بررسی روزنامه‌های حکومتی امروز – ۲۰ اردیبهشت۱۳۹۷

بررسی روزنامه‌های حکومتی امروز – ۲۰ اردیبهشت۱۳۹۷


نگاهی به روزنامه های پنجشنبه ۲۰ اردبیهشت رژیم


 

در روزنامه های حکومتی امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت، حرفهای دو پهلوی خامنه‌ای در واکنش به خروج آمریکا از برجام تیتر یک اغلب روزنامه های حکومتی شده است. در برخی روزنامه ها هم به صورت تیترهای دو و سه و فرعی منعکس شده. روزنامه های هر باند قسمت دلخواه خود از حرفهای خامنه ای را برجسته کرده اند:

آرمان: اروپا به ایران تضمین قطعی بدهد

آفتاب یزد: ادامه برجام در صورت تضمین قطعی سه کشور اروپایی

ابتکار:‌ بدون تضمین قطعی سه کشور اروپایی نمی توان برجام را ادامه داد

اعتماد: اروپا باید تضمین بدهد

صدای اصلاحات:‌ تضمین می‌گیریم

جمهوری اسلامی: سه کشور اروپایی تشضمین قطعی ندهند نمی‌توان برجام را ادامه داد

ابرار: آقای ترامپ! شما غلط می کنید، بدون تضمین قطعی سه کشور اروپایی نمی توان برجام را ادامه داد

جوان: آزمون بزرگ مسولان/ عزت و اقتدار ملت را حفظ کنید

رسالت: آقای ترامپ! شما غلط می کنید

سیاست روز: مسئولین عزت ملت را حفط خواهند کرد یانه؟

کیهان: آقای ترامپ شما غلط می کنید

وطن امروز: بارها گفتم به آمریکا اعتماد نکنید

در روزنامه های باند روحانی بر رابطه مجدد با آمریکا تاکید شده و به دلواپسان حمله شده است:

جهان صنعت: اروپا، راهی برای ارتباط دوباره با آمریکا

این واقعیت را هرچند دردناک، باید بپذیریم ...خروج آمریکا از برجام نوید مشکلات زیادی را می‌دهد که جایگاه ایران در جامعه جهانی را متزلزل می‌کند

شرق: باید تلاش کنیم از راه ارتباطات گسترده با اروپا اختلافات‌مان را با آمریکا حل و فصل کنیم تا بتوانیم روابط اقتصادی‌مان را دوباره با آمریکا از سر بگیریم.

جمهوری اسلامی: با ترامپ همراه نشوید

آنان که از ابتدا با برجام مخالف بودند و برای رسیدن چنین روزی که ترامپ اعلام خروج کند لحظه شماری می‌کردند و امروز هم این واقعه را جشن گرفته و با سرزنش دولت و سیاست خارجی کشور به تکرار جمله معروف: «ما که از اول می‌گفتیم!» مشغول هستند، باید مراقب باشند از حد نگذرانند و در زمین دشمن بازی نکنند. به ویژه رسانه ملی با آن میزگردهای معروفش و نهادهای اساسی کشور و سایر قوا.

آرمان: جریان پایداری دیروز در مجلس پرچم آمریکا را آتش کشید که سوژه رسانه های جهانی شد، آتش بازی در صحن علنی / علی مطهری نایب رییس دوم مجلس: آتش زدن پرچم در مجلس کار بدی بود، نباید برخی مخالفان دولت برجام را وسیله تسویه حساب سیاسی قرار دهند

صدای اصلاحات: هشدار قم به «نتانیاو»های داخلی – نایب رییس جامعه مدرسین قم: حمله به دولت روحانی، در شرایط فعلی، یک حرکت مخالف اسلام است.

روزنامه های دلواپسان باند خامنه ای هم، خروج آمریکا از برجام را دستمایة حملات خود به روحانی و باندش قرار داده اند:

کیهان: چرا باید ترامپ به پذیرش پیشنهاد اروپا از جانب ایران امیدوار شده باشد؟! شاید پاسخ این پرسش را باید در اظهار‌نظر‌های نسنجیده برخی از مسئولان جستجو کرد که بدون توجه به پیچیدگی ماجرا، پی در پی اعلام می‌کردند که اگر آمریکا هم از برجام خارج شود، ما به حضور خود در برجام ادامه خواهیم داد!

وطن امروز: روحانی سه‌شنبه‌شب پس از اظهارات توهین‌آمیز دونالد ترامپ درباره ایران و بویژه توافق هسته‌ای، نشان داد هیچ مکانیسم اثرگذاری در برجام برای چنین اتفاقی و چنین روزی پیش‌بینی نکرده... این جریان غربگرا که در همان میانه‌های مذاکرات هسته‌ای، همنوا با غرب از برجام‌های 2 و 3 در حوزه‌های موشکی و منطقه‌ای نیز دفاع می‌کرد، اکنون ژست طلبکارانه به خود گرفته و فراموش کرده است که در ایام مذاکرات هسته‌ای چگونه با اظهارات و تیترهای معنادار در رسانه‌های‌شان به طرف غربی برای رسیدن به توافقی بدون پشتوانه یاری می‌رساندند.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: