کاریکاتور و مطالب طنز در رسانه‌های نظام و شبکه‌های اجتماعی – ۲۰اردیبهشت۱۳۹۷

کاریکاتور و مطالب طنز در رسانه‌های نظام و شبکه‌های اجتماعی – ۲۰اردیبهشت۱۳۹۷


نگاهی به مطالب طنز روز در رسانه‌های ر‌ژیم و شبکه های اجتماعی




در قسمت پایانی برنامه امروز با مسعود همراه می شیم برای دیدن کاریکاتورهای روز و مطالب طنز در شبکه های اجتماعی و رسانه های حکومتی

با طنزهای نوشتاری در جنگ باندی شروع می کنیم. موضوع هم طبعا برجام و وضعیت رژیمه. روزنامه حکومتی جهان صنعت در صفحه طنزش وضعیت باندهای حاکم در مورد برجام و رژیم را با عنوان «جام بر جام نزن چون که به بادم دادی! اینطور توصیف کرده:

«تازه داشتیم دلمونو خوش می‌کردیم که قراره هواپیمای نو سوار بشیم که استاد ترامپ با شاتگان زد وسط رویاهامون. از ترامپ که بگذریم می‌رسیم به نماینده‌های مجلس. بعد از سخنرانی ترامپ این ایده به ذهن‌شون رسیده بود حالا که آمریکا از برجام خارج شده، فردا صبح برجام رو توی مجلس آتیش بزنن. فردا صبحش اومدن و دوتا کاغذ آوردن که پرچم آمریکا بود. تا کاغذ رو در‌آوردن، 6 تا فندک زیر کاغذها روشن شد. یکیش چون گلاسه بود آتیش نمی‌گرفت و باز هم بی‌تخصصی نمایندگان مجلس برای همه محرز شد.

بعد کاغذهای آتیش گرفته رو انداختن کف مجلس و احتمالا اون تیکه از مجلس موکتش سوخته! این هم بی‌تدبیری دوم...

نماینده‌ها تصمیم داشتن برجام رو آتیش بزنن ولی اونی که آتیش زدن دو تا تیکه کاغذ بود. عجیبه... نماینده‌های تندرو حتی به این وعده‌شونم عمل نمی‌کنن چه برسه به وعده‌هایی که به مردم میدن!

ولی دیشب دلم برای روحانی سوخت. توی صورتش چین و چروک افتاده بود. پای چشاش گود شده بود. هیچی براش نمونده بود جز برجام ...دو سال چقد مذاکره کرد. چقد داد زد. هر چی روحانی رشته بود همش پنبه شد.

البته اروپایی‌ها میگن ما خارج نمی‌شیم ولی لطف برجام به دور هم بودنشه. یه نفر که بره دیگه حال نمیده.

در شبکه های اجتماعی کاریکاتورهای طنز سیاسی متنوع و داغند. بیشترین سهم را هم واکنش به خروج آمریکا از برجام داره. چند تا نمونه را ببینیم.

این کاریکاتور که کاریک آمریکایی هستش مورد توجه شبکه های اجتماعی فارسی زبون قرار گرفته:

«ترامپ از توافق اتمی خارج میشود، دریل کیگل »



یک کاربر ایرانی نوشته: فرش موشکی و اتمی از زیر پای آخوند کشیده شد



واکنش ریال به سخنان ترامپ هم در شبکه های اجتماعی اوضاع اقتصادی رژیم را نشون داده:

واکنش ریال بعد ازسخنان ترامپ



اسم کاریکاتور بعدی «در رفتن افسار قیمت ارز از دست آخوندها»ست.





خود برجام هم موضوع کاریکاتورهای زیادی شده. خیلی ها به حرف روحانی که گفته بود ده تا ترامپ هم نمی توانند برجام را لغو کنند پرداخته اند، بعضی حرف خامنه ای که اگه آنها برجام را پاره کنند ما آنرا آتش می زنیم را با صحنه مضحک آتش زدن یک کاغذ در مجلس رژیم سوژه کردن. و برخی هم خود موضوع اصلی یعنی نیاز رژیم به برجام را مورد توجه قرار دادن. مثل این کاریکاتور:

برجام به دست آمریکا مرحوم شد، جمهوری اسلامی و موگرینی می خواهند آنرا مومیایی کنند.

برجام به دست آمریکا مرحوم شد

: از شبکه های اجتماعی بگذریم . بریم سراغ استفاده از حربة طنز در جنگ های باندی. روحانی آماج اصلی در این طنزهاست. این یکی از نمونه های جدیده. با این مضمون که به روحانی میگن در حالی که تمام اختیارات دستته، چرا نقش منتقد بازی می کنی؟ و چرا فقط حرف درمانی و گفتار درمانی می‌کنی؟





لطفا به اشتراک بگذارید: