طوفان لغو برجام رژیم را سراسر به هم ریخته است – ۱۹اردیبهشت۱۳۹۷

طوفان لغو برجام رژیم را سراسر به هم ریخته است – ۱۹اردیبهشت۱۳۹۷


نگاهی به اظهارات مهره های نظام


 

اعلام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج این کشور از برجام، با این که قابل انتظار بود و اغلب ناظران و تحلیلگران همین را پیش بینی می‌کردند، اما همچون صاعقه بر رژیم فرود آمده و مهره‌ها و رسانه‌های رژیم، بخصوص در باند خامنه‌ای را به واکنشهای هیستریک واداشته است. برخی از این واکنشها را از نظرمی‌‌گذرانیم:

فؤاد ایزدی از باند خامنه ای ۱۸ اردیبهشت


طرح سه‌فوریتی خروج نرم از پیمان ان‌پی‌تی در مجلس تصویب شود

پیش از این چند سناریو مطرح بود در خصوص برجام که ترامپ گزینه خروج سخت را انتخاب کرد و مسئولیت خروج از توافق وین را پذیرفت.امید داریم سخنان سه‌شنبه شب ترامپ افرادی را که در رویای آمریکایی بودند از خواب خوش بیدار کند و متوجه ماهیت رژیم آمریکا بشوند و در نهایت بحث تعامل با آمریکا باید بایگانی شود.افرادی که پنج سال کشور را معطل کردند باید به اشتباه خود پی ببرند، این در دنیا رسم است که زمانی وزیری سیاست‌هایش جواب نمی‌دهد، استعفا می‌دهد. امیدواریم افراد مسئولیت‌ تحلیل‌های غلط خود را بپذیرند چرا که کشور پنج سال معطل این تحلیل‌ها و سیاست‌های غلط بود.

یاسر جبرائیلی از باند خامنه ای ۱۸ اردیبهشت


برجام از امروز با خروج رسمی آمریکا موضوعیت خود را از دست داده است. دولت آقای روحانی به این دلیل با آمریکا به مذاکره دوجانبه روی آورد که اولا اروپا را ذیل آمریکا می‌دید، ثانیا به گفته آقای ظریف موثرترین تحریم‌ها علیه کشورمان از سوی آمریکا وضع شده بود.

درباره فرجام برجام، قوانین مشخصی وجود دارد که نهادهای مسئول موظف به اجرای آنها هستند. از امشب برجام #تحقیقا_هیچ است و سخن گفتن درباره آن و برنامه‌ریزی درباره آینده آن، اتلاف بیش از پیش منابع است.

منابع و ظرفیت های کشور را باید به سوی دیگری متوجه کرد.

نهادهای انقلابی اگر تا دیروز در پشت پرده در حال خدمت‌رسانی بودند، امروز باید به روی صحنه بیایند و جریان سازی اصلی و پیشرانی اقتصاد مقاومتی را به عهده بگیرند تا دیگران وادار به حرکت در پی آنها شوند. امید واقعی را که ناظر به واقعیت های کشور است، از این مسیر می‌توان ایجاد کرد.

 

سایت حکومتی ایران آنلاین ۱۸ اردیبهشت : جواد کاشی


فاجعه، خروج آمریکا از برجام نیست، واکنش ما می تواند منجر به فاجعه شود

مردم احساس می‌کنند تکرار کلیشه‌های همیشگی حکایت از آن دارد که متولیان امور یا حساسیتی به وضعیت آنان ندارند یا قادر به هیچ تصمیم موثری نیستند. به هر دلیل اگر هیچ کس قرار نیست هیچ تصمیم مهمی برای رهایی کشور بگیرد. آنها باید خود هر چه می‌توانند برای رهایی خود بکنند.

یک برنامه هماهنگ شده علیه ایران کلید خورده است. گفتار درمانی چاره ماجرا نیست. اظهار اینکه مردم از هیچ چیز نگران نباشند، نشانه آن است که نمی‌خواهیم مردم را برای گذر از حادثه، به مشارکت بخوانیم.

باید همگان احساس کنند آنچه هدف‌گیری شده موجودیت کشور است. مساله نه محدود به یک جناح سیاسی است و نه محدود به نظام سیاسی. شیاطین دنیا و منطقه دست در دست هم داده‌اند تا فاجعه‌ای را رقم بزنند. گام اول آن است که مسئولان جمهوری اسلامی بپذیرند خودشان برای گذر دادن کشور از این وضعیت، سرمایه و کفایت کافی ندارند.

خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۸ اردیبهشت


بستن با کدخدا هم چیزی عاید ما نکرد

سرنوشت امروز برجام نتیجه بی توجهی به هشدارهای رهبری و دلسوزان نظام در این رابطه است.

قبلا می‌گفتند باید برای پیشرفت کشور و حل مشکلات با کدخدا ببندیم، الان می‌بینیم بستن باکدخدا هم چیزی عاید ما نکرد. ما باید بدانیم که اروپا هم در حوزه سیاسی و هم اقتصادی با آمریکا منافع مشترک بیشتری دارند و مسلما به سمت آمریکا خواهند رفت، برای همین باید مراقب باشیم.

سایت حکومتی آفتاب نیوز ۱۹ اردیبهشت


آقای روحانی بعد از سخنان ترامپ و در واکنش به خروج آمریکا از برجام گفته است که برجام را بدون حضور آمریکا ادامه می‌دهیم! و این پرسش را بی‌پاسخ گذاشته‌اند که مگر تحریم‌ها که موضوع اصلی برجام بوده و هست، برخاسته از تحریم‌های ثانویه آمریکا -Secendary Sanction- نیست و مگر نه اینکه کشورهای دیگر از ترس جریمه و تحریم‌های آمریکا حاضر به روابط تجاری با ما نبوده و نیستند؟!

 

و بالاخره، قرار بود اگر ترامپ برجام را پاره کرد، ما آن را آتش بزنیم. باید تفاله برجام را دور بیندازیم و به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خودمان بازگردیم و مطمئن باشیم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

 

در برابر هیاهو و غوغایی که باند خامنه‌ای و دلواپسان این باند به راه انداخته‌اند، باند روحانی هم که بیشتر از آنها وحشت کرده‌اند، با صدایی فرو خورده، دعوت به حفظ آرامش و سنجیده حرکت کردن و آویختن به دامن آمریکا می‌کنند.

 

خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۸ اردیبهشت: حمیدرضا آصفی


اگر اروپا پا پس نکشد می‌توان به ادامه برجام امیدوار بود

اکنون اتحادیه اروپا بر سر دو راهی قرار دارد. از یک طرف حیثیت بین‌المللی‌اش در مورد برجام مطرح است و از دیگر سو همکاری‌های گسترده اقتصادی با آمریکا دارد و این باعث می‌شود که اروپا در شرایط سختی برای انتخاب قرار بگیرد.

 

 

 

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: