فیلتر تلگرام همچنان عامل جنگ و جدال باندهای نظام – ۱۹اردیبهشت۱۳۹۷

فیلتر تلگرام همچنان عامل جنگ و جدال باندهای نظام – ۱۹اردیبهشت۱۳۹۷


نگاهی به اظهار نظر مهره های نظام در این باره


 

در حیص و بیص طوفان خروج آمریکا از برجام، بحرانهای دیگر هم گلوی رژیم را می‌فشارد. یکی از آنها بحران ناشی از شکست رژیم در فیلتر کردن تلگرام است و باندها به یکدیگر حمله می‌کنند و به هم هشدار می‌دهند. باند خامنه‌ای هشدار می‌دهند که در این شرایط اگر تلگرام مسدود نشود، فاجعه به بار می‌آید و باند روحانی متقابلاً هشدار می‌دهند که فیلترینگ تلگرام در این شرایط خطرناک است چرا که خشم و نارضایتی‌ اجتماعی را بیش از پیش تحریک می‌کند. گزیده‌یی از اظهارات و مطالب دو طرف در این زمینه از نظرتان میگذرد:

آخوند املی لاریجانی ۱۷ اردیبهشت


برخی در ماجرای مسدود سازی تلگرام به دستگاه قضایی توهین کردند

شورای عالی امنیت ملی در خصوص مسدود سازی تلگرام به هیچ عنوان مصوبه ای نداریم که گفته باشد پیام رسان ها را نبندید و مقام معظم رهبری هم آن مصوبه را تایید کرده باشند.

آخوند حوزه محمد غروی ۱۸ اردیبهشت


دولت در برابر فیلتر تلگرام مخالفت نکند زیرا مسئولان قضائی واقعا به خاطر مصالح حساب شده، این کار را انجام دادند.

در شرایط فعلی نمی‌توانستیم نظاره ‌گر باشیم و باید از حربه دشمن از طریق فضای مجازی و بخصوص شبکه تلگرام، جلوگیری می‌کردیم حالا که مسئولان قضائی واقعا به خاطر مصالح حساب شده، فیلتر تلگرام را انجام دادند، نباید دولت در مخالفت این کار موضع بگیرد،

آخوند منتظری دادستان رژیم ۱۸ اردیبهشت


اخیراً از سوی رییس جمهور محترم مطلبی در صفحه اینستاگرام منتشر شده و ذیل آن به این نکته اشاره شده بود که گویا ضمیر و مخاطب آن به رهبری معظم انقلاب بر می گشت، اما واقعاً چنین نبوده که مقام معظم رهبری دستور مسدود کردن را داده باشند.برخی ها در این مورد مسائلی را مطرح کردند که قابل قبول نیست ولی شرایط کشور اقتضاء می کند یا سکوت کنیم و یا با تدبیر عبور کنیم تا در موقع مناسب پاسخ مطالب غیرصحیح داده شود.اما امروز مسئولیت این اقدام را قوه قضائیه پذیرفته و انتساب آن به رهبری معظم انقلاب به هیچ وجه صحیح نیست.

 آخوند ناصر قوامی عضو سابق مجلس ۱۸ اردیبهشت


طبق قانون، دستگاه قضایی و قضات حق نداشتند دستور فیلتر تلگرام را بدهند؛ این کار هم برخلاف قانون اساسی و هم برخلاف قوانین موضوعه کشور است. باید پرسید این حکمی که قاضی داده است، چیست؟ حکم کیفری است؟ یا حکم حقوقی؟ اگر کیفری است آیا قاضی می‌تواند برای 80 میلیون نفر حکم بدهد؟در کشور ما قضات فقط در حوزه قضایی خود می‌توانند حکم صادر کنند و حق صدور حکمی خارج از حوزه قضایی خود را ندارند. علاوه بر این اگر گفته شود این حکم رئیس قوه قضائیه است باز هم باید یادآور شد ایشان هم قاضی نیست، ایشان مدیر است و حق قضاوت و صدور حکم ندارد. او فقط باید دستگاه قضا را مدیریت کند«آقای روحانی باید در برابر این بی‌قانونی که اتفاق افتاده است تذکر قانون اساسی دهد و در مقابل آن ایستادگی کند.»«قوه قضائیه نمی‌تواند 80 میلیون نفر را از چیزی محروم کند. حکم فیلتر تلگرام مانند این است که ما به 80 میلیون نفر بگوییم من حکم می‌کنم از فردا شما برنج یا گوشت نخورید.»

آخوند علم الهدی ۱۸ اردیبهشت


تلگرام دعوت به فحشا و براندازی نظام می‌کند

در هیچ جای دنیا این طور نیست که بگویند دشمنی که راهی پیدا کرده تا انواع جنایت، فسق و فجور و حرکتهای امنیتی و دزدی های مختلف را در بالا کشیدن اموال مردم به این وسیله انجام دهد، آزاد باشد.مردم را باید برحذر بداریم.عده ای هم از تلگرام راضی هستند. اینها مسئولیتی در قبال امنیت مردم ندارندجمع کردن تلگرام قطعی است. تصمیم نظام است که این تشکیلات نباشد.مساله اصلی نظام تلگرام نیست. مسائل اقتصادی و شعار سال مهم است.تلگرام دعوت به فحشا و براندازی نظام می‌کند

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: