اطلاعیه قیام-اعتصاب در بازارهای تهران

 

اطلاعیه قیام-شماره ۱۵۳


اعتصاب در بازارهای تهران


 روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت (۱۴مه) بخشهای بزرگی از بازار تهران از جمله بازار پوشاک معروف به بازار کویتی ها، بازار کفاشها،


بازاریان پاساژ صدف، بخشهایی از بازاریان خیابان سیروس و بازار فروشندگان موبایل در بازار چارسو و پاساژ علاءالدین در خیابان حافظ، دست به اعتصاب زدند.

این حرکت اعتراضی در ادامه اعتصاب روز شنبه بازاریان و صرافها و در حالی صورت گرفت که عوامل اطلاعاتی رژیم بسیاری از بازاریان را نسبت به اعتصاب و بستن مغازه هایشان تهدید کرده بودند.

نیروهای سرکوبگر به منظور تشدید فضای رعب و وحشت و جلوگیری از گسترش این حرکت اعتراضی به طور فشرده در حوالی بازار تهران و نقاط مرکزی شهر

از جمله چهار راه مولوی، میدان امام حسین و خیابان فردوسی مستقر شده‌اند. در بازار تهران نیز شمار بالایی از لباس شخصی‌ها در بین مردم پراکنده هستند.

بازاریان اعتصابی نسبت به سقوط قیمت ارز رسمی کشور، کسادی بازار و ابهام در مورد آینده اوضاع اقتصادی معترضند. نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی

که روحانی و معاونش اعلام کرده‌اند وجود خارجی ندارد، صرافی‌ها تعطیل شده‌اند و دلار به‌صورت قاچاق در ابعاد بسیار محدودی و بیش از ۸۰۰۰تومان خرید و فروش می‌شود.

بازار طلافروشان اردبیل نیز در پاسخ به فراخوان بازاریان به اعتصاب روز دوشنبه، از باز کردن مغازه‌های خود خودداری کردند.

مقاومت ایران عموم مردم به ویژه جوانان را به حمایت و همبستگی با اعتراضات کسبه و بازاریان صنفهای مختلف در تهران و شهرهای مختلف فرا می‌خواند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ (۱۴ مه ۲۰۱۸)

 
لطفا به اشتراک بگذارید: