بررسی سه لایحه درخواستی گروه اقدام مالی از رژیم در مجلس ارتجاع

بررسی سه لایحه درخواستی گروه اقدام مالی از رژیم در مجلس ارتجاع


گزارش مجلس:


رسانه های حکومتی خبر دادند که این هفته بررسی سه لایحه «الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم»و «اصلاح قوانین مبارزه با تامین مالی تروریسم» و «لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی» یعنی همان لوایح سه‌گانه درخواستی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) از رژیم ، در دستور کار مجلس قرار داره و از امروز بررسی این لوایح با اصرار دولت و با قید اولویت، در دستور کار مجلس قرار گرفته. علتش را هم همین رسانه ها این طور بیان کردند که چون مدت کوتاهی تا زمان برگزاری نشست ماه ژوئن (تیرماه 97) FATF که پایان مهلت رژیم برای انجام اقدامات باقی مانده در «برنامه اقدام» محسوب می‌شود، باقی مانده. گزارش کوتاهی را در این مورد ببینیم. اول مخبر کمیسیون قضایی مجلس ارتجاع صحبت کرد:

آخوند نوروزی ـ مجلس ارتجاع ـ 16 اردیبهشت:


ما دوستان برادران و خواهران ما به نظرخودمان کاری که انجام داده ایم نسبت به این لایحه که برای اصلاح آمده است ما وظیفه قانونی گذاری خودمون را با دقت کامل انجام دادیم.

قدیانی ـ مجلس ارتجاع ـ 16 اردیبهشت


همکاران عنایت کنند جناب آقای لاریجانی در قبل از شروع جلسه علنی نکاتی را فرمودند من با توجه به اون نکات مطالبی را خدمتتون عرض کنم. مخالفت بنده با لایحه اصلاح قانون پولشویی به مفهوم مخالفت من با اصل قانون و اصل اصلاح نیست.

آخوند سالک ـ مجلس ارتجاع 16 اردیبهشت


آخوند سالک: حضرت آقای لاریجانی قانون پول شویی در ۱۱سال قبل تصویب شد و ما در مجلس مورد بررسی قرار دادیم قبل از اینکه الزام دشمنان از بیرون به ما دستور بدهند که قانون پولشویی را تغییر بدهیم.

آقای لاریجانی یادمون باشه برجام را اعلام کردند ظرف یک ربع تصویب شد این برای مجلس خوب نبود امروز هم اجازه چنین مسئله ای داده نشود.

سالک: چرا باید نهاد خصوصی بین المللی به جمهوری اسلامی با این اقتدار تکلیف بکنه. ما اعتراضمون به این مسئله است. که چرا یک بخش خصوصی باید برای ما تکلیف بکنه. چرا وزیر خارجه ما میره اونجا قول حل این مسائل را میده.

آقای لاریجانی مشخصا تمام معاملات و تبادلات مالی ما تحت نظر و فرمان دشمن است/ و وقتی همه اطلاعات ما را داشته باشند اسرائیل اروپا آمریکا و سایر کشورها از اونها استفاده می کنند و نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی علیه ما حرکت می کنند. اونها دنبال فلج کردن اقتصاد ما هستند وقتی شما همه اطلاعات رو در کف دست دشمن میگذارید مقدمه حمله اونها رو به ما فراهم میکنید.

آقای لاریجانی تعریف تروریسم در نگاه جمهوری اسلامی ایران با تعریف آن از نگاه آمریکا اروپا اسرائیل اختلاف فاحش دارد ما می گوییم سازمانهای آزادی بخش و گروههایی که علیه اشغال خارجی مبارزه می کنند اینها تروریست نیستند.پنهان ما در این مسئله نداریم. ما از مردم مظلوم فلسطین انصارالله یمن حزب الله لبنان و همه حمایت معنوی می کنیم. حمایت معنوی می کنیم و این را قانون داریم. ولی نکته این جاست که چرا باید اطلاعات بانکی ما مسائل شرکت های خصوصی ما همه دستگاههای ما درکف دست دشمن باشه.

لاریجانی: آقای سالک این بحث مبارزه با پولشویی هست ها . اون بحثی که شما می کنید مبارزه با تروریسم یه بحث دیگه است. مبارزه با پولشوییه.

سالک: من همین جا در مورد مبارزه با تروریسم (حرفها توهم می رود سالک ادامه مید هد) ما نباید اجازه بدیم

لاریجانی: یک دقیقه از وقتتون گذشته. سالک: آقای لاریجانی چرا عجله دارید تا قبل از 22 اردیبهشت که آمریکا موضوعش رو روشن نکرده ما اینها رو مطرح کنیم؟

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: