نصرحریری-رژیم آخوندی را بزرگترین مانع یک راه حل سیاسی دربحران سوریه دانست

نصرحریری-رژیم آخوندی را بزرگترین مانع یک راه حل سیاسی دربحران سوریه دانست


نصر حریری رئیس هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه در مصاحبه با شرق الاوسط، رژیم آخوندی را بزرگ‌ترین مانع یک راه سیاسی واقعی در سوریه دانست، و تأکید کرد: «(رژیم) ایران باید از سوریه خارج شود».

نصر حریری افزود: «تا وقتی (رژیم) ایران در سوریه حضور داشته باشد، راه حلی امکان‌پذیر نخواهد بود. حضور شبه نظامیان مورد حمایت (این رژیم) در سوریه به معنای استمرار هرج و مرج و بی‌ثباتی و نیز افزایش منازعات فرقه‌یی است».

از سوی دیگر میدل ایست آی گزارش داد، نصر حریری بعد از دیدار خود با وزیر خارجة انگلستان در لندن به نقل از مقام‌هایی در داخل رژیم (اسد) گفت منشاء تسلیحات شیمیایی استفاده شده در دوما در ماه گذشته، (رژیم) ایران بوده است.

وی گفت: «ما گزارش‌هایی داریم که (نشان می‌دهد) این مواد شیمیایی در تهران تولید شده‌اند و ترکیبی از گازهای سارین و کلر بوده‌اند».

به گزارش سایت رسمی ائتلاف ملی سوریه، عبدالرحمان مصطفی رئیس این ائتلاف تأکید کرد که (رژیم) ایران در تلاش است هژمونی خود را بر سوریه اعمال کند و به رژیم اسد فشار می‌آورد تا از ورود به روند سیاسی اجتناب کند.

رئیس ائتلاف ملی سوریه در دیدار با هیأتی از وزارت خارجة چین اضافه کرد، (رژیم) ایران، رژیم اسد را تشویق می‌کند که با ادامه راه حل نظامی، راه حل سیاسی را تحمیل کند که مطابق خواسته‌های آنها باشد.

عبدالرحمان مصطفی هم‌چنین به حسابرسی از عاملان جنایات جنگی در سوریه، به‌ویژه حملات شیمیایی و جابجایی اجباری مردم فراخوان داد.
لطفا به اشتراک بگذارید: