در خاطره روزها ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷- ۱۳ مه

 

در خاطره روزها ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷


[caption id="attachment_113661" align="alignleft" width="250"]اعتراض به پرواز هواپیمای انگلیسی اعتراض به پرواز هواپیمای انگلیسی[/caption]

۲۳ اردیبهشت «۱۳۳۲خورشیدی»۱۳ مه اعتراض به پرواز هواپیمای انگلیسی


در پی انتشار خبر پرواز دو هواپیمای انگلیسی بر فراز جزیرة «تنب» مردم دست به اعتراض زده و روزنامه‌ها سرمقاله‌های خود را به محکوم کردن اقدام انگلستان اختصاص دادند.







[caption id="attachment_113662" align="alignleft" width="250"]انفجار معدن در ترکیه انفجار معدن در ترکیه[/caption]

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳-۱۳ مه انفجار معدن در ترکیه


انفجار در معدن زغال‌سنگ در شهر سما در غرب ترکیه یکی از مرگبارترین حوادث این صنعت در ترکیه را رقم زد. تلاش برای نجات تعداد بیشتری از کارگران که در عمق زمین ‌گیر افتاده‌ بودند، تا دوروز بعد ادامه داشت. بر اساس آماراعلام شده، ۲۸۲ نفر در انفجار معدن زغال‌سنگ کشته شدند.







[caption id="attachment_113663" align="alignleft" width="250"]زمین لرزة سیچوان زمین لرزة سیچوان[/caption]

۲۳ اردیبهشت -۱۳ مه «۲۰۰۸ میلادی» زمین لرزة سیچوان


زمین لرزه‌ای با قدرت هفت و نه دهم ریشتر، که قویترین زمین لرزه معاصر در چین بود، استان «سیچوان» واقع در غرب این کشور را در هم کوبید. رسانه‌های بین‌المللی شمار کشته‌شدگان را حدود ۱۰۰هزار تن و بی‌سرپناهان را 5 میلیون نفر اعلام کردند.







[caption id="attachment_113664" align="alignleft" width="250"]زادروز دافنه دوموریه زادروز دافنه دوموریه[/caption]

۲۳ اردیبهشت -۱۳ مه «۱۹۰۷ میلادی» زادروز دافنه دوموریه


داستان نویس انگلیسی که با نوشتن داستان «ربکا» در سال ۱۹۳۸ شهرت جهانی پیدا کرد، نخستین داستانش را در سال ۱۹۳۱ منتشر کرد و آخرین کتابش که حاوی بیوگرافی او بود در سال ۱۹۹۵ به زیر چاپ رفت. «دافنه دو موریه» در سال ۱۹۸۹ در 82 سالگی درگذشت.







[caption id="attachment_113665" align="alignleft" width="250"]پیمان پاریس و استقلال آمریکا پیمان پاریس و استقلال آمریکا[/caption]

۲۳ اردیبهشت -۱۳ مه «۱۷۷۸ میلادی» پیمان پاریس و استقلال آمریکا


به‌دنبال جنگهای استقلال آمریکا، انگلستان به موجب پیمان پاریس، استقلال آمریکا را به رسمیت شناخت. ایالات متحده به طور رسمی از استعمار انگلستان خارج شد، پس از امضای آن، گسترش به غرب و تشکیل حکومتی ملی را آغاز کرد.





















لطفا به اشتراک بگذارید: