برجام و کشتی نظام در گرداب – ۲۰اردیبهشت۱۳۹۷

برجام و کشتی نظام در گرداب – ۲۰اردیبهشت۱۳۹۷


نگاهی به سراسیمگی مهره های نظام از باز شدن زخمها


 

کشتی نظام در گردابی سهمگین افتاده است و با سرعتی فزاینده به دور خود می‌چرخد. غوغایی که در رژیم درگرفته، بیش از هر چیز سرآسیمگی سرنشینان کشتی در حال غرق را تداعی می‌کند که به هر سو می‌دوند، فریاد می‌کشند، هشدار می‌دهند، اعلام خطر می‌کنند هشدار می‌دهند جامعه در آینده نزدیک وارد فضاهای جدید اعتراضی خواهد شد، زخمها سر باز خواهد کرد و ماجرای دی ماه 96، تکرار خواهد شد. هشدار می‌دهند شاهد فروپاشی اقتصادی و ملی خواهیم شد، اما هیچکس نمی‌داند که چه کار باید کرد. گزیده‌یی از این اظهارات و مطالب از نظرتون میگذره:

علی صوفی وزیر پیشین در رژیم ۱۹ اردیبهشت


همه باید بدانیم که سوار بر یک کشتی هستیم و اگر این کشتی آسیب ببیند همه آسیب می‌بینیم همه باید تلاش کنیم که این کشتی را سالم نگاه داریم

ما یک ضعف بزرگ اجتماعی داریم که ریشه آن شاید به خود جریان‌های سیاسی برگردد ما عمدتا نگاهمان در تصمیم‌گیری‌ها نگاه ایجابی نیست بلکه نگاهی سلبی است یعنی ما می‌دانیم چه چیز را نمی‌خواهیم ولی نمی‌دانیم چه چیز را می‌خواهیم.

سایت حکومتی بهار ۱۸ اردیبهشت


اعتماد؛ درمان بحران ایران

به گوشه گوشه کشورمان که بنگریم و به زیر پوست شهر که نگاهی بیندازیم به این نتیجه می‌رسیم که زخم‌های بحران آفرین یکی یکی در حال سرباز کردن است و دیر نیست روزی که ایران غرق در بحران شود.هنگامی که اعتراضات دی ماه96 رخ داد بسیاری از دلسوزان کشور به تصمیم گیران هشدار دادند که نارضایتی محدود به آن افرادی که در خیابان‌ها حضور داشتند نبوده و مسئله پیچیده‌تر و بغرنج‌تر از تحلیل‌های کلیشه‌ای است که در آن روزها در تبلیغات رسمی مطرح می‌شد.

روزنامه حکومتی جوان ۱۹ اردیبهشت


دولتمردان و مسئولان نظام باید بدانند که هیچ حکومتی در جهان فرو نخواهد پاشید مگر آنکه در اندیشه مردم آن کشور حکومت فروپاشیده باشد.

ریشه بی‌اعتمادی مردم را باید در درون همان نظام و عملکرد دولتمردان و مسئولان جست‌وجو کرد

فرجام و میوه تلخ بی‌اعتمادی مردم به حکومت قبول بن‌بست و ناامیدی و مأیوس شدن از مسئولان در اصلاح امور و حل مشکلات و معضلات کشور است.

عمادالدین باقی از باند اصلاح طلب ۱۹ اردیبهشت


مشکل اصلی ما بودن یا نبودن برجام نیست، خودمان هستیم.

گفتگوی ملی را آغاز کنید، تعامل با جهان را راهبرد اصلی قراردهید، منتقدان را حرمت نهید، اعتمادها را بازسازی کنید و… آنگاه خواهید دید که آمریکا هم هیچ کاری نمی تواند بکند و خروجش از برجام بی فرجام شده و حتی قیمت ارز و اضطراب بازار هم پایین می آید در غیر این صورت باید منتظر وضعیت ناگوارتر باشیم.

مصطفی تاجزاده از باند اصلاح طلب ۱۹ اردیبهشت:


ممکن است شاهد فروپاشی اقتصادی و حتی ملی باشیم

باوجود مخالفت اتحادیه اروپا ، روسیه، چین و دیگر کشورهای جهان با اقدام امریکا، ما دوران سختی را پیش رو داریم. چنانچه خردمندانه و متحد با تهدیدها و تحریم های اخیر مواجه نشویم، ممکن است خدای ناکرده شاهد فروپاشی اقتصادی و حتی ملی باشیم.

سایت حکومتی بهار نیوز ۱۹ اردیبهشت


وضعیت نارضایتی‌ها در جامعه

جامعه در آینده نزدیک وارد فضاهای جدید اعتراضی خواهد شد.

شهروندان به دلیل دور افتادن طیف‌های سیاسی و پاسخ نگرفتن اقدام به اعتراض خواهند کرد اصولگرایی و اصلاح‌طلبی به عنوان دو جریان ریشه‌دار توانایی همراه ساختن شهروندان و پاسخ دادن به مطالبات آنان را از دست داده‌اند

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: