم آبادی، معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه: 11اردیبهشت: تمام نهادها و قوای سه گانه در زمینه مقابله با فعالیت بی‌ضابطه و مسدودسازی تلگرام متحد و یکپارچه هستند و همکاری کم نظیری بین دولت ، مجلس، قوه قضائیه و مرکز ملی فضای مجازی در این رابطه وجود دارد. خطرات و تبعات فعالیت در سایر پیام‌رسان‌های خارجی، کمتر از خطرات تلگرام نیست.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود برخی پیام‌رسان‌های خارجی برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در راستای حذف محتوای مجرمانه و برخورد با مجرمین در فضای مجازی، اعلام آمادگی کردند گفت: بیگانه، بیگانه است و نمی‌شود اطلاعات کشور را که اهمیت آن از اهمیت انبارهای مهمات یک کشور کمتر نیست، در اختیار بیگانگان قرار دارد.
لطفا به اشتراک بگذارید: