مطالب طنز در رسانه‌های حکومتی و شبکه‌های اجتماعی – ۱۶اردیبهشت۱۳۹۷

مطالب طنز در رسانه‌های حکومتی و شبکه‌های اجتماعی – ۱۶اردیبهشت۱۳۹۷


صحنه نیش و کنایه باندهای نظام به یکدیگر و نظرات کاربران فضای مجازی


 

روز گذشتة کیهان ارگان خامنه ای به نقل از پاسدار شریعتمداری نوشته بود:» در مثل مناقشه نیست، به شخصی خبر دادند که پدرت فوت کرده است! گفت: راستش را بگوئید! حتما اتفاق ناگواری افتاده که نمی‌خواهید به من بگوئید! گفتند مرد حسابی می‌خواستی چه اتفاق دیگری بیفتد که ناگوارتر از فوت پدرت باشد؟! آمریکا با زیرپا گذاشتن تعهدات خود مدت‌هاست که برجام را نابود کرده و مسئولان هسته‌ای کشورمان هنوز در این تردید به سر می‌برند که از برجام خارج بشوند یا نشوند؟! و توضیح نمی‌دهند مگر برجامی وجود دارد که درباره خروج یا باقی‌ماندن در آن استخاره می‌کنند؟» این نحوة استدلال مسخره از مطالب جدی تو رسانه های حکومتیه. حالا ببینیم طنزشون چیه؟ با مسعود همراه می شیم

شما از جدی کیهان خامنه ای شروع کردید من از صفحه طنزش شروع می کنم که بیشتر سیخ و نیشه به باند رقیب. در مورد گزارش شورای قلابی شهر تهران از 10دستاوردش از جمله نوشته:

: کدام مصوبه مهم؟! کدام دستاورد دهگانه؟! شورای پنجم تنها دستاورد قابل ‌اشاره آن ناتوانی در مقابله با برف سنگین زمستان بوده است! حالا این مصوبات مهم چه بوده؟

گفت: برخی از این۱۰مصوبه مهم! عبارتند از؛ انتخاب سرپرست موقت برای شهرداری تهران، انتخاب رؤسای کمیسیون‌های شورا، مخالفت شورا با استعفای نجفی از شهرداری تهران و مصوبه دیگر موافقت با استعفای نجفی و...!

گفتم: از کار و خدمات شهری چه خبر؟!

گفت: چه عرض کنم؟!

گفتم: خسته نباشند! از طرف پرسیدند؛ برنامه روزانه‌ات چیست؟ گفت؛ ۸ ساعت خواب، ۸ ساعت تفریح و ۹ ساعت استراحت! گفتند؛ اینکه می‌شود ۲۵ ساعت ولی یک روز ۲۴ ساعت است! گفت؛ برای اینکه مدیون نباشم یک ساعت هم اضافه کاری می‌کنم!

اما دعوای داغ باندی روز روی تلگرامه. و جالبه که توی این طنزها، روحانی که سعی میکنه نقش خودش را انکار کنه بیشتر هدف قرار گرفته:

این در شبکه های اجتماعی بود. در روزنامه های باند روحانی هم موضوع فیلترینگ را بردن روی خود روحانی.

روزنامة حکومتی جهان صنعت از جمله نوشته : به نظرم روحانی یه لطفی بکنه دیگه وعده نده‌. چون هر چی قول میده روزگار برعکسش رو میذاره توی کاسه‌ش‌. قول میده که تلگرام فیلتر نشه ولی الان خود آقای رییس‌جمهور با فیلترشکن میره تلگرام‌.‌.‌. از وقتی تلگرام فیلتر شده من سه تا تلگرام دارم‌. همه‌ش هم الحمدلله کار می‌کنه‌. مث اینکه فیلترش کردن بیشتر برکت کرد! یه دونه تلگرام معمولی دارم، یه دونه تلگرام ایکس که جفتش با فیلترشکن کار می‌کنه‌. یه دونه هم از این تلگرام جدیدا دارم که خودش روی خودش فیلترشکن داره‌. خلاصه ما الان نه‌تنها از تلگرام نیومدیم بیرون بلکه دو بار دیگه‌ هم رفتیم توش!

این روزنامه در ادامه ضمن مسخره کردن گزارش های تلویزیون آخوندی که از آب شدن یخهای قطبی تا سوتی دروازه بان بایرن مونیخ و فعال شدن آتش نشانی هاوایی را به گردن تلگرام انداخته و در ادامه ضمن اشاره تلویحی به سوته دلی رژیم از کوتاه آمدن کره شمالی نوشته: در این مستند دلیل آشتی کره‌شمالی و جنوبی و تصمیم رهبر کره‌شمالی مبنی بر از بین بردن سلاح‌های هسته‌ای این کشور، آشنایی وی با پیام‌رسان سروش اعلام شد‌.

اما در شبکه های اجتماعی به هر نحوی روی سماجت مردم برای شکستن فیلتر تاکید شده

این یه نمونه صدا گذاری روی فیلم های فارسی:

 
لطفا به اشتراک بگذارید: