وزارت خزانه داری آمریکا-آغاز تحریمهای جدید و واکنش پرغیظ و وحشت سپاه پاسداران

وزارت خزانه داری آمریکا-آغاز تحریمهای جدید و واکنش پرغیظ و وحشت سپاه پاسداران


آغاز تحریمهای جدید علیه فاشیسم مذهبی

بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا: تحریم شبکة دلالان ارزی سپاه پاسداران- لیست‌گذاری 9 مهره و نهاد وابسته به سپاه

 اقدام مشترک آمریکا و امارات متحده عربی- مختل‌کردن یک شبکه تبادل ارز عظیم در ایران و امارات

 این شبکه صدها میلیون دلار را تبدیل کرده است

بانک مرکزی رژیم ایران در طرح نیروی قدس سپاه همدست بود و فعالانه از تبدیل ارز این شبکه حمایت کرد

 وزیر خزانه‌داری ایالات متحده: ما قصد داریم جریان درآمد سپاه پاسداران را هر منبع و هر مقصدی که داشته باشد، قطع کنیم

 به‌دنبال اعلام خروج آمریکا از برجام و برقراری مجدد تمامی تحریم‌ها علیه رژیم توسط رئیس‌جمهور این کشور، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه، 9 مهره و نهاد وابسته به سپاه پاسداران رژیم آخوندی را تحریم و لیست‌گذاری کرد.

این مهره‌ها و نهادها، بخشی از شبکة دلالان ارزی وابسته به نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران هستند که در انتقال میلیون‌ها دلار برای نیروی قدس دست داشته‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیة خود اعلام کرد: « ایالات متحده و امارات متحده عربی به‌طور مشترک برای مختل‌کردن یک شبکه تبادل ارز عظیم در ایران و امارات دست به اقدام زدند؛ (این شبکه) میلیون‌ها پول نقد را که در ابعاد کلان به دلار تبدیل‌شده به‌دست آورده و به نیروی قدس سپاه پاسداران منتقل کرد تا از آن برای تأمین مالی فعالیت‌های شرورانة خود و گروه‌های نیابتی‌اش در منطقه استفاده کند. بطور مشخص دفتر کنترل سرمایه خارجی وزارت خزانه داری آمریکا 9 فرد و نهاد ایرانی را لیست گذاری کرد. بانک مرکزی (رژیم) ایران در طرح نیروی قدس سپاه هم‌دست بود و فعالانه از تبدیل ارز این شبکه حمایت کرد و دسترسی آن‌را به منابع مالی که در حساب‌های بانک خارجی نگه می‌داشت امکان‌پذیر ساخت. این شبکه صدها میلیون دلار را تبدیل کرده است».

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا دربارة این تحریم‌ها، گفت: «رژیم ایران و بانک مرکزی آن از دسترسی به نهادها در امارات متحده عربی سوء استفاده کردند تا دلار آمریکایی به‌دست بیاورند و فعالیت‌های شرورانة نیروی قدس سپاه پاسداران را تأمین مالی کنند.

همان‌طور که من بعد از (سخنرانی) روز سه‌شنبه رئیس‌جمهور گفتم، ما قصد داریم جریان درآمد سپاه پاسداران را هر منبع و هر مقصدی که داشته باشد، قطع کنیم.».

وزیر خزانه‌داری آمریکا، اضافه کرد: «کشورها در سراسر جهان باید در قبال تلاش‌های (رژیم) ایران برای سوءاستفاده از نهادهای مالی خود به‌منظور تبادل ارز و تأمین مالی عوامل شرور نیروی قدس سپاه پاسداران و بزرگ‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان هوشیار باشند».

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیة خود، با تاکید بر لیست گذاری سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس، می‌افزاید: « در نتیجة این (تحریم‌ها)، تمامی دارایی‌ها و منافع لیست‌گذاری‌شدگان در قلمرو آمریکا بلوکه شده و افراد آمریکایی به‌طور عام، از معامله با آنها منع می‌شوند. علاوه بر این نهادهای مالی خارجی که عمداً معاملات قابل توجهی را با تحریم‌شدگان انجام بدهند و یا افرادی که به آنها کمک کنند، با خطر تحریم‌های آمریکا و قطع دسترسی‌شان به سیستم مالی ایالات متحده و یا بلوکه‌شدن اموال خود در قلمرو آمریکا مواجه خواهند شد».

وزارت خزانه‌داری آمریکا خاطرنشان می‌کند: « با توجه به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در هشتم ماه می 2018 برای متوقف‌کردن مشارکت ایالات متحده در برجام، از تاریخ 7 اوت 2018 دولت ایالات متحده تحریم‌ها بر خرید یا بدست‌آوردن اسکناس‌های دلار آمریکایی توسط حکومت ایران را مجدداً برقرار خواهد کرد».

مهره‌ها و نهادهای تحریم و لیست‌گذاری‌شدة رژیم آخوندی و سپاه پاسداران عبارتند از:

شرکت جهان ارس کیش از شرکت‌های پوششی سپاه مستقر در تهران

صرافی راشد مستقر در تهران. این صرافی به‌منظور تبدیل ارز برای نیروی قدس استفاده می‌شد.

تعاونی محمدرضا خدمتی و شرکا مستقر در تهران. این شرکت تحت مالکیت محمدرضا خدمتی و محمد حسن خدایی است (که هر دو از مهره‌های تحریم‌شده هستند) و به این دلیل تحریم و لیست‌گذاری شده است.

محمدرضا خدمتی مدیرعامل «صرافی راشد» که همراه با مقداد امینی و فؤاد صالحی، پول نقد را از ایران به امارات منتقل کرده و آن‌را به دلار تبدیل می‌کردند.

مقداد امینی از مسئولان شرکت پوششی سپاه پاسداران به نام جهان ارس کیش.

سعید نجفپور مدیرعامل شرکت جهان ارس کیش.

محمد حسن خدایی از مسئولان شرکت جهان ارس کیش.

مسعود نیکبخت از سرکردگان نیروی قدس؛ این فرد با مقداد امینی که او نیز لیست‌گذاری شده، برای اجرای فعالیت‌های مالی به نیابت از نیروی قدس همکاری داشته است.

فؤاد صالحی به‌خاطر کمک و تأمین کمک‌های مالی، مادی و یا تکنولوژیک برای نیروی قدس و محمدرضا خدمتی تحریم و لیست‌گذاری شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نموداری را منتشر کرده که نحوة کار شبکة دلالان ارزی سپاه پاسداران و مهره‌ها و نهادهای لیست‌گذاری‌شده را نشان می‌دهد.

 خبرگزاری امارات: لیست گذاری ۹مهره و نهاد سپاه پاسداران توسط امارات متحده عربی به خاطر انتقال میلیون‌ها پول نقد تبدیل‌شده به دلار برای نیروی قدس سپاه پاسداران

هم‌زمان با اعلام لیست‌گذاری و تحریم 9 مهره و نهاد سپاه پاسداران توسط خزانه‌داری آمریکا، دولت امارات نیز همان مهره‌ها و نهادها را درلیست تروریستی خود قرار داد.

خبرگزاری امارات در اینباره گزارش داد: این 9 فرد و نهاد به‌خاطر تهیه و انتقال میلیون‌ها پول نقد تبدیل‌شده به دلار برای نیروی قدس سپاه پاسداران... لیست‌گذاری شدند.این لیست‌گذاری به‌دنبال همکاری تنگاتنگ بین امارات و آمریکا صورت گرفت...

این اقدام نشان‌دهندة عزم جزم امارات متحده عربی برای مختل‌کردن تمامی شبکه‌های وابسته به تروریسم و پشتیبان فعالیت‌های تروریستی است.

وال استریت ژورنال دربارة تحریم مهره‌ها و نهادهای سپاه پاسداران گزارش داد: «در اولین اقدام بعد از خروج از برجام، وزارت خزانه‌داری (آمریکا) بانک مرکزی (رژیم) ایران را به همدستی در انتقال دلار به (نیروی قدس) متهم کرد».

این گزارش می‌افزاید: «آمریکا (با این اقدام) گام دیگری را در راستای قطع‌کردن (رژیم) ایران از اقتصاد جهانی در پیش گرفت... در حالی که واشینگتن تحریم‌هایی را که به‌عنوان بخشی از توافق اتمی... رفع شده بودند مجدداً اعمال می‌کند، اقدامات روز پنجشنبه از بازگشت مجازات‌های اقتصادی بزرگ‌تر (علیه رژیم ایران) خبر می‌دهد... مقام‌های آمریکایی گفته‌اند، (رژیم) ایران برای تأمین مالی عوامل منطقه‌یی خود از جمله حزب‌الله لبنان، حوثی‌ها در یمن و نیروهای اسد در سوریه، نیازمند دلار است، چرا که ارز (ایران) وضعیت بحرانی دارد...».

سیگال مندلکر معاون خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: «بانک مرکزی (رژیم) ایران با نیروی قدس... هم‌دست است... و این باید یک پیام بسیار قدرتمند بفرستد... ما از تمامی اختیاراتمان برای قطع چنین شبکه‌هایی استفاده خواهیم کرد... معامله با این نهادها، عواقب تحریم‌های ثانویه را در پی دارند».

مندلکر اضافه کرد که به‌دلیل تصمیم ترامپ مبنی بر اعمال تحریم‌های گستردة آمریکا، استفاده از اسکناس‌های دلار از بعد از ماه اوت ممنوع خواهد شد و «شما می‌توانید انتظار داشته باشید که ما این اختیار را بسیار جدی تلقی خواهیم کرد».

معاون خزانه‌داری آمریکا تأکید کرد: «نهادهای مالی بین‌المللی و دولت‌ها در سراسر جهان باید با برخورداری از درجة بالایی از هشدار، تضمین کنند که الگو و نحوة کار این شبکه‌ها برای دسترسی به دلار آمریکایی را درک می‌کنند».

خبرگزاری رویتر نیز نوشت: «وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت، برای مختل‌کردن این شبکه همراه با امارات متحدة عربی اقدام کرده و بانک مرکزی (رژیم) ایران را متهم کرد که به‌طور فعالانه این گروه را برای دسترسی به دلارهای آمریکایی نگهداری‌شده در بانک‌های خارجی کمک می‌کند...».

رویتر در فوریه 2015 نیز گزارش کرده بود: به‌رغم تحریم‌های آمریکا و سایر تحریم‌ها، دست کم 1 میلیارد دلار پول نقد به داخل ایران قاچاق شده است. این پول‌ها قبل از رسیدن به ایران، از صرافی‌ها و شرکت‌های پوششی در دبی و عراق عبور کردند.

بنا به گزارش مذکور، بانک مرکزی رژیم با نهادهای دیگر، از جمله شماری از شرکت‌های تحت تحریم کار کرده تا شیوه‌هایی را برای کسب دلار آمریکایی با استفاده از شرکت‌های پوششی و شبکه‌هایشان پیدا کنند. بانک مرکزی به شرکت‌های پوششی در خارج دستور داده بود که دلار خریداری کنند.

 واکنش پرغیظ و وحشت سپاه پاسداران: وزیر خزانه داری آمریکا علاوه بر احیای تحریم های برجام

تحریم های تازه ای وضع میکند وی پس از اعلام تحریم های تازه علاوه برتشکر از امارات به کشورهای مختلف توصیه کرده «در برابر تلاش های نظام برای سوءاستفاده از نظام مالی آنها هوشیار باشند»

خبرگزاری سپاه پاسداران: 20 اردیبهشت 97:

خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای تحریم‌های تازه‌ای علیه چند فرد و شرکت را اعلام کرد.

خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه مدعی شده است که «یک شبکه گسترده انتقال ارز» وابسته به (نظام) را با همکاری امارات متحده عربی مختل کرده است.

بر اساس این بیانیه، 6 فرد و 3 شرکت به بهانه مبارزه با تروریسم به فهرست تحریم‌شدگان از سوی آمریکا افزوده شده‌اند.

اسامی این افراد و شرکت‌ها عبارت است از:

- مقداد امینی

- محمدحسن خدایی

- سعید نجف‌پور

- مسعود نیکبخت

- فواد صالحی

- محمدرضا خدمتی

- شرکت جهان ارس کیش

- تعاونی محمدرضا خدمتی و شرکا

- صرافی راشد

خزانه‌داری آمریکا دارایی‌های این افراد و شرکت‌ها در حوزه قضایی آمریکا را بلوکه کرده و اتباع آمریکا از مراودات مالی با آن‌ها منع شده‌اند. این بیانیه به اتباع خارجی هم هشدار داده که در صورت کمک به نقل و انتقال پول توسط این افراد و شرکت ها، ممکن است در معرض تحریم‌های آمریکا قرار بگیرند.

در حدود دو سالی که از اجرای توافق هسته‌ای می‌گذرد، آمریکا با وجود اعلام پایبندی ظاهری به این توافق بارها تحریم‌های تازه‌ای وضع کرده بود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا این هفته همانطور که پیشتر هم وعده داده بود، رسما از توافق هسته‌ای با نظام کناره‌گیری کرد. «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا پیش از این هم گفته بود که واشنگتن قصد دارد علاوه بر احیای تحریم‌های رفع‌شده ذیل برجام، تحریم‌های یکجانبه تازه‌ای وضع کند.

وی امروز پس از اعلام تحریم‌های تازه علاوه بر تشکر از امارات، به کشورهای مختلف توصیه کرده «در برابر تلاش‌های نظام برای سوءاستفاده از نظام مالی» آنها «هوشیار» باشند.
لطفا به اشتراک بگذارید: