آغاز روند تحریمهای خفه کننده و هراس از پیامدهای آن – ۲۱ اردیبهشت۱۳۹۷

آغاز روند تحریمهای خفه کننده و هراس از پیامدهای آن –


۲۱ اردیبهشت۱۳۹۷


گزیده ای از خبرها و اظهار نظرها


 

با دستور ریاست جمهوری آمریکا در مورد اعمال سخت‌ترین تحریمها علیه رژیم و بیانیة وزارت خزانه‌داری آمریکا و اعلام فهرست به‌روز شدة تحریمها، روند اعمال تحریمها عملاً شروع شده و شرکتهایی که تا کنون قراردادهایی با رژیم بسته بودند، یکی پس از دیگری اعلام می‌کنند که قرارداد خود را فسخ می‌کنند و از شراکت با رژیم خارج می‌شوند. گزیده‌یی از خبرها و اظهارنظرها در این باره از نظرتون میگذره:

سایت حکومتی جماران ۲۱ اردیبهشت


خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدیدی علیه ایران خبر داد.

بر این اساس، تحریم‌های جدید 6 فرد وابسته به سپاه قدس پاسداران انقلاب و 3 مجموعه ایرانی را شامل می‌شود.

نام افرادی که تحت تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفته‌اند به شرح زیر است:

مقداد امینی، محمد حسن خدایی، سعید نجف پور، مسعود نیکبخت، فواد صالحی، محمدرضا خدمتی.

همچنین صرافی رشید، شرکت جهان ارس کیش و تعاونی محمد رضا خدمتی و شرکا، نام سه مجموعه ایرانی تحت تحریم‌های جدید است.

سایت حکومتی انتخاب ۲۱ اردیبهشت


امارات به دنبال آمریکا، ۹ شخص و نهاد ایرانی را تحریم کرد

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات: ابوظبی این اشخاص و نهاد‌ها را که اخیرا مشمول تحریم‌های آمریکا شده اند، به دلیل آن که واسطه خرید کالا و انتقال میلیون‌ها دلار ارز برای سپاه قدس ایران بوده اند، در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.این حرکت امارات پس از آن صورت می‌گیرد که دولت این کشور پس از خروج آمریکا از برجام در روز سه شنبه، از واشنگتن حمایت کرد.

خبرگزاری نیرویی تروریستی قدس (تسنیم) ۲۱ اردیبهشت


غول‎های اروپایی از درآمد میلیاردی در ایران صرفنظر می‎کنند؟

غول‌های نفتی مانند توتال و رویال داچ شل قراردادهای پرمنفعتی را برای فعالیت در میادین نفتی و گازی ایران با وزارت نفت این کشور به امضا رسانده بودند؛ شرکت رنو برای تولید 150 هزار دستگاه خودرو در ایران اقدام به راه‌اندازی یک جوینت ونچر (با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) کرده و شرکت ایرباس نیز در حال اجرای قرارداد فروش 100 فروند هواپیمای مسافربری به شرکت‌های ایرانی است به گفته آدام اسمیت، از مقامات اسبق واحد اجرای تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا از این پس هر شرکت اروپایی که در آمریکا صاحب شرکت‌های فرعی باشد، در صورت فعالیت در ایران، به نقض قوانین آمریکا متهم خواهد شد.

خبرگزاری بسیج نیوز ۲۱ اردیبهشت


خرید نفت ایتالیا از ایران متوقف می‎شود

مدیر شرکت انی (eni ) ایتالیا در نشست سالانه این شرکت به سهامدارانش گفت، انی تمام طلب های معوق خود از ایران بابت سرمایه گذاری های سال های گذشته در این کشور را از تهران گرفته و قصدی برای اجرای پروژه جدید در ایران ندارد. کلودیو دسکالزی این اظهارات را پس از آن بیان کرده که واشنگتن تصمیم گرفته ضمن خروج از برجام، تحریم های جدیدی علیه ایران به اجرا بگذارد.

دسکالزی افزود، تنها فعالیت باقی مانده انی در ایران خرید ماهانه 2 میلیون بشکه نفت از این کشور در قالب قراردادی است که در پایان سال جاری میلادی منقضی می شود.

اگر چه سردمداران رژیم مانند روحانی با دروغ و وعده به خیال خودشان سعی می‌کنند اوضاع اقتصادی را تحت کنترل نشان دهند و جهش‌های نرخ ارز را کم‌اهمیت نشان دهند، اما روشن است که این ترفندها هیچ تأثیری بر واقعیت ندارد و قادرنیست طوفانی را که در راه است، متوقف کند. گزیده‌یی از اعلام خطرها و هشدار برخی کارشناسان و مهره‌های رژیم را در این رابطه بشنویم:

 حسین راغفر اقتصاد دان رژیم ۲۰ اردیبهشت


اگر مسئولین کشور ما هنوز متوجه نشدند که افزایش قیمت ارز، افزایش قیمت نان را هم به دنبال دارد؛ و التهاب در اقشار فرودست زمینه ساز شورش نان می‌شود؛ باید در ظرفیت‌های بازسازی کشور تردید جدی کنیم. زیرا نظام تصمیم گیری قادر به حل این بحران نیست و حودش عامل این بحران است.رفتار امروز مردم در برابر بحران‌ها کاملا طبیعی است؛ بروز این ناامنی ها سبب می‌شود تا اشخاص منابع خود را به اشکال گوناگون حفظ کنند؛ نتیجه این امر نگهداری 20 میلیارد ارز توسط مردم در خانه‌ها به جای بانک‌ها خواهد شد؛

سایت حکومتی دیپلماسی ایرانی ۲۱ اردیبهشت


ما اکنون در بحران به سر می بریم و این مساله جدای از خروج ترامپ از برجام است. شما به به وضع اقتصادی کشور نگاه کنید. شرایط به نوعی بن بست رسیده است. تمامی برنامه ها و پروژه های اقتصادی دچار انفعال و رکود شده اند. بازار هم در واکنش به این جو، نوعی سکون جدی را تجربه می کندکلمه بحران شاید تنها واژه ای باشد که بتواند این شرایط را قدری توصیف و تشریح کند. البته تحولات آتی حوزه دیپلماتیک و برجامی هم می تواند در این راستا تشدید کننده باشد؛ به خصوص اگر اروپا توان همراهی با ایران را پیدا نکند.

مهدی محمدی از باند خامنه ای ۲۱ اردیبهشت


بنده می‌خواهم وضعیتی که شاید موقعیت حساس و بی‌سابقه‌ای باشد را تشریح کنم افرادی در داخل و بیرون از کشور اراده کرده‌اند که بگویند نظام ضعیف شده یا قادر به حل و فصل بحران‌ها نیست آنها می‌خواهند جمهوری اسلامی را دچار خفگی راهبردی کنند تا ایران نتواند به بیرون مرزهای خود فکر کند،در دوره جدید، تحریم به جای موضوعات بر روی مصادیق است، هدف دشمن این است که ایران از طریق تولید شکاف در داخل متوقف شود،

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: