معنی مطرح شدن شتابزده لوایح سه‌گانه در مجلس رژیم – ۱۷اردیبهشت۱۳۹۷

معنی مطرح شدن شتابزده لوایح سه‌گانه در مجلس رژیم – ۱۷اردیبهشت۱۳۹۷


نگاهی به اظهارات مهره ها و رسانه های نظام در این باره


 

دیروز، سه لایحه «الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم»و «اصلاح قوانین مبارزه با تامین مالی تروریسم» و «لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی» در دستور کار مجلس رژیم قرار گرفت، معنی این اقدام در حالی که فقط 7روز مانده به پایان مهلت ضرب‌الاجل امریکا در مورد برجام باقی مانده روشن است. اما ببینیم مهره‌ها و رسانه‌های باند خامنه‌ای آن را چگونه معنی کرده‌اند و مهره‌ها و رسانه‌های باند روحانی از آن چگونه دفاع می‌کنند. گزیده‌یی از اظهارات و مطالب در این باره:

سایت حکومتی جام جم آنلاین ۱۶ اردیبهشت


جام‌جم از کلید خوردن بی‌سروصدای سه لایحه تعهدات به FATF در مجلس گزارش می‌دهد

محرمانه نداریم!

درست هفت روز مانده تا 22 اردیبهشت، یعنی زمان اعلام تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درباره ماندن یا نماندن در برجام، بار دیگر این موضوع به خانه ملت بازگشته با این تفاوت که این بار خبری از انتشار جزئیات لوایح نیست و به‌نظر می‌رسد یکی از بحث‌برانگیزترین مسائل که می‌تواند منافع ملی را تحت‌تاثیر قرار دهد، در سکوت خبری مسیر تبدیل شدن به قانون را طی می‌کند و همین امر شائبه سایه انداختن برخی مصالح سیاسی بر فرآیندهای سیاستگذاری اقتصادی را بیشتر کرده است.

خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۶ اردیبهشت


لابد می‌پرسید ارتباط این فشار‌ها با برجام چیست؟!

همانطور که آنها توانستند بدون شلیک حتی یک گلوله، برنامه هسته‌ای ما را متوقف کنند، حالا قصد دارند همان سناریو را در موضوعات منطقه‌ای ما عملی کنند، آن هم با رای مستقیم نمایندگان مجلس و تلاش و لابی پشت‌پرده برخی دولتمردان!بنابر‌این ساده‌لوحی است اگر فکر کنیم آنها با دیکته پالرمو دنبال منطقه‌ای عاری از تروریست هستند، آنها در یک کلام می‌خواهند همه سرپل‌های ما با جهان مستضعفین را قطع کنند!

اهرم قوی برای این کار، عدم همکاری‌های بانکی با ایران است. چیزی که همه نمایندگان و دیگر مقامات را می‌ترساند و به آنها می‌گوید«از ترس مرگ خود‌کشی کنید»!

اما دولت دست‌بردار و عبرت‌بگیر نیست و بازهم فشار پشت فشار برای تصویب لوایح سه‌گانه!آیا نمایندگان از ترس مرگ دروغین و دشمن ساخته، خود‌کشی می‌کنند یا مردانه می‌مانند و راهی می‌گشایند؟

 آخوند موسوی لارگانی ـ مجلس ارتجاع ۱۶ اردیبهشت


چرا ما با دست خودمان خودمان را تحریم بکنیم؟ با این سه لایحه ما اختیارمان را بدست دیگران میدهیم که هرگاه بخواهند شرایط ما را لغو کنند و ما را تروریست اعلام بکنند با همین لایحه ای که خودمان برای خودمان تصویب میکنیم

روزنامه حکومتی رسالت ۱۷ اردیبهشت


خودتحریمی!

اف.اِی.تی.اف به ایران هشدار داده است که اگر این سه لایحه را تصویب نکنید و مفاد آن را عملیاتی نکنید، همچنان در لیست سیاه باقی خواهید ماند و عملاً هیچ سرویس بانکی به مردم و دولت ایران در جهان ارائه نمیشود. دولت ما هم از ترس مرگ می خواهد با عملیاتی کردن این سه لایحه، خودکشی کند!

تحریم های کاتسا در کنگره و کاخ سفید آمریکا که سپاه پاسداران را نشانه گرفته اند، ترجمه عملی و تحت اللفظی همین سه لایحه است.

اگر دولت این سه لایحه را بپذیرد، به حکم اف.اِی.تی.اف، بانک های ایران در داخل حتی نمی توانند حقوق ارتش و سپاه را بپردازند! مفهوم این اقدام آن است که؛ کاری را که آمریکا در داخل نمی تواند انجام ‌دهد، کسانی در ایران به نمایندگی از دولت آمریکا انجام ‌می دهند!

سایت حکومتی تابناک ۱۶ اردیبهشت


درست هفت روز مانده تا 22 اردیبهشت، یعنی زمان اعلام تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درباره ماندن یا نماندن در برجام، بار دیگر این موضوع به خانه ملت بازگشته با این تفاوت که این بار خبری از انتشار جزئیات لوایح نیست و به‌نظر می‌رسد یکی از بحث‌برانگیزترین مسائل که می‌تواند منافع ملی را تحت‌تاثیر قرار دهد، در سکوت خبری مسیر تبدیل شدن به قانون را طی می‌کند و همین امر شائبه سایه انداختن برخی مصالح سیاسی بر فرآیندهای سیاستگذاری اقتصادی را بیشتر کرده است.حال باید دید نمایندگان مجلس دهم بالاخره تحلیل دولت درباره مزایای تحقق مطالبات FATF را می‌پذیرند و لوایح سه‌گانه را تصویب می‌کنند؟

فلاحت پیشه عضو مجلس ارتجاع ۱۶ اردیبهشت


مجلس شورای اسلامی باید موضوع را بدون نگاه احساسی مورد نظر قرار دهد و کاری کنیم که جمهوری اسلامی ایران، بهانه هایی که دست آمریکایی هاست و انزوای مالی و پولی ایران را از بین ببرد. اگر این کار صورت بگیرد نه تنها زمینه ای برای تحریم ایران فراهم نکرده ایم بلکه زمینه ای ایجاد کرده ایم که ایران در عرصه بین‌المللی فعال شود.ما نباید در حوزه بین‌المللی خود را در تنگناهای بیشتر قرار دهیم. معتقدم گردش مالی در ایران باید شفاف سازی شوداگر قرار بر بازگشت تحریم ها باشد مجموعه محاسبات و معاهدات بین‌المللی جمهوری اسلامی با مشکلات جدی مواجه خواهد شد چون تحریم ها مجددا اعمال خواهد شد و ما نیز سیاست های دیگری را برای مبادلات مالی در پی خواهیم گرفت.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: