گردهمایی جوامع ایرانی در آمریکا – ۱۶اردیبهشت۱۳۹۷

گردهمایی جوامع ایرانی در آمریکا – ۱۶اردیبهشت۱۳۹۷


کنوانسیون ایران آزاد برای دمکراسی و حقوق بشر در واشنگتن


 

روز شنبه 15 اردیبهشت 97 « کنوانسیون ایران آزاد برای دموکراسی و حقوق بشر» در حمایت از قیام سراسری مردم ایران، با حضور نمایندگان جوامع و انجمن‌های ایرانی از 40 ایالات آمریکا و با شرکت شهردار رودی جولیانی و بیل ریچاردسون کاندیدای ریاست‌جمهوری، وزیر انرژی و سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل، در واشینگتن برگزار شد.

شرکت انبوه ایرانیان ساکن آمریکا و بسیاری ازشخصیت‌های سیاسی برجسته آمریکایی در این کنوانسیون، همراه با پخش مستقیم کامل یا گزیده آن توسط رسانه‌های معتبر آمریکایی، عربی و فارسی زبان و بازتاب گسترده پیام خانم رجوی به کنوانسیون، از نکات مهم این کنوانسیون بود

رئیس‌جمهور برگزیدة مقاومت طی پیامی باتقدیر از هموطنانی که از ایالت‌های مختلف آمریکا در این گردهم‌آیی حضور داشتند و با اشاره به ‌صدها قیام ماه‌های اخیر تاکید کرد: مردم ایران در پی سرنگونی تمامیت رژیم ولایت فقیه‌ هستند و از جامعه جهانی می‌خواهند که از قیام برای براندازی رژیم حمایت کنند.

شخصیت‌های آمریکایی حاضر در کنوانسیون

شماری از نمایندگان برجستة کنگرة آمریکا از هر دو حزب طی پیام‌هایی همبستگی خود را با این گردهمایی ابراز کردند از جمله

الیوت انگل رئیس دموکرات‌ها در کمیتة خارجی

ایلیانا رزلهتینن رئیس زیرکمیتة خاورمیانه و شمال آفریقا

قاضی تد پو رئیس زیرکمیتة تروریسم

شیلا جکسون لی رئیس دموکرات‌ها در زیرکمیتة جرائم، تروریسم، امنیت داخلی و تحقیقات

ویلیام لیسی کلی نمایندة کنگره از حزب دموکرات

استیو کوهن رئیس دموکرات‌ها در زیرکمیتة قانون اساسی و عدالت مدنی

و تام مک‌کلینتاک نمایندة کنگره از حزب جمهوری‌خواه

کنوانسیون ایرانیان در واشنگتن اضافه بر رسانه‌های بین المللی در رسانه‌های حکومتی نیز واکنشهای گسترده‌ای را برانگیخت. به چند نمونه اشاره می‌کنیم

خبرگزاری پاسداران موسوم به فارس(رژیم) نوشت: «جولیانی طی سخنرانی در همایش (مجاهدین) در واشنگتن گفت: «ما رئیس‌جمهوری داریم که به تغییر رژیم (ایران) متعهد است »

سایت حکومتی تابناک جمله‌ای از جولیانی را نوشت که بازتاب دلهره درونی آخوندها است، تابناک از زبان جولیانی و با اشاره به برجام سوال کرد: اما چه اتفاقی برای آن توافق خواهد افتاد؟»

باشگاه موسوم به خبرنگاران جوان هم روز 16 اردیبهشت زیر تیتری با عنوان «نمایش عجیب وکیل ترامپ درباره برجام در همایش (مجاهدین)» نوشت:

« رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ ضمن سخنرانی در همایش (مجاهدین) در واشنگتن، بر خروج از برجام تاکید کرده و خواستار تغییر حکومت ایران شد.رودی جولیانی تاکید کرد: «من به مدت طولانی که حتی نمی‌توانم بگویم چقدر، حامی تغییر حکومت ایران بوده‌ام. من حامی این مسئله خواهم بود. به نظرم این تنها راه صلح در خاورمیانه است»

همین رسانه آخوندی فیلم این بخش از سخنان جولیانی را هم نشان داد که با هم می بینیم

به هر حال سوال و دلهره اصلی آخوندها همانیست که رسانه‌هاش نوشتند: برای آن توافق چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اونهم با این پشتکاری که ایرانیان آزادیخواه در سراسر جهان در پیکار با دیکتاتوری آخوندها دارند!

 
لطفا به اشتراک بگذارید: