نگاهی به اظهارات روحانی درباره خروج آمریکا از برجام – ۱۹اردیبهشت۱۳۹۷

نگاهی به اظهارات روحانی درباره خروج آمریکا از برجام – ۱۹اردیبهشت۱۳۹۷


تلویزیون رژیم ۱۸ اردیبهشت ۹۷


بلافاصله پس از سخنرانی رئیس جمهور آمریکا و اعلام خروج از برجام، روحانی هم به صحنه آمد و در حالی که تلاش می‌کرد خود را آرام و مسلط جلوه دهد، پایبندی رژیم را به برجام و ادامة برجام بدون آمریکا و با سایر اعضای 5+1 اعلام کرد، اما در عین حال نتوانست تردید خود از پایبندی اروپا را پنهان کند:

از این لحظه توافق بین ایران و 5 کشور‌است. 5+1 دیگر یکی را از دست داده و از این پس باید منتظر باشیم که 6 کشور چگونه به تعهد خود عمل می‌کنند.

«من به وزارت خارجه دستور دادم ظرف هفته های آینده با 5 کشور مذاکرات را ادامه دهد اگر به این نتیجه رسیدیم با همه این کشورها به نتایج برجام می رسیم علی رغم خواسته امریکا برجام پایدار می ماند اما اگر ببینیم منافع ما تضمین نمی شود تصمیمات نظام را اعلام می کنم

روحانی برای مسلط جلوه دادن خود بر اوضاع بحرانی، به طور خنده‌داری گفت که به سازمان انرژی اتمی رژیم هم دستور آمادگی و نه شروع غنی‌سازی را داده‌ام، اما برای اجرا صبر می‌کنیم!

«من به سازمان انرژی اتمی دستور دادم امادگی لازم را برای غنی سازی صنعتی بدون محدودیت داشته باشد اما چند هفته برای رایزنی صبر می کنیم اما اگر منافع ملت تضمین نشود راه روشنی پیش رو داریم.

اما روحانی نگرانی اصلی رژیم را به زبان معکوس این طور بروز داد:

« ما با برجام بدون آمریکا روبه‌رو هستیم... در کالاهای اساسی هیچگونه نگرانی نباید وجود داشته باشه».
لطفا به اشتراک بگذارید: