لغو برجام فاجعه است – ۱۴اردیبهشت۱۳۹۷

لغو برجام فاجعه است – ۱۴اردیبهشت۱۳۹۷


اعتراف مهره ها و سردمداران نظام علیرغم تلاش بر سرخ کردن صورت خود


 

به رغم آن که سردمداران رژیم تلاش زیادی می‌کنند تا با سیلی صورت سرخ کنند و وانمود کنند خروج آمریکا از برجام هیچ مسألة مهمی نیست و آنها برای هر شقی و هر تصمیمی که ترامپ بگیرد، آماده‌اند و گزینه‌‌های مختلفی را روی میز دارند و اگر چه ظریف هم دیروز در همین رابطه یک کلیپ ویدیویی پر کرد و گفت این آمریکاست که باید تصمیم بگیرد؛ اما مهره‌ها و رسانه‌های رژیم حرفهایی می‌زنند و اعترافهایی می‌کنند حاکی از این که خروج آمریکا از برجام به معنی لغو برجام است و لغو برجام هم برای رژیم فاجعه است و به معنی تیر خلاص به همة امیدهای رژیم برای رهایی از طناب دار تحریمهاست. گزیده‌یی از این اعترافها از نظرتان می‌گذرد:

خبرگزاری حکومتی ایلنا ۱۴ اردیبهشت


مقام‌های اروپایی: برای ماندن آمریکا در برجام خوش‌‌بین نیستیم

به نقل از رویتر، کشور های اروپایی اکنون درصدد هستند تا راهی برای محدود کردن زیان‌های احتمالی خروج آمریکا از برجام بیابند.

یکی از این دیپلمات‌های اروپایی گفت: «ما هنوز یک هفته فرصت داریم تا با آمریکایی ها مذاکره کنیم و به توافق برسیم، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که در این خصوص خوش‌بین باشیم.»

یک دیپلمات ارشد اروپایی نیز گفته است: «ما در تلاشیم تا به فرمول درستی دست یابیم که بر اساس آن بتوانیم انتظارات آمریکایی‌ها را برآورده کنیم و در عین حال علیه توافق هسته‌ای اقدامی نکرده باشیم.»

این دیپلمات افزود: «شانس برای دستیابی به یک توافق وجود دارد، اما حتی اگر چنین توافقی را به دست بیاوریم، به نظرم برای جلوگیری از خروج آمریکا کافی نخواهد بود.

ظریف ۱۳ اردیبهشت


سروصدا و تهدید، قرارداد جدید به ارمغان نمی آورد

طی سال گذشته گفته شد که رئیس جمهور ترامپ از این توافق ناخرسند بوده و هم اکون مشخص شده است که واکنش برخی کشورهای اروپایی به این ناخرسندی، پیشنهاد اعطای امتیازات بیشتر به آمریکا از جیب ما (ایران) بوده است.

ما نه امنیت‌مان را به دیگران می‌سپاریم و نه مذاکره مجدد درباره توافقی که پیشتر با اعتقاد خوب بدان دست یافتیم انجام خواهیم داد و نه چیزی به آن اضافه خواهیم کرد.

محمود واعظی رئیس دفتر آخوند روحانی ۱۳ اردیبهشت:


برای شرایط خروج از برجام برنامه داریم

دولت فرض رابر خروج آمریکا ازبرجام گذاشته که سبب شد،برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای شرایط خروج ازبرجام انجام گیرد،مقدمات لازم دربودجه‌نویسی و هماهنگی باکشورهای نزدیک به ما ازقبل از عیدفراهم‌ شده است.

بعیدی نژاد سفیر رژیم در انگلستان ۱۳ اردیبهشت:


برای سناریو خروج آمریکا از برجام آماده‌ایم

اروپایی‌ها تصمیم گرفته‌اند که مذاکرات را نجات دهند.ما در سال ۲۰۰۵ هم شاهد این موضوع بودیم اما آنها موفق نبودند.این بار آنها تلاش می‌کنند که طرح جامع اقدام مشترک را نجات دهند.ما می‌دانیم که آنها این کار را با حسن نیت انجام می‌دهند.آنها تلاش می‌کنند که آمریکا را متقاعد کنند که در توافق باقی بماند اما واقعیت این است که آنها قادر نبوده‌اند که این کار را انجام دهند.ما همانند آنها نگران هستیم.ما با راهبرد آنها موافقیم اما با نحوه کار آنها موافق نیستیم.آنها نباید منتظر بمانند تا رئیس جمهور ترامپ به آنها ترحم کند و در برابر وی عقب نشینی های بیشتری انجام دهند.

محمدرضا بادامچی عضو مجلس ارتجاع ۱۴ اردیبهشت


نمی‌دانم نتیجه خروج از برجام بر وضعیت زندگی مردم چه خواهد شد فقط این را می دانم که به حتم راهی در پیش گرفته نخواهد شد که وضع را از این هم آشفته‌تر کند. در صورتی که این اتفاق رخ دهد باید تدبیری اندیشید، دولت و وزیر اقتصاد بارها پیش‌بینی‌ها را بیان کرده‌اند در ادامه صاحب نظران و مسئولان تحلیل ارائه خواهند داد و دولت برای همه پیش‌بینی‌ها گزینه خواهد داشت. دولت راه حل‌هایی برای خروج از آن در نظر دارد .»

سهیلا جلودارزاده عضو مجلس ارتجاع ۱۴ اردیبهشت


لغو برجام یک جنایت و فاجعه بین المللی است

اگر آمریکا از برجام خارج شود این دوره جزو سخت‌ترین دوران محسوب می‌شود.عملکرد سیستم داخل کشور ضعیف شده و ابزارهای لازم برای حفظ انرژی داخلی بکار گرفته نمی‌شود بلکه توسط خود سیستم در حال تخریب است.زمانی که برجام تصویب شد تعداد زیادی از داخل به آن تعرض و ظاهری که وزیر امور خارجه از آن نشان داد را تخریب کردند. در صورتیکه تصویب و مذاکرات برجام بر اساس قانون اساسی کشور با نظارت مقام معظم رهبری بوده است.باید کاری کرد که فشارهای بیرونی موجب اصلاح کشور شود. جامعه ایرانی در مرحله گذار است ؛ باید مشکلات را تحمل کنیم.شرایط سخت خواهد شد
لطفا به اشتراک بگذارید: