در خاطره روزها ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷- ۴ مِه

در خاطره روزها ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷


 

[caption id="attachment_109222" align="alignleft" width="250"]رسمیت دولت خودگردان فلسطین رسمیت دولت خودگردان فلسطین[/caption]

۱۴ اردیبهشت-۴ مه «۱۹۹۴ میلادی» رسمیت دولت خودگردان فلسطین


میان «یاسر عرفات» رهبر مردم فلسطین و «اسحاق رابین» نخست وزیر وقت اسرائیل یک قرارداد صلح امضا شد و به این ترتیب دولت خودگردان فلسطین رسمیت یافت و دولت اسراییل نیز به آن اذعان کرد.



[caption id="attachment_109223" align="alignleft" width="250"]استقلال لتونی استقلال لتونی[/caption]

۱۴ اردیبهشت-۴ مه «۱۹۹۰ میلادی» استقلال لتونی


سرزمین ۶۴ هزار کیلومتری «لتونی» با دو میلیون و دویست هزار نفر جمعیت اعلام استقلال کرد و در آگوست سال بعد به‌رسمیت شناخته شد. «لتونی» واقع در منطقه بالتیک قبلاً یکی از جمهوری‌های شوروی بود. ۳۰ درصد جمعیت این کشور کوچک را روسها تشکیل می‌دهند.



[caption id="attachment_109224" align="alignleft" width="250"]تظاهرات بزرگ در چین تظاهرات بزرگ در چین[/caption]

۱۴ اردیبهشت-۴ مه «۱۹۱۹ میلادی» تظاهرات بزرگ در چین


چینی‌ها در اعتراض به تصمیم کنفرانس ورسای (که در پایان جنگ جهانی اول برگزار شد) و قسمتی از چین را به ژاپن واگذار کرد، دست به یک تظاهرات میلیونی زدند.





[caption id="attachment_109225" align="alignleft" width="250"]تولید آسپیرین به عنوان دارو تولید آسپیرین به عنوان دارو[/caption]

۱۴ اردیبهشت-۴ مه «۱۸۸۹ میلادی» تولید آسپیرین به عنوان دارو


کارخانه بایر آلمان «آسپیرین» یا استیل سالیسیلیک اسید را به عنوان داروی جدیدالاختراع به صورت پودر به بازار عرضه کرد. آسپیرین به عنوان مهمترین داروی قرن بیستم شناخته شد.





[caption id="attachment_109226" align="alignleft" width="250"]طوفان سهمگین در میانمار طوفان سهمگین در میانمار[/caption]

۱۴ اردیبهشت۱۳۸۷ – ۴ مه طوفان سهمگین در میانمار


طوفانی با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت، امواجی به بلندی سه متر را به ساحل کوبید. این طوفان ۷۸ هزار کشته و ۵۶ هزار مفقود بر جای گذاشت. در این حادثه بالغ بر یک میلیون نفر بی‌خانمان شدند.







لطفا به اشتراک بگذارید: