خیزش و اعتراض معلمان و فرهنگیان در دهها شهر میهن20اردیبهشت1397

خیزش و اعتراض معلمان و فرهنگیان در دهها شهر میهن20اردیبهشت1397


 حرکت بزرگ، هماهنگ و سراسری معلمان و فرهنگیان آزاده در: تهران، شیراز، ساری، مشهد، کازرون، کرمانشاه، اصفهان، سقز، ممسنی، بهبهان، قزوین، خرم آباد، زیویه، مریوان، رشت، همایونشهر، سنندج، تبریز، دیواندره، بجنورد، بوشهر، شهرضا، زنجان، قروه، بندرعباس، اراک، همدان ، مهاباد و شهرهای دیگر میهن.

معلمان معترض در این تجمعات سراسری خواستار آزادی معلمان زندانی شده و با مزدوران سرکوبگر رژیم درگیر شدند. بر روی پلاکاردهایی که معلمان و فرهنگیان معترض در دست داشتند نوشته شده بود

  • معلمان زندانیراآزادکنید

  • جای معلم کلاس درس است نه زندان

  • دشمنان معلمان، دشمنان این آب و خاک اند

  • حقوق بالای خط فقر حق معلمان و بازنشستگان است

  • مدارس استاندارد حق دانش‌آموزان و معلمان است

  • بیمه کارآمد حق معلم

  • ما خواهان رفع هر گونه تبعیض(قومی، جنسیتی، مذهبی، طبقاتی) از ساختار نظام آموزشی هستیم.

  • تشکل یابی مستقل و آزاد حق ماست

  • آموزش رایگان،آموزش باکیفیت،آموزش عادلانه

  • نان، کار، آزادی، آموزش رهایی

  • دسترسی به آموزش کیفی، رایگان و عادلانه حق تمام کودکان است

  • حقوق ما ریالیه هزینه ها دلاریه

  • وزیر بی لیاقت نمی خوایم نمی خوایم

  • مدیر بی لیاقت نمی خوایم نمی خوایم


تهران: معلمان براساس فراخوان قبلی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان؛ در مقابل سازمان برنامه و بودجه رژیم دست به تجمع زدند.

ماموران سرکوبگر انتظامی به تجمع اعتراضی از پیش اعلام شده معلمان و فرهنگیان در مقابل سازمان برنامه و بودجه رژیم‌ آخوندی یورش برده و معلمان بخصوص معلمان زن که در این تجمع بودند را مورد ضرب و شتم قرار دادند. مزدوران سرکوبگر که قصد دستگیری معلمان معترض را داشتند با مقاومت شجاعانه آنها بویژه زنان معلم مواجه شدند

سقز : معلمان و فرهنگیان مقابل اداره آموزش و پرورش رژیم در این شهر دست به تجمع زده و خواستار احقاق حقوق خود و دانش‌آموزان شدند.

اصفهان؛ جمعی از فرهنگیان در برابر اداره آموزش و پرورش این شهر دست به تجمع زدند.آنان شعار می دادند: اسماعیل عبدی آزاد باید گردد ، حقوق ما ریالیه هزینه ها دلاریه

ساری: جمعی از معلمان و فرهنگیان مقابل اداره آموزش و پرورش رژیم در این شهر دست به تجمع زدند.

شیراز : فرهنگیان در استان فارس؛ در مقابل اداره کل آموزش و پرورش این استان در شیراز دست به تجمع زدند. در این تجمع یکی از فرهنگیان با اشاره به چپاول و دزدی های عوامل و کارگزاران رژیم گفت:‌

کازرون : معلمان و فرهنگیان در مقابل ساختمان مدیریت آموزش و پرورش رژیم در این شهر تجمع کردند. آنها شعار می دادند: معلم زندانی آزاد باید گردد / معلمان همچنین تراکت هایی در دست داشتند که روی آنها از جمله نوشته بود:جای معلم کلاس درس است نه زندان.

مشهد: معلمان و فرهنگیان در در مقابل اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تجمع کردند.

کرمانشاه: معلمان و فرهنگیان در مقابل اداره کل آموزش و پرورش رژیم تجمع اعتراضی برگزار کردند. تجمع کنندگان تراکت های اعتراضی در دست داشتند

ممسنی : معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته در اعتراض به وضعیت معیشتی خود و وضعیت وخامتبار آموزشی در مدارس مقابل اداره آموزش و پرورش رژیم در این شهر دست به تجمع زدند. آنان بنری را به در ورودی این اداره نصب کردند که روی آن نوشته شده بود: «جای معلم کلاس در است نه آژانس(مسافرکشی).»

بهبهان : در پاسخ به فراخوان تجمع سراسری، معلمان و فرهنگیان در مقابل اداره آموزش و پرورش رژیم در این شهر تجمع کردند.

خرم آباد: معلمان و فرهنگیان خرم آباد در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و حقوق های ناچیز و عدم رسیدگی به خواسته هایشان، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

رشت : معلمان و فرهنگیان در حالیکه پلاکاردهای اعتراضی در دست داشتند تجمع کردند.

تبریز: فرهنگیان و معلمان در این شهر همزمان با بسیاری شهرهای میهن،  تجمع اعتراضی برگزار کردند.

زیویه: بدنبال فراخوان قبلی برای تجمع سراسری، معلمان و فرهنگیان در زیویه ( واقع در استان کردستان) در مقابل اداره آموزش و پرورش رژیم در این منطقه تجمع کردند.

همایونشهر : معلمان و فرهنگیان در شهر در مقابل مدیریت آموزش و پرورش رژیم تجمع کردند.

دیواندره : معلمان و فرهنگیان در در مقابل مدیریت آموزش و پرورش رژیم در این شهر تجمع کردند. تجمع کنندگان تراکت های اعتراضی در دست داشتند. روی یکی از تراکت ها نوشته شده بود: جای معلم کلاس درس است نه زندان

شهرضا : معلمان و فرهنگیان شهرضا در اعتراض به وضعیت وخامتبار معیشتی و شغلی خود تجمع اعتراضی برگزار کردند.

قزوین : معلمان و فرهنگیان قزوین در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین تجمع اعتراضی برگزار کردند.

مریوان :معلمان و فرهنگیان مریوان در تجمع خود با در دست داشتن پلاکاردهایی حمله وحشیانه مزدوران سرکوبگر رژیم به معلمان در تهران و دستگیری شماری از آنها را محکوم کردند

اراک: درپاسخ به فراخوان تجمع سراسری، معلمان و فرهنگیان در اراک در مقابل اداره آموزش و پرورش استان مرکزی در این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

همدان: روز معلمان و فرهنگیان در همدان با درست داشتن تراکتهایی حاوی شعارهای معلمان زندانی را آزاد کنید و دشمنان معلمان، دشمنان این آب و خاکاند، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بندرعباس: روز پنجشنبه معلمان بندرعباس نیز در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان تجمع کردند

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران با صدور اطلاعیه ای تحت عنوان اعتراضات سراسری معلمان در سراسر کشور با شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد اعلام کرد:

صبح روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت (۱۰مه) فرهنگیان شاغل و بازنشسته در دست کم ۳۱شهر در نقاط مختلف کشور در اعتراض به حقوق های بسیار پایین، وضعیت معیشتی دشوار و محرومیت از حداقل مزایای شغلی از جمله بیمه درمانی کارآمد و نداشتن تأمین شغلی و رسیدگی نشدن به خواستهایشان دست به تجمع زدند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران ضمن تشریح اعتراضات معلمان در شهرهای سراسر کشور می افزاید:

مقاومت ایران با درود به معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته، عموم مردم و اقشار به جان آمده به ویژه جوانان را به همبستگی با فرهنگیان که با محرومیت از ابتدایی ترین حقوق خود در شرایطی سخت روزگار می گذرانند فرا‌می‌خواند. اتحاد همه قشرهای ستمدیده و سرکوب شده تضمین کننده خلاصی ایران از نکبت رژیم آخوندی و استقرار دموکراسی و آزادی و رفاه برای همه مردم ایران است.
لطفا به اشتراک بگذارید: